Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Алгоритм №1

розв`язування задач за хімічними рівняннями

 

За хімічними рівняннями можна робити різні розрахунки – обчис-

лювати кількість речовини, масу, об’єм вихідних речовин або продук-

тів реакції.

1. Проаналізуйте умову задачі і з’ясуйте, що дано і що треба обчис-

лити.

2. Запишіть скорочено умову і вимогу задачі, використовуючи при

цьому загальновживані позначення величин та одиниці CІ.

3. Запишіть рівняння хімічної реакції, необхідне для розрахунків.

4. Сплануйте логічну послідовність дій та оберіть спосіб

розв’язування.

5. Розв’язуйте задачу в загальному вигляді через математичні рів-

няння, а числа підставляйте в остаточні рівняння.

6. Виконуйте розрахунки в тих одиницях вимірювання, які задані

умовою задачі. Для спрощення розрахунків переводьте зазначені в задачі

маси, об’єми речовин у кількість речовини, розглядаючи молярні співвід-

ношення, які здебільшого є співвідношеннями малих простих чисел.

7. Заокруглюйте добуті результати до 0,01 або навіть до цілих чи-

сел, користуючись правилами наближених розрахунків, і запишіть по-

вну відповідь.

Пам’ятайте, що:

• коефіцієнти в хімічних рівняннях показують молярні співвідно-

шення речовин;

• якщо хімічні рівняння описують реакції між газами, то коефіці-

єнти показують їх об’ємні співвідношення;

• розв’язувати задачу можна будь-яким способом, але краще оби-

рати найраціональніший. При цьому не обов’язково дотримуватись певного шаблону в оформленні розв’язування. Важливо зрозуміти хімічну суть задачі, вміти проаналізувати її та правильно розв’язати.

 

Приклад 1. Унаслідок взаємодії з водою металу зі ступенем окиснен-

ня +2 і масою 6,0 г виділився водень об’ємом 3,36 л (н.у.). Визначте

цей метал.

Р о з в ’ я з а н н я

m(Me) = 6,0 г І варіант р о з в ’ я з а н н я:

V2) = 3,36 л Me + 2H2O = Me(OH)2 + H2

За рівнянням n(Me) = n(H2) = 3,36 л : 22,4 л/моль = 0,15 моль. Звідси молярна маса металу

Me ? дорівнює:

М(Ме) = m : n = 6,0 г : 0,15 моль = 40 г/моль. Отже, цей метал

кальцій.

В і д п о в і д ь. Кальцій Са.

ІІ варіант р о з в ’ я з а н н я:

Згідно з рівнянням 6 г металу витискують з води водень об’ємом

3,36 л, а х г металу – 22,4 л/моль Н2, звідси

6 г*22,4 л/моль

Ar = = 40 г/моль

3,36 л

Отже, цей метал – кальцій.

В і д п о в і д ь. Кальцій Са.

 

Приклад 2.Унаслідок прожарювання суміші цинк карбонату і цинк

оксиду масою 1,6 г добуто цинк оксид масою 1,248 г. Визначте масову

частку компонентів вихідної суміші.

Р о з в ’ я з а н н я

m(ZnCO3 + ZnO) = 1,6 г

m(ZnO) = 1,248 г

W(ZnCO3) ?

W(ZnО) ?

Припускаємо, що у вихідній суміші

було х г ZnCO3, тоді m(ZnO) становила

(1,6 – х) г.

Обчислюємо масу ZnО, яка утворюється в результаті прожарювання

х г ZnCO3:

х у

ZnCO3 = ZnО + СО2

125 г 81 г

М(ZnCO3) = 65 + 12 + 48 = 125 г/моль

М(ZnO) = 65 + 16 =81г/моль

Із 125 г ZnCO3 утворюється 81 г ZnО,

Із х г ZnCO3 утворюється у г ZnО

За умовою 0,648х + 1,6 – х = 1,248, або 0,648х х = 1,248 1,6;

х – 0,648х = 1,6 – 1,248; 0,352х = 0,352; звідси х = 1 г.

Отже, маса ZnCO3 в суміші дорівнює 1 г, а масова частка ZnCO3

становить:

W(ZnCO3) = 1 г = 0,625, або 62,5 %,

1,6 г

тоді масова частка ZnО в суміші дорівнює:

W(ZnО) = 100% – 62,5% = 37,5%.

В і д п о в і д ь: W(ZnCO3) = 62,5%; W(ZnО) = 37,5%.

 

 

Задачі для самостійного розвязку:

 

1. Обчисліть, який об’єм водню (н.у.) можна одержати при розчиненні у

воді 1 моль лужного металу.

2.Визначте, в яких масових співвідношеннях треба взяти кальцій гідро-

ксид та ортофосфатну кислоту, щоб відбулася реакція нейтралізації.

3*. У результаті спалювання металу зі ступенем окиснення +2 і масою 3,0 г

утворився його оксид масою 4,2 г. Який це метал?

4*. Обчисліть масу гашеного вапна, яке можна добути з вапняку масою 12

кг, якщо масова частка домішок у ньому становить 10%. Визначте об’єм

(н.у.) вуглекислого газу, що виділяється при цьому.

5*. Унаслідок обробки сульфатною кислотою суміші цинку з цинк окси-

дом масою 1,6 г виділився водень об’ємом 448 мл (н.у.). Визначте масові

частки компонентів суміші.

6*. Змішайте розчини, що містять 0,4 моль натрій гідроксиду і 0,4 моль

сульфатної кислоти. Яка сіль і в якій кількості утвориться при цьому?

7*. При взаємодії лужноземельного металу масою 3,425 г з водою виділився

водень об’ємом 560 мл (н.у.). Який метал узято для реакції?

8*. У воді об’ємом 300 мл розчинили хлороводень об’ємом 112 л (н.у.). Яка

масова частка НCl у добутій кислоті?

9*. Зразок металу зі ступенем окиснення +2 і масою 2,74 г спалили у над-

лишку кисню. Утворену сполуку повністю розчинили в хлоридній

кислоті. До цього розчину додавали розчин натрій сульфату, поки не

припинилося випадання осаду. Утворений осад відфільтрували, проми-

ли водою й висушили до сталої маси. Утворилася біла речовина масою

4,66 г. З’ясуйте, який метал було взято і напишіть рівняння усіх реак-

цій, що відбулися.

10. При взаємодії 12,8 г оксиду двовалентного металу з хлором добуто 16 г його гідроксиду. Визначте метал.

11. На взаємодію з оксидом двовалентного металу масою 4 г витрачено 25 г хлоридної кислоти з масовою часткою хлороводню 29,9%. Назвіть метал.

12. Невідомий елемент в оксиді має валентність ІІ. Відносна густина цього оксиду за повітрям 1,034.

13. В оксиді хімічного елемента, який утворює з Гідрогеном сполуку RH4, масова частка Оксигену становить 53,3%. Який це елемент? Обчисліть та вкажіть його відносну атомну масу.

 


Читайте також:

  1. Rete-алгоритм
  2. Алгоритм
  3. Алгоритм
  4. Алгоритм 1.
  5. Алгоритм 2
  6. Алгоритм RLE
  7. Алгоритм безпосередньої заміни
  8. Алгоритм Берлекемпа-Мессі
  9. Алгоритм відшукання оптимального плану.
  10. Алгоритм Гоморі
  11. Алгоритм Дейкстри.
  12. Алгоритм Деккера.




Переглядів: 1203

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Додаток № 1 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.