Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Привід до війни

Причини війни

1. Загострення протиріч між провідними державами світу в економічній, військовій і політичній сферах внаслідок не­рівномірності їхнього розвитку.

2. Прагнення провідних держав світу загарбати чужі тери­торії, встановити контроль над ринками збуту і джерелами сировини, домогтися світового панування.

3. Розвиток науково-технічного прогресу, який привів до мо­дернізації систем озброєння, гонки озброєння, появи новіт­ніх засобів винищення людей, мілітаризації економіки.

4. Прагнення правлячих кіл провідних країн світу подола­ти внутрішньополітичні кризи, наростання революційного та національно-визвольного рухів, знешкодити опозиційні політичні сили, перенести увагу народів із внутрішніх про­блем на зовнішню загрозу]

Убивство 28 червня 1914р. у столиці Боснії - Сараєво -сербським студентом-наш'оналїстом, членом таємної ор-



ганізації «Молода Боснія» Гаврилом Принципом наступ­ника австрійського престолу ерцгерцога Франца Ферди­нанда і його дружини Софії.

Чому війнастала світовою?

Світова війна— війна, в яку втягнуто багато держав, і вона певною мірою впливає на становище всіх країн світу, зокрема й нейтральних, ставить під загрозу долю бага­тьох держав і народів, і воєнні дії ведуться на значній території світу.

. Світова війна являє собою глобальний конфлікт, під час якого політична боротьба держав продовжується збройними засобами.

У війну було втягнуто 38 з 59 держав світу, фактич­но з усіх частин світу, 3/4 населення земної кулі (по­над 1 млрд), було мобілізовано 65 млн солдатів, з яких 10 млн загинули, а понад 20 млн отримали поранення.

Чому Першу світову війну варто сприймати як кризу світової цивілізації?

1. У ході війни суперники намагалися нав'язати іншим кра­їнам і народам власні політичні цінності.

2. Намагалися здійснити свій вплив у військовій і економіч­ній сферах.

3. Відбувалися глибокі порушення в політичній, економіч­ній, соціальній та культурній сферах,

4. Різко впав рівень розвитку держав.

5. Створилася загроза самому існуванню світової цивілізації.

У чому полягала трагедіяукраїнського народу?

Трагедія українського.народу полягала в тому, що він був втягнутий у війну, а його землі стали об'єктом експансії во­юючих сторін. Загарбання українських земель було складо­вою частиною агресивних планів основних учасників воро­гуючих блоків. При цьому на інтереси самого українського

88 ■ ■'


народу не зважали. Це дало підставу і. Франку вказати, що «на шахівниці політики Європи українці не є навіть нікчем­ною пішечкою».

Від початку війни українські землі перетворилися на театри воєнних дій (Східна Галичина, Північна Буковина, частково Закарпаття), а самі українці повинні були воювати за чужі інтереси і брати участь у братовбивчому протисто­янні, бо у російській армії перебувало 3,5 млн українців, у аветро-угорській — 250 тис.

Війна зумовила глибокий розкол національного руху — як між українцями воюючих сторін, так і в рамках Росій­ської та Австро-Угорської імперій - на прибічників та про­тивників переможної війни.

Український історик Д. Дорошенко називав Першу сві­тову війну небаченою раніше трагедією для українців.


Читайте також:

  1. Адміністративний устрій та окупаційний режим в Україні під час війни 1941-1945 рр
  2. Алкени – вуглеводні, в молекулах яких є один подвійний зв’язок між атомами вуглецю . Алкені називають також олефінами або етиленовими вуглеводнями.
  3. Антивоєнні рухи напередодні Першої світової війни
  4. Архівна справа в Україні в роки другої світової війни
  5. Афро-азійський світ після Першої світової війни.
  6. Близький Схід під час Другої світової війни.
  7. Боротьба за союзників як провідна тенденція дипломатії в період війни
  8. Боротьба за союзників як провідна тенденція дипломатії в період війни.
  9. Визначте місце України в планах імперіалістичних держав напередодні та на початку Першої Світової війни. В чому полягала трагедія українського народу в цій війні?
  10. Висвітліть положення України в роки першої світової війни.
  11. Відмінність міжнародного гуманітарного права від права держав на ведення війни (збройного конфлікту) та від права прав людини
  12. Відношення до першої св. війни різних класів і партій.




Переглядів: 1428

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
В Києві | Плани Австро-Угорщини

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.