МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Додаток №1 до уроку 19V. Домашнє завдання. IV. Підбиття підсумків. Гра «Знайди слова». Літературознавча довідка. Словникова робота. Нуджу (нудити світом) — страждаю, сумую; мліло — боліло; дотепні — талановиті; не остило — не набридло; ідіть попідтинню — жебракуйте. Цим віршем відкривався «Кобзар» 1840 р. Він є своєрідною увертюрою: в ньому бринять провідні мотиви всієї збірки. Шевченко його написав у 1839 р. в Петербурзі. Думами Шевченко називає свої твори, в яких домінують елегійні роздуми про «козацьку волю», про долю бідного сироти, зневаженої паном дівчини, про становище батьківщини. З них постає образ могили, як символу похованої волі. 6. Евристична бесіда: — Чи вдалими, на вашу думку, є порівняння Шевченкових поезій із думами? Поясніть своє твердження. — Чому в поезії « Думи мої, думи мої...» відчувається нестерпна туга за Україною? Зацитуйте рядки, що підтверджують вашу думку. — Куди і кому адресує поет свої твори? — Якої реакції на свою творчість сподівається він у рідному краї? — Визначте тему поезії, її мотиви, основну думку твору. (Матеріал для вчителя. «Думи мої, думи мої ...» — вірш, в якому Шевченко розмірковує про роль поета і поезії у житті суспільства, тому посилає свої «думи», «діток» в Україну, де вони матимуть шану і славу. Туга за Вкраїною, бажання бути почутим виявляється у формі написаного: нерівноскладові рядки, постійні епітети, метафори, звертання, риторичні запитання, зміна ритму). Йдучи за з'єднаними лініями, визначте, ким виступає Т. Шевченко у вірші «Думи мої, думи мої ...»
8. Рефлексія. Анкета: • Чи задоволений ти результатом своє роботи? • Що ти дізнався нового на уроці? • Що тебе найбільше здивувало? • Які питання з'явилися в тебе у ході уроку? Вивчіть біографію Т. Шевченка та фрагмент вірша «Думи мої, думи мої...» напам'ять. Навчіться аналізувати поезію за питаннями в підручнику.
«Він був сином мужика і став володарем у царстві духа. Він був кріпаком і став велетнем у царстві людської культури. Він був самоуком і вказав нові, світлі і вільні шляхи професорам і книжним ученим. Десять літ він томився під вагою російської солдатської муштри, а для волі Росії зробив більше, ніж десять переможних армій. Доля переслідувала його в житті скільки могла, та вона не зуміла перетворити золота його душі в іржу, ані його любові до людей в ненависть і погорду, а віри в Бога у зневіру і песимізм. Доля не шкодувала йому страждань, але й не пожаліла втіх, що били із здорового джерела життя. Найкращий і найцінніший скарб доля дала йому лише по смерті — невмирущу славу і всерозквітаючу радість, яку в мільйонів людських сердець все наново збуджуватимуть його твори. Отакий був і є для нас, українців, Тарас Шевченко» ( І. Франко).
Читайте також:
|
||||||||
|