МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Питання № 2: Соціально-демографічна характеристика особи злочинця.
Соціально-демографічні властивості особи злочинцяпов'язані з умовами формування особи та ЇЇ життєдіяльності, потребами і мотивацією, соціальними ролями і статусом особи, тому вони є істотним елементом поняття особи злочинця і мають важливе значення для розробки і здійснення заходів профілактики.
Співвідношення осіб жіночої та чоловічої статісеред злочинців становить у середньому 1:8.
Співвідношення осіб різного вікуу злочинності свідчить, що кримінальна активність найбільше притаманна віковій групі 25—29 років, потім ідуть групи 18—24, 14—17, 30 — 40-літніх злочинців. Найменшу частку серед злочинців становлять особи старші 50 років. Отже, переважне число злочинів вчиняють особи молодого віку.
Характеристика рівня освітиосіб, які вчинили злочини, має кримінологічне значення, оскільки пов'язана з культурою особи, її соціальним статусом, колом контактів, життєвими планами і можливостями для їх реалізації.
Рівень загальної освіти злочинців у цілому є трохи нижчим, аніж в осіб, які не порушують закон.
Значні коливання у рівні освіти є серед різних категорій злочинців. Найнижчий рівень освіти характерний для осіб, які вчиняють насильницькі (умисні вбивства, умисні тяжкі тілесні ушкодження), корисливо-насильницькі (грабіж, розбій) злочини і крадіжки особистого майна.
Вищий рівень освіти в осіб, які вчиняють розкрадання шляхом привласнення і розтрат, зловживання службовим становищем, посадові й економічні злочини.
Сімейний стані його зміна в осіб, які вчинили злочини, також впливає на формування особистісних якостей, а також певним чином на спрямованість і стійкість злочинної поведінки.
Найбільш ґрунтовно у кримінології досліджено положення про вплив сімейного виховання на формування особи неповнолітніх правопорушників, вплив сімейних конфліктів на побутову злочинність.
У цілому масштаби злочинності серед осіб, які мають родину, є значно меншими, ніж серед осіб, які залишили сім'ї, або самотніх. У більшості випадків родинні відносини стимулюють позитивну поведінку і виконують функції соціального контролю.
Характеризуючи злочинців за соціальним станом і родом занять, слід виділити серед них значну частку осіб без певного виду занять.
Вивчення соціально-демографічних характеристик особи має особливу цінність через те, що за допомогою їх можна зробити висновки про інші властивості особи.
Наприклад, за освітою можна дійти висновку про наявність у особи тих чи інших знань, чи працювала за фахом особа до вчинення злочину і за яким фахом, яке її ставлення до праці.
Наявність судимості дає підстави припускати, що людині властиві криміногенні якості.
Читайте також:
|
||||||||
|