- розвивати швидкість, спритність, відчуття м'яча, витривалість, реакцію засобами спеціальних вправ для футболіста;
- виховувати відповідальність за свою команду засобами навчальної гри у футбол.
Інвентар: фішки, футбольні м'ячі, ворота, свисток.
|
№ з/п
| Зміст уроку
| Дозування
| Організаційно-методичне забезпечення
|
І. Підготовча частина (15 хв)
|
| Організація учнів до уроку: шикування за групами фізичної підготовленості, перевірка правильності постави, привітання, повідомлення завдань уроку
| 2хв
| Фронтальний метод. Звернути увагу на зовнішній вигляд і самопочуття учнів
|
| Підрахунок ЧСС
| 10 с
| 70—75 уд./хв
|
| Повідомлення учнів про розвиток футболу в стародавні часи
| 3хв
| Учні сидять на гімнастичній лаві. За кожну цікаву розповідь отримують додатковий бал
|
| Правила безпеки на уроках футболу: спортивна форма і взуття, дисципліна й організованість, обов'язкова розминка, контроль за самопочуттям, особиста гігієна
| 1хв
| Учитель проводить інструктаж із техніки безпеки на уроках футболу.
|
| Стройові вправи:
- повороти на місці;
- розрахунок;
| 40 с
| Стежити за поставою учнів
|
| Різновиди ходьби:
- навшпиньках;
- у напівприсіді;
- у повному присіді;
- стрибками в широкому кроці, з підскоками;
- спортивна
| 1хв
| Стежити за темпом ходьби, дихати носом. Тулуб тримати рівно, не нахиляти
Помилки: робота рук, постанова ступні, положення тулуба, ритм дихання.
|
| Різновиди бігу:
- приставними кроками лівим і правим боком;
- з прискоренням, із зупинкою за сигналом і зміною напрямку руху
| 1хв
| Учні з низьким рівнем фізичної підготовки переходять на ходьбу по маленькому колу (коли стомляться)
|
| Повільна ходьба з махами рук
| 1хв
|
|
| Комплекс загальнорозвмвальннх вправ на місці
1. В.п. — ноги нарізно, руки на поясі.
1 — нахил голови назад; 2 — в.п.; 3 — нахил голови вперед; 4 — в.п.; 5 — нахил голови ліворуч; 6 — в.п.; 7 — нахил голови праворуч; 8 — в.п.
2. В.п. — ноги нарізно, руки в сторони, долоні стиснути в кулаки.
1—4 — колові оберти кистями рук уперед; 5—8 — колові оберти кистями рук назад.
3. В.п. — те саме.
1—4 — колові оберти руками вперед; 5—8 — колові оберти руками назад.
4. В.п. — ноги нарізно, руки за голову.
1 — нахил тулуба назад; 2 — в.п.; 3 — нахил тулуба вперед; 4 — в.п.; 5 — нахил тулуба ліворуч; 6 — в.п.; 7 — нахил тулуба праворуч; 8 — в.п.
5. В.п. — ноги нарізно, руки на поясі.
1—2 — пружинисті нахили до лівої ноги; 3—4 — пружинисті нахили до підлоги; 5—6 — пружинисті нахили до правої ноги; 7—8 — в.п.
6. В.п. — ноги разом, руки на поясі.
1 — випад ліворуч; 2 — нахил до лівої ноги; 3 — випад; 4 — в.п.; 5 — випад праворуч; 6 — нахил до правої ноги; 7 — випад; 8 — в.п.
7. В.п. — ноги разом, руки на поясі.
1 — присідання, руки вперед, п'яти від підлоги не відривати; 2 — в.п.; 3—4 — те саме.
8. В.п. — о.с.
1 — стрибок, ноги нарізно, сплеск над головою;
2 — стрибок, ноги схресно, сплеск перед собою;
3 — стрибок, ноги нарізно, сплеск над головою;
4 — стрибок, ноги схресно, сплеск за спиною
| 5хв
4—6 разів
4—6 разів
4—6 разів
4—6 разів
4—6 разів
4—6 разів
6—8 разів
4—6 разів
| Перешикування з однієї шеренги у три на місці. Показує учень.
Нахил голови максимальний, темп середній. Під час нахилу торкатися тулуба.
Амплітуда максимальна, темп середній.
Під час нахилів ноги в колінних суглобах напружені, лікті відведені назад.
Під час нахилів руками торкатися підлоги, ноги в колінних суглобах напружені.
Випад максимальний, під час нахилу ноги в колінних суглобах прямі, руками торкатися підлоги, стежити за поставою, у вихідне положення повернутися поштовхом ноги.
Приземлення на носки. Висота стрибка середня, темп повільний з поступовим нарощуванням
|
| Підрахунок ЧСС
| 10с
| 150—180 уд./хв
|
ІІ. Основна частина (27 хв)
|
| Естафети з положення
- стоячи;
- спиною вперед;
- сидячи;
- лежачі.
| 3хв
| Учні працюють за свистком.
Мал. 1
|
| Спеціальні вправи з м’ячем
- переступати через м’яч по черзі лівою, правою ногою;
- нога на м’ячі обертання ступні вліво-вправо, вперед-назад;
- перестрибування через м’яч з лівої на праву ногу;
- почергове наступання на м’яч;
- штовхнути - зупинити м’яч.
| 4хв
10-15 разів
30с
10-15 р
10-15 р
10-15 р
| М’яч у кожного учня.
Слідкувати за положенням ніг. Опорна нога біля м’яча.
Слідкувати щоб нога торкалася м’яча.
|
| Повторення техніки зупинки м'яча, що котиться
Для зупинки м'яча підошвою потрібно виставити ногу назустріч м'ячу так, щоб він торкнувся підошви. Стопа в цей момент повернута носком угору
| 1хв
| Клас розподілити на групи залежно від кількості м'ячів.
Мал. 2
|
| Передача м’яча в парах
- ударом об коліно;
- ударом внутрішнім боком ступніі;
- ударом зовнішньою частиною підйому;
- між ніг з зупинкою після повороту.
| 5хв
| Учні розташовуються як на мал. 2.
|
| Вдосконалення техніки ведення м 'яча:
- ведення м'яча зовнішньою частиною (а.);
- ведення м'яча внутрішньою частиною підйому;
- ведення м'яча п’ятою пересуваючись спиною вперед;
- ведення м'яча з поворотами поміж стійок(б.);
| 5хв
| Клас розподілити на три групи. Стежити за веденням м'яча та дотриманням правил гри
а.
б.
|
| Навчальна гра у футбол із завданням:
| 9хв
| Не допускати торкання м'яча руками
|
III. Заключна частина (3 хв)
|
| Шикування
| 10с
| В одну шеренгу.
|
| Вправи на розслаблення
| 1хв
| Виконувати під спокійну музику
|
| Підрахунок ЧСС
| 10с
| Відновити дихання і ЧСС до 80-100 уд./хв
|
| Підбиття підсумків уроку, аналіз помилок, допущених під час навчальної гри у футбол, оцінювання
| 1хв
| Визначити найкращих учнів, звернути увагу на загальні помилки
|
| Домашнє завдання
| 20с
| Віджимання від підлоги: хлопці — 4x10 разів,
дівчата — 4x5 разів
|
| Вихід зі спортивного майданчика
| 20 с
|
|