Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Розділ 1. Предмет і завдання ґрунтознавства.

Вступ

ЗМІСТ

Вступ………………………………………………………………………
І. Розділ 1. Предмет і завдання ґрунтознавства…………………..........
Тема 1.1 Грунтознавство як наука, його основні положення………..
1.1.1 Наука ґрунтознавство та її значення………………………………...
1.1.2 Поняття про грунт…………………………………………………….
1.1.3 Методи дослідження грунту………………………………………….
Тема 1.2 Фактори ґрунтоутворення……………………………………..
1.2.1 Поняття про фактори ґрунтоутворення……………………………..
1.2.2 Роль живих організмів у ґрунтоутворенні…………………………..
1.2.3 Клімат як фактор ґрунтоутворення………………………………….
1.2.4 Роль материнської породи і рельєфу місцевості у ґрунтоутворенні……………………………………………………….  
1.2.5 Значення віку і господарчої діяльності людини у ґрунтоутворенні………………………….............................................  
ІІ. Розділ 2. Склад і властивості грунту.………………………………..
Тема 2.1 Фазовий склад грунту………………………………………….
2.1.1 Фази грунту…………………………………………………………....
2.1.2 Походження і склад мінеральної частини грунту………………….
2.1.3 Грунтоутворюючі породи та їх категорії……………………………
2.1.4 Гранулометричний (механічний) склад грунту……………………..
Тема 2.2 Фізичні та хімічні властивості грунтів………………………
2.2.1 Фізичні властивості грунтів і порід………………………………….
2.2.2 Хімічний склад грунтів……………………………………………….
2.2.3 Хімічні елементи та їх сполуки в грунтах………………………….
Тема 2.3 Органічна речовина грунту…………………………………..
2.3.1 Джерела гумусу в грунті……………………………………………..
2.3.2 Процеси і фактори гумусоутворення………………………………..
2.3.3 Склад і властивості гумусу…………………………………………..
Тема 2.4 Хімія грунтів…………………………………………………….
2.4.1 Грунтові колоїди, їх будова і властивості…………………………..
2.4.2 Види поглинальної здатності грунтів………………………………..
2.4.3 Грунтовий поглинальний комплекс та його характеристики……..
Тема 2.5 Рідка і газова фази грунту……………………………………..
2.5.1 Стан і форми води в грунті…………………………………………..
2.5.2 Грунтовий розчин……………………………………………………..
2.5.3 Окисно-відновні процеси в грунті…………………………………..
2.5.4 Грунтове повітря……………………………………………………..
Тема 2.6 Родючість грунтів………………………………………………
2.6.1 Фактори і закономірності природної родючості……………………
2.6.2 Ефективна і економічна родючість грунту………………………….
2.6.3 Окультурювання грунтів……………………………………………..
2.6.4 Охорона грунтів……………………………………………………….
ІІІ. Розділ 3. Біогеохімія ґрунтоутворення та ґрунтоутворюючий процес…………………………………………………………………..  
Тема 3.1 Біогеохімія ґрунтоутворення………………………………….
3.1.1 Біосфера Землі, її характерні особливості………………………….
3.1.2 Поняття про великий геологічний кругообіг речовин……………..
3.1.3 Малий біологічний кругообіг речовин………………………………
3.1.4 Кора вивітрювання, її типи………………………………………….
Тема 3.2 Баланс ґрунтоутворення……………………………………….
3.2.1 Баланс та загальна схема ґрунтоутворення…………………………
3.2.2 Поняття про елементарні грунтові процеси………………………...
3.2.3 Тип ґрунтоутворення…………………………………………………
ІV. Розділ 4. Географія грунтів…………………………………………..
Тема 4.1 Класифікація грунтів та загальні закономірності географії грунтів………………………………………………..  
4.1.1 Поняття про класифікацію грунтів…………………………………..
4.1.2 Закономірності розміщення грунтів на земній поверхні…………..
4.1.3 Основи грунтово-географічного районування……………………...
4.1.4 Грунтово-географічне районування України……………………….
Тема 4.2 Основні типи грунтів та їх сільськогосподарське значення………………………………………………………….  
4.2.1 Закономірності розміщення грунтів на земній кулі………………...
4.2.2 Грунтові карти і картограми…………………………………………
4.2.3 Поняття про водну та вітрову ерозію грунтів………………………
V. Розділ 5. Зовнішня будова грунту…………………………………….
Тема 5.1 Морфологічний опис грунту…………………………………..
5.1.1 Польові роботи по визначенню агрогідрологічних властивостей грунту…………………………………………………..  
5.1.2 Методика проведення морфологічного опису грунту……………..
Тема 5.2 Програма робіт по визначенню агрогідрологічних властивостей грунту……………………………………………  
5.2.1 Основна і допоміжна програма по визначенню властивостей грунту…………………………………………………………………  
5.2.2 Методика визначення об’ємної маси і вологості грунту…………..
5.2.3 Капілярна вологоємність та методика її визначення……………….
5.2.4 Методика визначення найменшої польової вологоємності грунту………………………………………………………………….  
5.2.5 Методи визначення вологості стійкого зав’ядання рослин……….
Словник термінів……………………………………………………………
Список використаних джерел.……………………………………………..

 

У навколишньому світі є багато дивовижних явищ. Деякі з них привертають нашу увагу своєю надзвичайністю. Інші здаються нам настільки звичайними, що не призводить ні до здивувань, ні до особливої зацікавленості.

А, між іншим, варто лише уважно придивитись до них, то вони вразять нашу свідомість і примусять глибоко замислитися.

Ось до таких звичайних, але прекрасних природних утворень відноситься грунт.

Насправді, хіба не диво, що цей непоказовий на перший погляд сіруватий поверхневий шар земної суші є головним джерелом і основою виробництва продуктів харчування та сировини для багатьох галузей промисловості.

Значення грунту для людського суспільства важко переоцінити. Якщо на ранніх етапах розвитку суспільства грунт мав другорядне значення, так як забезпечував людину продуктами харчування за рахунок дикоростучої рослинності, то після переходу до землеробства грунт стає основним джерелом продуктів харчування, тобто основним засобом виробництва. Тому людина праці завжди з глибокою повагою ставилась до цього багатства.

Ґрунтовий покрив разом з рослинним має велике значення для збереження біосфери, якості та чистоти повітря, води, їжі, здоров’я населення. Разом з рослинами він бере активну участь у виробництві необхідної для людини біологічної продукції, в акумуляції та розподілі космічної енергії у процесі фотосинтезу, забезпечені оптимального балансу кисню в атмосфері, а також є екраном, який запобігає геохімічному стоку в світовий океан з біосфери важливих хімічних біосферних елементів. Крім того ґрунтовий покрив відіграє роль фізико-хімічного і біологічного поглинача та нейтралізатора багатьох речовин, які забруднюють середовище.

Тому знання законів і закономірностей грунтосфери необхідно спеціалістам-екологам в їх професійній діяльності. Без знання ґрунтознавства неможливо осягнути взаємозв’язки, що встановлюються між компонентами екосистеми. Зокрема, неможливе розуміння мінерального живлення рослин, як етапу формування первинної органічної речовини, що відрізнила нашу планету від усіх інших «неживих» космічних тіл.

Ґрунтознавство є широкою природничо-історичною дисципліною. Воно тісно пов’язано з геологією, мінералогією, фізикою, хімією, мікробіологією, біологією, метеорологією, біохімією, кліматологією, агроекологією, ландшафтознавством та іншими науками.

В той же час ґрунтознавство є важливою фундаментальною дисципліною, основою для розвитку: землеробства, рослинництва, агрохімії, агрометеорології, екології, охорони навколишнього середовища.

Мета і завдання дисципліни - дати поняття майбутнім спеціалістам агроекологам про походження, еволюцію, склад, властивості, режими і процеси, що відбуваються в гру про походження, еволюцію, склад, властивостей, режими і процеси, що відбуваються в грунті, допомогти усвідомити роль і функції грунту в біосфері, особливості географічного розповсюдження грунтів, їх використання в сільськогосподарському виробництві, про заходи по підвищенню родючості.

 


Читайте також:

  1. V. Завдання.
  2. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  3. А є А, тобто усякий предмет є те, що він є.
  4. Абетково-предметний покажчик
  5. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  6. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  7. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  8. Актив і пасив балансу складаються також з певних розділів.
  9. Активи, що реалізуються повільно (А3) – це статті 2-го розділу активу балансу, які включають запаси та інші оборотні активи (рядки 100 до 140 включно, а також рядок 250).
  10. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  11. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  12. Аналіз бойових дій пожежних підрозділів




Переглядів: 1092

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Поняття про грунт.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.