Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Психоаналітична школа в менеджменті.

Психоаналітична школа в менеджменті прагне використовувати фрейдовську методологію й поняття для опису емоційних відносин в організації. Організація з позицій психоаналітичної теорії являє со­бою сукупність взаємодії «Я» і «Іншого». Ці «Інші», з якими ми по­стійно зіштовхуємося в організаційних структурах, існують не фор­мально, а так, ніби вони існували для нас. А це з погляду психоаналі­зу, означає відношення прихильності. Мовою соціології це кваліфіку­ється як відношення ідентифікації, солідарності або ворожості. Ця прихильність також розглядається як форма самоствердження «Я». На основі цього між «Я» і багатьма «Іншими» складається певна емо­ційна атмосфера відносин, що характеризує вже ці відносини не як міжособові, а як соціально-психологічні. Із цієї передумови випливає, що спільна праця сама по собі недостатня, щоб створити соціальну групу й обумовити її діяльність. У конституюванні соціальної групи значна роль належить емоційному фактору. Підкреслення важливої ролі емоційного фактору у формуванні міжгрупових відносин і є од­нією з сильних сторін психоаналітичного напрямку в менеджменті.

Психоаналітична школа аналізує взаємодію індивідів в організа­ції й викликає думки про найважливішу роль для організації автори­тету.

Емпірична (прагматична) школа управління.В основі теорії цієї школи лежало вивчення й наступне поширення конкретного до­свіду управління фірмами, військовими організаціями, що з'явилося найбільш корисним способом удосконалювання менеджменту. Звідси й назва школи - емпірична (емпірія - досвід), її представники - Е. Петерсен, Г. Саймон, Р. Девіс, А. Чандл, Е. Дейл та ін.

В становленні школи брали участь і представників великого біз­несу. Вони сприяли практичному поширенню її концепцій.

Виникнення емпіричної школи з'явилося певною реакцією на недостатню практичну спрямованість ряду положень наукового ме­неджменту й школи людських відносин. Прихильники емпіричної школи не заперечували значення теоретичних принципів, але вважали більше важливим аналіз безпосереднього досвіду управління. Ними були розроблені спеціальні методології навчання управлінню на ос­нові конкретних управлінських ситуацій. Такий аналіз, на їхню дум­ку, дозволяє підібрати відповідні даному типу ситуації рішення.

Прагматична (емпірична) школа внесла істотний вклад у прак­тику внутріфірмового менеджменту. Була розроблена велика кіль­кість цінних рекомендацій щодо управлінських структур, організації функціональних і лінійних служб, систем технічного й інформаційного забезпечення та ін. Велика робота була проведена щодо дослі­дження й впровадження в практику нових, ефективних прийомів на­вчання менеджерів. Як приклад можна привести створення А. Слоуном, що був президентом «Дженерал Моторе», спеціального центра по підготовці менеджерів. Цей центр є всесвітньо відомим центром по підготовці управлінських кадрів.

З роботами вчених цієї школи зв'язане широке поширення тер­мінів «менеджмент», «менеджер» у теорії й практиці управління.

Поняття «менеджмент» у дослідженнях представників емпірич­ної школи розглядається у двох значеннях: у широкому й вузькому. У широкому змісті, із соціальної точки зору, менеджмент є технікою або методом, що розвивається в результаті властивої людині тенден­ції до формування групи. Якою б не була група, вона повинна мати свою систему менеджменту. Менеджери здійснюють керівництво шляхом прийняття на себе влади, розподілу обов'язків і встановлення підзвітності за всі дії людей у даній організації.

Менеджмент може мати й більше вузьке значення. Це - принци­пи теорії й практики управління підприємством (фірмою).

І в тому, і в іншому випадку менеджмент і менеджерський кор­пус розглядалися представниками емпіричної школи як важливий фа­ктор підвищення ефективності організації (виробництва).

 


Читайте також:

  1. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  2. Австрійська школа маржиналізму.
  3. Австрійська школа.
  4. Американська школа.
  5. Б. Особливості диференціації навчання у школах Великобританії
  6. Багдадська школа книжкової мініатюри ( ХІІ – ХІІІ ст..).
  7. Баденська школа
  8. Використання можливостей текстового редактора WORD у торговельному менеджменті. Формування документів та звітів для торговельного менеджменту
  9. Витоки культурної інверсії — Франкфуртська школа
  10. Виховання і школа Запорізької Січі. Риси козацької педагогіки
  11. Виховання і школа Запорізької Січі. Риси козацької педагогіки
  12. Виховання, школа і педагогічна думка у Стародавньому Римі. Педагогічні ідеї М.Ф.Квінтіліана




Переглядів: 637

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Принципи управління. | Етапи розвитку менеджменту.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.