МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Робота в групахКлас Тема: Осип Назарук. «Роксоляна». Незалежна вдача, щирість у стосунках з людьми, природний розум і врода Роксоляни Мета: розкрити найважливіші риси характеру Роксоляни, головної героїні однойменної повісті О.Назарука; розвивати уважність, вдумливість, аналітичне мислення; виховувати повагу до історичного минулого рідного краю, гордість за наших предків, співчуття до них, захоплення красою рідного слова. Тип уроку: комбінований. Методи і прийоми:бесіда, самостійна робота учнів над текстом художнього твору; слово вчителя, система питань, робота в групах. Міжпредметні зв’язки: світова література (Турган Тан «Гюррем Султан» ), історія ( зображення історичної доби XVI ст.). Використана література: 1) Коли земля стогнала. ІІ пол. XVI – І пол. XVIІ ст. / В. О. Щербак. – Київ: Україна, 1995. – 432 с. (Історія України в прозових творах і документах). 2) Садкіна В. І. 101 цікава педагогічна ідея. Як зробити урок. – Харків: Вид. група «Основа», 2009. –88 с. 3) Слоньовська О. В. Українська література: підручн. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл./О.В.Слоньовська. – К.: Освіта, 2008. – С.288-311. План уроку
I. Організаційний момент ( 1 хв.) II. Перевірка домашнього завдання ( 10 хв.) III. Актуалізація опорних знань ( 5 хв. ) IV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу ( 22 хв.) V. Осмислення, узагальнення і систематизація знань ( 2 хв.) VI. Підведення підсумків ( 5 хв.)
Історія – скарбниця наших діянь, свідок минулого, повчальний приклад для сучасності, застереження на майбутнє Сервантес
Хід уроку
I. Організаційний момент ( Вітання, перевірка присутніх на уроці) II. Перевірка домашнього завдання 1. Бесіда за питаннями: Учитель. Що називають історичною повістю? Учень. Історична повість – епічний твір середнього розміру, в якому відображуються видатні події минулого й сучасного,уславлюються люди з незвичайною долею, сильним героїчним характером. Наприклад, історична повість Марка Вовчка«Маруся», О. Назарука "Роксоляна", І. Франка "Захар Беркут" тощо. Учитель. Пригадаємо, що собою являла історична доба 16ст. Учень. У 16 ст. українські землі не мали державності, вони були під владою Литовсько –Польського князівства, на країну постійно нападали турки і татари, щоб заволодіти землями та збагатитися через продаж невільників у рабство. Козаки намагалися боронити рідні землі від цих розбійницьких набігів. Учитель. Чи можна назвати повість «Роксоляна» історичною? Учень. «Роксоляна» — історична повість, оскільки це літературний твір про історичних осіб: Роксолану, Сулеймана Пишного, їх дітей та про історичні події: напади татар на Україну, облогу Відня у вересні 1529р. Учитель. Український народ, виходячи з дослідження, переживав у той час найглибший занепад. Державність його була зруйнована, життя простих людей надзвичайно важке, світла в кінці тунелю не видно. Можливо, саме тому О.Назарук своїм твором «Роксоляна» прагнув довести, що український народ таїть у собі великий потенціал, тому Божа воля видвинула в тім часі одну жінку як найбільшу жіночу постать світової історії тієї епохи – просту русинку Настю Лісовську, щоб прославити її на весь світ. Вперше в Україні Роксолана згадується у 1924 р. у дослідженнях А.Кримського. Учитель.А зараз давайте пригадаємо і запишемо, що ж таке тема та ідея твору. Ідея художнього твору – головна думка, яка народжується в процесі роботи письменника над текстом і висловлюється в конкретному художньому матеріалі; об’єднує всю сукупність думок і почуттів, висловлених в образній формі, і віддзеркалює ставлення автора до дійсності; визначає вибір теми, трактування проблем, задум автора. Тема– коло життєвих явищ, відібраних письменником для художнього відтворення, предмет мистецького пізнання. Учитель. А тепер самостійно визначте тему та ідею історичної повісті "Роксоляна". Учень. Тема повісті– зображення двох світів: християнського, для якого характерне безправне становище простих людей у важкі часи історичної доби ХVІ ст., коли західноукраїнські землі, перебуваючи під владою Польщі, потерпали від нападів турецьких завойовників, та мусульманського, у якому панує диктатура влади, жорстокості й насильства. 2. Клоуз-тест Учитель. Вставте потрібні слова, виконуючи клоуз -тест. Учні: 1. Стефан Дорош. 2. Абдуллага. 3. Кісмет. 4.Молода султанка Ель Хуррем. 5.Гаддж. 6.Сулейман Пишний. III. Актуалізація опорних знань 1. Бесіда за питаннями: Учитель.Хто головні герої твору? Халі́ф(араб.— наступник, заступник) — титул ісламського правителя, як керівника віруючих і наступника Мухамеда, верховного глави ісламської общини, що вибирався для здійснення духовного і світського керівництва в ісламському світі відповідно до шаріату та стежив за виконанням віруючими «божественних правил», що заповів Аллах. IV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу Учитель.А зараз ваше завдання поділитися на групи, проаналізувати образ Роксоляни, підбираючи цитати. Завдання І групи. Незалежна вдача Роксоляни.
Завдання ІІ групи. Стосунки Роксоляни з людьми.
Учитель.З'ясуємо сучасні художні інтерпретації образу Роксоляни
V. Осмислення, узагальнення і систематизація знань 1. «Незакінчені речення» Учитель.Підведемо підсумки уроку. Учень. Після уроку я зробив висновок, що... «Мені більше сподобався образ Роксолани у повісті... тим,що...» Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|