МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Тема 11. Регулювання як загальна функція менеджментуОсновні характеристики ефективної системи контролю Етапи процесу контролю Процес контролю складається з таких етапів: 1) визначення параметрів функціонування і розвитку організації, якими необхідно контролювати джерела інформації про неї; 2) створюється модель управління організацією, на якій відбиваються потоки ресурсів, місця утворення проміжних і кінцевих результатів, а також найбільш придатні місця для здійснення контрольних дій; 3) збір інформації про реально досягнуті результати і зіставлення її з існуючими нормативами, що дозволяє визначити, чи є відхилення від запланованих результатів; 4) коригування діяльності організації, модифікація цілей, перегляд планів, вдосконалення технології виробництва і управління. Характеристики ефективності контролю: - стратегічна спрямованість контролю; - орієнтація на результати; - своєчасність контролю; - гнучкість; - відповідність справі; - простота; - економічність; - висока якість. Для забезпечення ефективності контролю необхідно: 1) розробити такі стандарти, які ефективно відбивають результати діяльності; 2) забезпечити двостороннє спілкування між контролюючими і контрольованими; 3) використовувати метод розробки стандартів, що будуть забезпечувати жорсткий, але справедливий контроль; 4) використовувати методи матеріального стимулювання для досягнення стандартів; 5) впроваджувати інформаційну систему контролю; 6) приділяти особливу увагу контролю виробничих процесів. Мета системи контролю – це підвищення вірогідності досягнення організаційних цілей і стандартів. Основні системи контролю: - фінансовий контроль; - бюджетний контроль; - контроль якості; - контроль матеріально-технічних засобів. Системи контролю мають тенденцію змінюватися в залежності від ступеня їх використання на різних рівнях управління. Системи контролю акцентують увагу на різноманітних питаннях: від часу проведення контролю (до, під час або після процесу виробництва продукції) до важливості контролю Система контролю на підприємстві спрямована на: - установлення заданого рівня якості, що відповідає вимогам споживача; - налагодження виробничого процесу з метою підвищення якості; - ліквідацію виявлених недоліків у якості продукції і виробничого процесу; - забезпечення стабілізації досягнутого рівня якості; - скорочення витрат виробництва; - можливість виконання замовлень у встановлені терміни.
В широкому розумінні під регулюванням розуміють різновид автоматичного управління, автоматичне підтримання сталості основних характеристик керованого об'єкта. Поняття "регулювання" і "управління" іноді змішують. Такий підхід є похідним від розгляду загальних рис управління в природі, в живих організмах і в машині, що досягається шляхом саморегулювання (гомеостазиса) на основі зворотного зв'язку. Проте управління не може обмежуватись досягненням тільки динамічної рівноваги системи (гомеостазиса), оскільки завжди виникає необхідність не тільки здійснювати регулювання, але й переводити систему у новий стан. Тому управління і регулювання не можуть розглядатися як синоніми. Регулювання виникає внаслідок того, що під впливом ряду збурювальних факторів в існуючу організацію процесу виробництва вносяться зміни. Змінюється матеріальна і фінансова забезпеченість, забезпеченість трудовими ресурсами, позначаються зміни в кон'юнктурі ринку, погодних умовах і ін. Певну дезорганізацію викликає постановка нових, раніше не передбачення задач, порушення каналів зв'язку та ін. У завдання регульованих входить постійне вловлювання цих змін, підтримання й удосконалення стану впорядкованості керованого об'єкту. Досягається це шляхом протидії факторам дезорганізації, внесення змін у ресурсне забезпечення, адаптації системи до зовнішніх впливів. Тобто регулювання — це внесення корективів у характер діяльності об'єкта, включення в кожен даний момент такої програми управління, яка б забезпечувала протидію системи впливам, котрі відхиляють її від гомеостатичного стану. Шляхом регулювання забезпечується не тільки стабілізація керованого об'єкта, підтримання розвитку його у певних границях, але й створення умов для протікання процесів на основі саморегулювання, шляхом встановлення економічних, організаційних, правових та інших нормативів. Саморегулювання (самоуправління) упродовж багатьох віків займало уми видатних вчених. Так, Жан-Жак Руссо в "Громадському договорі" писав: "Знайти таку форму асоціації, яка захищає і охороняє всією спільною силою особистість і майно кожного із членів асоціації і дякуючи якій кожен, з'єднуючись зо всіма, підкоряється, проте, тільки самому собі і залишається таким же вільним, як і раніше". На думку Гегеля, самоуправління забезпечує громадянам відчуття свободи і почуття власної гідності.[1] Про розвиток самоуправління тепер пишуть практично у всіх країнах. Французький соціаліст Пьєр Розанваллон навіть видав книжку "Вік самоуправління". За рубежем поширюються різноманітні форми участі трудящих в управлінні. Основоположна ідея німецької системи участі в управлінні зводиться до того, що підприємство функціонує завдяки праці і капіталу і ці два фактори визначають вищий менеджмент. У Франції за участю трудящих почали широко запроваджувати соціальне планування на промислових підприємствах, які випливають із теоретичних положень школи "людських відносин". В Японії та в деяких інших країнах формою участі трудящих в управлінні є участь в гуртках якості. Чимало зарубіжних спеціалістів дуже високо цінують участь трудящих у прибутках, розглядаючи її як універсальний рецепт досягнення безінфляційного зростання заробітків при високій зайнятості. Вважається, що низьке безробіття в Японії у великій мірі пояснюється тим, що там діють самокеровані трудові колективи, єдина у світі "дольова економіка", коли прибутки і збитки розподіляються порівну між підприємцями і робітниками. На думку лауреата Нобелівської премії Дж. Міда, заслуговує на увагу так зване дискримінаційне партнерство праці й капіталу, за якого робітники приймають участь в управлінні поряд із акціонерами, а також у розподілі прибутків фірми. Проте при вступі в члени партнерства робітники повинні зробити певний внесок або погодитися на більш низьку, ніж у "старих" членів партнерства, зарплату. Концепція самокерованої і партнерської економіки на Заході стає все більше популярною, оскільки її реалізація на практиці веде до підвищення заінтересованості працівників в успіхах фірми, до скорочення втрат від страйків і трудових конфліктів, плинності кадрів та ін. У той же час самокеровані фірми часто бувають менш мобільними у тактичному плані, слабкіше реагують на ринкову кон'юнктуру, схильні до недоінвестування, оскільки стараються левову частку прибутку розподіляти у вигляді дивідендів, неохоче йдуть на нововведення, якщо це пов'язано з певним ризиком, і т. п. Поки що немає одностайності у розумінні самоуправління. Одні розглядають його як ідеал, належне здійснення якого можливе лише у майбутньому. Інші акцентують увагу на впровадженні елементів самоуправління, наприклад, муніципального, кооперативного самоуправління. Виходячи з досвіду нашої країни, під самоуправлінням слід розуміти автономне функціонування будь-якої організаційної системи (підсистеми), що наділяється правом прийняття рішень щодо внутрішніх проблем діяльності, і в якій зливаються дорадчі, виконавські і виконавчі функції. До принципів самоуправління можна віднести: — поєднання представницької і прямої безпосередньої демократії; — поєднання державних і громадських начал в управлінні; — поєднання централізованого управління і самостійності, автономії місць, самодіяльності колективів, ініціативи громадян.
Читайте також:
|
||||||||
|