Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






План лекції

1. Цілі ціноутворення.

2. Види цінових стратегій.

3. Поняття цінових ліній. Діапазон цін.

Домашнє завдання:

1. вивчити конспект, (10) с.78 – 95,

2. відповіді на запитання с. 94,

3. підготовка рефератів.

І. Основні категорій і поняття

Цілі діяльності – конкретні результати стану підприємства, що можуть бути досягнуті за сприятливих умов, критерії для оцінки реалізації тієї або іншої стратегії.

Місія фірми – ринкова можливість задовольнити потребу в даному виді товарів і послуг в умовах конкуренції.

Стратегія цінового лідера – установлення ціни залежно від цінової стратегії конкурентів стосовно даного товару. Ця стратегія сковує ініціативу фірми у виборі власної стратегії.

Стратегія конкурентних цін – це цінова війна з конкурентами за допомогою встановлення найбільш низьких цін. При цій стратегії треба бути упевненим, що різке зменшення цін приведе до підвищення частки ринку і значно не знизить прибутку фірми.

Стратегія нестабільних цін – установлення різних цін для різних ринків залежно від ситуації на ринку і попиту на товар.

Стратегія дискримінаційних цін припускає встановлення найвищих цін і сегментацію ринку. Такою стратегією найчастіше користуються фірми_монополісти.

Стратегія єдиних цін– установлення єдиних цін для всіх споживачів.

Стратегія гнучких цін – установлення різного рівня цін залежно від можливості покупця оплатити товар і уміння фірми торгувати.

Стратегія стабільних (стандартних) цін – продаж товарів за стабільними цінами протягом визначеного періоду часу (найчастіше це передоплата за пресу, оплата громадського транспорту і т.п.).

Стратегія престижних цін – продаж товарів за високими цінами тим сегментам ринку, що особливу увагу приділяють якості товару й товарній марці, чутливо реагують на фактор престижності і мають низьку еластичність попиту.

Стратегія неокруглених цін – установлення цін нижче округлених значень.

Стратегія цін масових закупівель – припускає знижки під час продажу товарів у більшій, ніж звичайно, кількості й застосовується, коли необхідно збільшити споживання даних товарів, привернути увагу покупців або очистити склад від цих товарів.

Стратегія відповідності рівня ціни якості товару – установлення ціни на високому рівні, що відповідає високому рівню якості продукції й іміджу, що формується фірмою.

Стратегія диференційованих цін передбачає встановлення знижок або надбавок до середнього рівня цін для різних ринків та їх сегментів.

ІІ. Короткий виклад теми

Розробка стратегій ціноутворення починається з чіткого визначення цілей. Існує чотири основні мети ціноутворення:

1) мета, яка базується на збуті (орієнтація на високий рівень обсягів реалізації та збільшення частки ринку);

2) мета, яка базується на прибутках (передбачає три напрями:

- одержання максимального прибутку на протязі визначеного прибутку;

- стабільний прибуток на декілька років;

- швидке одержання прибутку);

3) мета, яка базується на середньому рівні витрат, або повних витрат(базується на витратах та отриманні певного доходу: при повних - прибутку, при середніх витратах - маржинального доходу);

4) мета, яка базується на існуючому становищі.(орієнтована на запобігання спадів у збуті та зменшення впливу зовнішніх сил).

Фактори, які визначають можливості цінової стратегії:

- реальні витрати і прибуток;

- цінність товару для споживача;

- цінність товару у порівнянні з конкурентними товарами;

- сегментація ринку (умовний поділ ринку);

- реакція конкурентів;

- маркетингові дії фірми;

- загальна цінова політика підприємства.

Складовою частиною політики цін є розробка цінової стратегії підприємства.

Стратегія ціноутворенняце основні напрями, заходи та методи, за допомогою яких може бути досягнута визначена мета цінової політики.

Існує 5 етапів розробки цінової стратегії:

- встановлення цілей цінової стратегії;

- загальна політика ціноутворення;

- вибір цінової стратегії (виду);

- вибір методу (цінова політика);

- врахування факторів, які впливають на ціноутворення;

- реалізація цінової стратегії;

- аналіз і її корегування у процесі пристосування до ринкових умов.

Існує багато цінових стратегій, які можна об'єднати у три групи:

1 стратегія низьких цін;

2 стратегія високих цін;

3 стратегія нейтральних (середніх) цін.

Кожну з груп об'єднує різні види конкретних стратегій. Типовими видами першої групи стратегії є стратегія виживання та стратегія цінового прориву.

Стратегія виживанняхарактерна для підприємств, які мають більш потужних конкурентів, а ринок продукції, яку вони випускають, перенасичений (попит перевищує пропозицію). В цих умовах підприємство повинно застосовувати цінові знижки і відповідно зниження прибутку, така стратегія не може бути довгостроковою.

Стратегія цінового проривухарактерна для підприємств, які мають можливість значно зменшити витрати і підвищити якість продукції. Спираючись на низькі ціни, підприємство має можливість суттєво збільшувати обсяг реалізації і тим самим витіснити з ринку слабкіших конкурентів.

Ефективність стратегії низьких цін залежить від таких чинників:

1. від еластичності попиту (чим вища еластичність, тим більша ефективність стратегії);

2. від структури витрат на виробництво (ефективність стратегії низьких цін буде більшою, коли у ціні товару частка змінних витрат незначна);

3. від рівня конкуренції (ефективність стратегії буде більшою, якщо конкуренти не можуть відповісти відповідним зниженням ціни).

Найпоширенішими видами стратегії високих цін є стратегія «зняття вершків» та стратегія лідерства за якістю товару.

Сутність стратегії «зняття вершків» полягає у тому, що спочатку на продукцію встановлюється максимально висока ціна, за якою вона може бути реалізована на певному сегменті ринку, після чого збут за даною ціною почне зменшуватись, підприємство зменшить ціну з метою приваблення нових клієнтів, це дає змогу у кожному сегменті ринку отримати максимальну величину прибутку.

Існує чотири типи сегментів ринку:

1) економічний, де споживачі мають високу чуттєвість до ціни, якості та асортименту товару;

2) персоніфікований, де споживачі приділяють більше уваги не ціні, а оформленню продукції, обслузі;

3) етичний, де споживачі не звертають увагу на ціну товару, а підтримують імідж певної фірми і купують товари знайомих фірм;

4) апатичний, де споживачу головне зручність покупок, а не ціна.

Стратегію лідерства за якістю товару підприємство використовує, коли воно має сприятливі умови для впровадження досягнень НТП, це дає можливість підприємству випередити конкурентів у виробництві нової високоякісної продукції. В таких умовах встановлення високих цін на товар або продукцію зумовлюється необхідністю відшкодування значних витрат, які пов'язані з проведенням науково-дослідних і конструкторських розробок.

Ефективність стратегії високих цін залежить від таких чинників:

1) еластичність попиту (ефективність стратегії високих цін буде більшою, коли попит буде нееластичним);

2) від структури витрат на виробництво (ефективність стратегії високих цін буде більшою, коли у цінах на товар основну частину будуть складати змінні витрати);

3) від рівня конкуренції (ефективність стратегії високих цін буде більшою, коли у підприємства є певні захисні бар'єри, які не дають змогу конкурентам проникнути на його сегмент ринку).

Захисні бар'єри- це захист товарів патентами, високою репутацією фірми, ефективними каналами збуту, неможливістю конкурентів освоїти аналогічний вид продукції.

Встановлення високого рівня ціни на первісній стадії реалізації має для підприємства дві важливі переваги:

• у випадках допущення помилок - завжди можна зменшити ціну;

• стратегія високих цін створює у покупців образ товару високого ґатунку.

В залежності від включення в собівартість продукції по обсягам виробництва усі витрати підприємства поділяються на постійні і змінні.

Постійні витрати - це витрати, розмір яких не змінюється зі зміною обсягів виробництва, до них належить амортизація, орендна плата, плата за електропостачання і таке інше.

Змінними є витрати розмір яких змінюється прямопропорційно зміні обсягів виробництва, до таких витрат належать відрядна заробітна плата, сировина і матеріали та ін.


Читайте також:

  1. Більш детально про інвестиційну взаємодію в наступному Додатку до цієї Лекції.
  2. В лекції висвітлюються питання використання мережних структур, їх недоліки та переваги.
  3. Валютне регулювання ЗЕД розглянуто окремо в наступній лекції «Валютне регулювання ЗЕД.
  4. Вибір остаточного варіанта плану лекції. Робота над формою викладу.
  5. ДОДАТОК до Лекції № 12
  6. Документальні колекції науково-історичних товариств в Україні 19 – початку 20 ст.
  7. Закріплення матеріалу лекції
  8. Закріплення матеріалу лекції
  9. Закріплення матеріалу лекції
  10. ЗАПИТАННЯ ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ лекції № 3.
  11. ЗМІСТ ЛЕКЦІЇ
  12. ЗМІСТ ЛЕКЦІЇ




Переглядів: 684

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема. РОЗРОБКА ПОЛІТИКИ ЦІНОУТВОРЕННЯ НА ПІДПРИЄМСТВІ | За порядком включення у собівартість продукції усі витрати поділяються на прямі і непрямі.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.