Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Означення баз даних і баз знань інтелектуальної системи

Спочатку визначимо вміст термінів “база знань” (БЗ) і “база даних” (БД).

Означення 1.3. База знань (БЗ) інтелектуальної системи (ІС) це сукупність усіх знань, які зберігаються в пам’яті системи.

Якщо надалі говорити про БЗ як про систему знань про проблемне середовище (тобто частину об’єктивного світу, що відображає це середовище у вигляді цілісного явища з усіма взаємозв’язками, які існують між елементами і динамікою їх зміни), то тоді БЗ виступає стосовно інших засобів систем управління як система декларативних знань (і асоційованих з ними процедур) з єдиними принципами подання, спільною мовою опису, загальною схемою маніпулювання цими знаннями.

Взагалі ж БЗ є кон’юнкцією більш простих тверджень, або концептуальних одиниць — фактів або правил виведення, кожна з яких відповідає окремому реченню природної мови. Концептуальна одиниця може бути досить складною, і тоді її можна розглядати як кон’юнкцію елементарних тверджень — бінарних фактів, кожний з яких описується бінарним предикатом, тобто предикатом, який залежить від двох змінних.

 

Вирізняють екстенсіональну та інтенсіональну частини у БЗ.

Означення 1.4. Екстенсіональна частина БЗ — це сукупність усіх явних фактів(F); інтенсіональна частина БЗ — це сукупність усіх правил виведення (R)та процедур(P), за допомогою яких з існуючих фактів можна вивести нові твердження. Перша містить факти, які запам’ятовуються явно, а друга — правила, які дають змогу отримувати нові факти. Так, процедури P визначають, яким саме чином слід застосовувати правила R, і якщо таких процедур (якими насамперед є складові спеціалізованих мов штучного інтелекту Лісп, Пролог, Пленер) недостатньо, користувач має подбати про їх написання. Отже, йдеться про поняття інтенсіонального відношення, яким описується БЗ:

Означення 1.5. Інтенсіональне відношення ― це правило або сукупність правил, що упорядковують кожний запис у БЗ.

Наявність розвинутої інтенсіональної частини є однією з основних рис, які відрізняють структуру ІС від звичайної (пасивної) системи накопичення знань. Пошук в інтенсіональній БЗ складається з двох етапів:

пошук необхідного факту в екстенсіональній частині;

дедуктивне виведення факту на основі правил інтенсіиональної частини.

В англомовній літературі замість терміна «knowledge base system» частіше вживається термін «knowledge based system» (система, що грунтується на знаннях), і ми вважаємо доцільним як технічний вживати саме останній термін, який дає, до речі, попереднє скорочення — СБЗ.


Читайте також:

  1. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  2. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  3. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  4. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  5. III. Актуалізація набутих знань
  6. III. Контроль знань
  7. IV. Закріплення й узагальнення знань
  8. IV. Повідомлення теми та мети уроку V. Сприймання і засвоєння нових знань, умінь та навичок.
  9. IV. Розподіл нервової системи
  10. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  11. IV. Філогенез кровоносної системи
  12. IІ. Актуалізація опорних знань учнів.




Переглядів: 1374

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Інформація та знання | Означення та структура експертної системи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.