МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Основні нормативи ТО і ремонту автомобілів і їх коректуванняЗміст основних операцій ТО автомобілів Всі види ТО автомобілів проводяться в об'ємі приведених зразкових переліків основних операцій технічного обслуговування. При виявленні в ході ТО несправностей, що не усуваються регулюванням, проводиться ремонт або заміна відповідних деталей (вузлів). Щоденне технічне обслуговування (ЕО) включає наступні види робіт. Контрольні роботи. Огляд автомобіля і виявлення зовнішніх пошкоджень, перевірка його комплектності, стану кабіни, платформи (кузови), стекол, дзеркал заднього вигляду, капота двигуна і багажника, стан підвісок, коліс, шин і ін. Проводиться контроль дії приладів освітлення і сигналізації, склоочисників і т.д.; перевірка вільного ходу рульового колеса, приводів гальм, систем двигуна, роботи агрегатів, вузлів, систем і контрольно-вимірювальних приладів автомобіля на місці і на ходу. Прибиральні і мийні роботи, що припускають прибирання кабіни (салону) і платформи (кузови). Миття і сушка автомобіля, у разі потреби - санітарна обробка; протирання дзеркал заднього вигляду, фар, підфарників, покажчиків поворотів, задніх ліхтарів і стоп-сигналів, стекол кабіни, а також номерних знаків. Змащувальні, очисні і заправні роботи. Перевірка (доливка) рівня масла в двигуні. Перевірка (доливка) рівня рідини в системі охолоджування; перевірка рівня палива (заправка). Перше технічне обслуговування (ТО-1) включає наступні види робіт. Контрольно-діагностичні, кріпильні і регулювальні роботи, які, у свою чергу, діляться по специалізациі: • трансмісія і задній міст. Перевірка (регулювання) вільного ходу педалі зчеплення, люфта в шарнірних і шліцьових з'єднаннях карданної передачі, при необхідності закріплення фланців карданного валу; • рульове управління. Перевірка герметичності підсилювача рульового управління, кріплення кульових пальців, кріплення і люфта рульового колеса, шарнірів рульової тяги і др.; • гальмівна система. Перевірка (регулювання) ефективності дії гальмівної системи, вільного і робочого ходу педалі гальмівної системи, а також дії гальмівної системи, стоянки; • ходова частина. Перевірка стану вузлів і деталей підвіски, стану шин і тиску повітря в них; • кабіна, платформа (кузов) і оперення. Перевірка замків, петель і ручок дверей кабіни і інші роботи; • система живлення. Перевірка стану приладів і приводів системи живлення, герметичність їх з'єднань; • електроустаткування. Очищення і перевірка акумуляторної батареї, генератора, приладів і електропроводки. Змащувальні і очисні роботи. Мастило вузлів тертя і перевірка рівня масла в картерах агрегатів і бачках гідроприводу автомобіля відповідно до карти мастила. Додаткові роботи по спеціальних автомобілях і тягачах, вимагаючі перевірки стани несучих елементів, з'єднань і комунікацій, перевірки рівня масла в баку механізму підйому платформи і ін. Друге технічне обслуговування (ТО-2) включає наступні види робіт. Контрольно-діагностичні, кріпильні і регулювальні роботи: • двигун, системи охолоджування (опалювання) і мастила. Перевірка герметичності систем охолоджування (опалювання); перевірка стану циліндропоршневой групи двигуна; перевірка кріплення трубопроводу і приймальних труб глушника, піддону картерів двигуна і зчеплення; • трансмісія і задній міст. Перевірка дії пружини зчеплення, вільного і повного ходу педалі, роботи зчеплення; перевірка люфта в шарнірних і шліцьових з'єднаннях карданної передачі; перевірка стану картерів провідних мостів; • рульове управління і передня вісь. Регулювання сходження передніх коліс, розвалу, подовжнього і поперечного нахилів шворнів і кутів повороту передніх коліс, а також їх балансування і т.д. Перевірка ступеня зносу гальмівних барабанів або дисків, колодок, накладок, вільного і робочого ходів педалі гальма, стану пружин, підшипників, коліс і ін. При необхідності заміна вузлів або деталей; • ходова частина. Перевірка стану і герметичності трубопроводів гальмівної системи, їх регулювання; перевірка параметрів роботи гальмівної системи; перевірка працездатності інших елементів, що забезпечують гальмівні властивості автомобіля. Перевірка стану несучих конструкцій і елементів автомобіля, правильності розташування заднього моста; перевірка стану колісних дисків і кріплення коліс, стану шин. При необхідності - виконання регулювальних операцій; • кабіна (салон), платформа (кузов) і оперення. Перевірка стану поверхні кабіни, кузова, оперення; перевірка стану систем вентиляції і опалювання салону, а також ущільнювачів дверей і вентиляційних люків. Перевірка всіх зовнішніх і внутрішніх кріплень кузова, кріплень бризковиків. При необхідності - виконання косметичного ремонту; • система живлення карбюраторних двигунів. Перевірка кріплення, з'єднань і герметичності відповідальних елементів і комунікацій, їх справність. Перевірка якості горючої суміші, що готується, і при необхідності регулювання елементів системи; • система живлення дизельних двигунів. Перевірка кріплення герметичності і справності відповідальних елементів і комунікацій паливного бака, трубопроводів, паливних насосів, форсунок і т.д. При необхідності - усунення несправності і інші роботи; • акумуляторна батарея. Перевірка (відновлення) функціональності акумуляторної батареї; • генератор, стартер і реле-регулятор. Перевірка стану контактних елементів (контактних кілець, щіток), підшипників, при необхідності - розбирання генератора і заміна зношених деталей (щіток, нажімних пружин). Перевірка роботи стартера і реле-регулятора, регулювання напруги реле-регулятора з урахуванням пори року (якщо це передбачено його конструкцією); • прилади запалення. Перевірка свічок і котушки запалення, переривника-розподільника. При необхідності - регулювання зазорів; • прилади освітлення і сигналізації. Перевірка функціонування і регулювання. Змащувальні і очисні роботи. Мастило вузлів тертя автомобіля, перевірка рівня масла в елементах двигуна, перевірка і миття (заміна) фільтруючих елементів. Додаткові роботи по спеціальних автомобілях і тягачах. Проводяться відповідно до особливостей конструкцій цих автомобілів. Перед виконанням робіт по спеціалізаціях кожного виду ТО необхідно провести загальний огляд автомобіля. У всіх видах ТО кромі вказаних видів робіт передбачається виконання специфічних робіт по автобусах і легкових автомобілях. Одним з найважливіших принципів раціональної організації ТО і ремонту автомобілів є застосування обгрунтованих нормативів виконання профілактичних і ремонтних робіт. У технічній експлуатації існують нормативи: періодичності ТО, трудомісткості ТО і ремонту, тривалості ТО і ремонту, а також ресурсу до капітального ремонту (КР). Основоположним нормативним документом, що регламентує планування, організацію і зміст ТО і ремонту автомобілів, визначення ресурсів, є «Положення про технічне обслуговування і ремонт рухомого складу автомобільного транспорту» (далі — Положення). У сучасних умовах контроль за якістю виконання нормативних положень по ТО і ремонту автомобілів забезпечується завдяки існуючій системі сертифікації виробнично-технічної бази (ВТБ) і повноті послуг з обслуговування і ремонту. Нормативне регулювання для суб'єктів на ринку транспортних і сервісних послуг здійснюється системою ліцензування. Для оперативного обліку змін конструкцій автомобілів і умов їх експлуатації в Положенні передбачаються дві частини. У першій частині містяться основні положення по організації ТО і ремонту рухомого складу. У даній частині встановлюються: система і види ТО і ремонту, а також початкові нормативи, що регламентують їх; класифікація умов експлуатації і методи коректування нормативів; принципи організації виробництва ТО і ремонту в автотранспортній організації (АТО); типові переліки операцій ТО і інші основоположні матеріали. Друга частина (нормативна) включає конкретні нормативи по ряду базових моделей автомобілів і їх модифікаціям. З метою об'єктивного обліку зміни автомобілів, що випускаються, по-модельно (вітчизняного виробництва) дана частина разрабативается і доповнюється з періодичністю 3 - 5 років у вигляді окремих додатків до 1-й частини. Нормативи ТО і ремонту, встановлені Положенням, відносяться до певних умов експлуатації, званих еталонними. За еталонні умови прийнята робота базових моделей автомобілів, що мають пробіг від початку експлуатації в межах 50...75% від норми пробігу до КР, в умовах експлуатації I категорії в помірному кліматичному районі з помірною агресивністю навколишнього середовища. При цьому передбачається, що ТО і поточний ремонт (ПР) виконуються на підприємстві, що має ВТБ для обслуговування 200...300 автомобілів, що становлять не більше трьох технологічно сумісних груп. При роботі в інших, відмінних умовах експлуатації змінюються безвідмовність і довговічність автомобілів, а також трудові і матеріальні витрати на забезпечення їх працездатності. Тому нормативи ТО і ремонту коректуються. Вид коректування (ресурсний), що регламентується Положенням, має на меті корректірованіє нормативів залежно від зміни рівня надійності автомобілів, що працюють в різних умовах експлуатації. Це коректування приводить до зміни матеріальних ресурсів, необхідних для проведення ТО і ремонту автомобілів в різних умовах експлуатації. При коректуванні враховуються наступні п'ять основних чинників. 1. Категорія умов експлуатації. Коректування нормативів ТО і ремонту автомобілів залежно від умов експлуатації здійснюється відповідно до їх класифікації, яка включає п'ять категорій умов експлуатації (табл. 4.1). Таблиця 4.1 Залежність коефіцієнта коректування нормативів Кх від умов експлуатації
* При коректуванні норми пробігу до КР двігателя Ко, приймається рівним: 0,7 - для III категорії умов експлуатації; 0,6 - для IV категорії і 0,5 - для V категорії. ** При коректуванні норм витрати запасних частин А, для двигуна складає: 1,4 - для III категорії умов експлуатації; 1,65 - для IV категорії і 2,0 - для V категорії.
Категорія умов експлуатації автомобілів характеризується типом дорожнього покриття, типом рельєфу місцевості, по якій пролягає дорога, і умовами руху. 2. Модифікація рухомого складу і особливості організації його роботи. При формуванні нормативів враховують необхідність їх коректування по типу і модифікації (конструктивному призначенню: автомобілі з причепами, самоскиди і т.д.) транспортного засобу в зв'язці із специфікою його транспортної діяльності. Модифікація рухомого складу і особливості організації його роботи відповідно до «Положення про технічне обслуговування рухомого складу автомобільного транспорту» враховуються коефіцієнтом (Додаток 1), який застосовується для коректування трудомісткості ТО і ПР (1,0... 1,25), пробігу до капітального ремонту (1,00...0,75) і витрати запасних частин (1,0...1,3). 3. Природно-кліматичні умови враховуються при визначенні періодичності ТО, питомої трудомісткості ПР і норм пробігу до капітального ремонту. Коректування за природно-кліматичними умовами здійснюється за допомогою коефіцієнта Ki, який відповідно змінюється з урахуванням агресивності навколишнього середовища при визначенні: періодичності ТО - від 0,72 до 1,0; питомої трудомісткості ПР - від 0,9 до 1,43; при визначенні пробігу до першого капітального ремонту - від 0,63 до 1,1; витрати запасних частин - від 0,9 до 1,54 (табл. 4.2). Таблиця 4.2 Коефіцієнт коректування нормативів залежно від природно-кліматичних умов К3 = К'3 К'з
* Агресивність навколишнього середовища враховується і при постійному використанні рухомого складу для перевезення хімічних вантажів, що викликають інтенсивну корозію деталей. 4. Пробіг з початку експлуатації (вік транспортного засобу) враховується при коректуванні питомої трудомісткості ПР автомобілів. Коректування по віку відповідно до Положення виконується з використанням коефіцієнта К*. Для вантажних автомобілів цей коефіцієнт коректує трудомісткість, змінюючись від 0,4 (для пробігу, що становить менше 25% ресурсу автомобіля до КР) до 2 і більш при пробігу автомобіля, що в 1,75...2 разу перевищує ресурс до КР. Залежно від пробігу з початку експлуатації до капітального ремонту змінюється і тривалість простою автомобіля на ТО і в ремонті, яка враховується коефіцієнтом К$, що змінюється в межах 0,7... 1,4. При пробігу автомобіля, що перевищує його значення до першого капітального ремонту, величина К'А приймається рівною 1,4. 5. Рівень концентрації рухомого складу. При коректуванні нормативів враховуються розміри АТО і разномарочность обслуговуваного парку. Останнє враховується числом технологічно сумісних груп, тобто груп, що вимагають для ТО і ПР однакових засобів обслуговування (постів, устаткування) автомобілів в парку (не менше 25 в групі). У додатку приведено розподіл рухомого складу по технологічно сумісних групах при виробництві ТО і ПР. Коректування по даному коефіцієнту не має сенсу в невеликих, одно- і маломарочних АТО. Результуючий коефіцієнт коректування виходить перемножуванням відповідних коефіцієнтів, при цьому він не должен бути менше 0,5. Окрім вказаного виду коректування (ресурсного) стосовно організацій існує і другий вигляд - оперативний, який проводиться безпосередньо в АТО і має на меті підвищити працездатність автомобілів шляхом зміни складу операцій ТО з урахуванням конструкції, умов роботи автомобілів і особливостей даної АТО. Оперативне коректування здійснюється тільки після впровадження в АТО початкових нормативів, що рекомендуються Положенням. Цей вид коректування грунтується на об'єктивних даних діючої системи обліку несправностей, витрат на ТО і ремонт, а також результатів діагностичних робіт. Основним методом оперативного коректування є сумісний аналіз фактично виконуваних в даній АТО операцій ТО і діагностування і виникаючої при цьому потреби в роботах супутнього ПР, які безпосередньо пов'язані з режимами і якістю виконання профілактичних робіт. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|