МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Мовний апарат і його роботаЗамість передмови Змістовна і вишукана за змістом промова не в змозі надати потрібного ефекту, якщо вона буде тьмяною по своїй формі або за способом реалізації. Тому представникам тих професій, кому постійно доводиться спілкуватися з людьми, а тим більше добиватися поставлених перед собою цілей, слідує найпильнішу увагу звернути на техніку своєї мови і докласти зусилля для вдосконалення техніки мови. Робота по підвищенню рівня мовної культури немислима без удосконалення мовного апарату. Не можна виступати перед слухачами, пережовуючи текст, з'їдаючи початок і кінці слів, замінюючи одні звуки іншими або об'єднуючи окремі слова в одне безглузде поєднання. Така мова спотворює сенс вислову і справляє неприємне враження. При підготовці цієї збірки порад нами узагальнені теоретичні матеріали по техніці мови, завдання і вправи, що сприяють виробленню необхідних навиків. Проте, виразність мови може бути досягнута лише в результаті систематичної роботи, направленої як на тренування і розвиток органів мови, так і на вдосконалення властивостей голосу. Збірка порад складається з декількох розділів, де аналізуються будова мовного апарату, основні властивості голосу, спеціальні прийоми і вправи, що сприяють вдосконаленню конкретних навиків усної мови. Вона адресована всім тим, хто поставить перед собою мету удосконалювати свої мовні навики. Мовний апарат — це сукупність органів людини, необхідних для виробництва мови. Він включає декілька ланок: — дихальні органи, оскільки всі звуки мови утворюються тільки при видиху. Це легені, бронхи, трахея, діафрагма, міжреберні м'язи. Легені спираються на діафрагму — еластичний м'яз, який в розслабленому стані має форму куполу. Коли діафрагма і міжреберні м'язи скорочуються, об'єм грудної клітки збільшується і відбувається вдих, коли розслабляються — видих; — органи мови пасивні — це нерухливі органи, що є точкою опори для активних органів. Це зуби, альвеоли, тверде небо, глотка, порожнина носа, гортань; — органи мови активні — це рухливі органи, що проводять основну роботу, необхідну для утворення звуку. До них відносяться язик, губи, м'яке небо, маленький язичок, надгортанник, голосові зв'язки. Голосові зв'язки — це два невеликі пучки м'язів, прикріплені до хрящів гортані і розташовані упоперек її майже горизонтально. Вони еластичні, можуть бути розслабленими і напруженими, можуть розсуватися на різну ширину отвору; — головний мозок, що координує роботу органів мови і підпорядковує техніку вимовлення творчій волі того, хто говорить. Органи мови представлені на наступному малюнку: 1 — тверде небо; 2 — альвеоли; 3 — верхня губа; 4 — верхні зуби; 5 — нижня губа; 6 — нижні зуби; 7 — передня частина язика; 8 — середня частина язика; 9 — задня частина язика; 10 — корінь язика; 11 — голосові зв'язки; 12 — м'яке небо; 13 — язичок; 14 — гортань; 15 — трахея. Читайте також:
|
||||||||
|