Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Права людини і права громадянина

Ці дві категорії прав звичайно згадуються в одній «зв'яз­ці», проте їх походження та зміст не тотожні, а співвідно-

1 Головистикова АН., Дмитриев Ю.А. Проблемы теории госу­дарства и права: Учебник. — М.: Эксмо, 2005. — С.633-634.


шення включає не тільки схожість, а й відмінність. Права людини своїм джерелом мають природне, а права громадя­нина — позитивне право.

Права людини— це права, нерозривно пов'язані із са­мим існуванням людини: право на життя, на свободу в усіх її проявах, право на повагу людської гідності, на опір при­гнобленню.

Ці права є невід'ємними, інакше кажучи, заборонене будь-яке посягання на ці права. Права людини можуть бути обмежені тільки в тій мірі, в якій це необхідно для захисту прав іншої людини. Права людини є невідчужуваними, іншими словами, людина сама не має права від них відмо­витися, бо без цих прав вона вже не є людиною. Права людини належать кожному індивіду, незалежно від на­лежності до громадянства тієї або іншої країни, расової або національної належності. Кожна людина є носієм природ­них, породжених самою природою людини прав.

Права громадянина— це права члена державно органі­зованого громадянського суспільства.

Права громадянина є певною дискримінацією негрома-дян певної держави, оскільки вони не володіють цією гру­пою прав. Під правами громадянина розуміють перш за все можливість брати участь в управлінні суспільними та дер­жавними справами: право на об'єднання в партії та громад­ські організації, право обирати і бути обраним до органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Право на соціальний захист також в основному належить громадянам держави.

Цілісність і взаємозв'язок прав людини і громадянина виявляються в тому, що права громадянина є різновидом • прав людини (їх називають політичними правами людини). Звичайно права людини і громадянина фіксуються в одно­му нормативно-правовому акті (наприклад, такою є фран­цузька Декларація прав людини і громадянина, конститу­ції більшості сучасних держав).

Унаслідок того, що всі права людини і громадянина рівноцінні та взаємопов'язані, вони однаковою мірою ма­ють захищатися державою. Неприпустимою є зневага од­ними правами під приводом реалізації інших прав. Ціліс­ність інституту прав людини і громадянина гранично точно виражена у Віденській декларації Всесвітньої конференції з прав людини 1993 p.: «Всі права людини універсальні, неподільні, взаємозалежні і взаємопов'язані. Міжнародне


співтовариство має ставитися до прав людини глобально, на справедливій і рівній основі, з однаковим підходом і увагою».


Читайте також:

  1. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  2. IV. НС у природному середовищі та інших сферах життєдіяльності людини
  3. IV. Обов'язки і права керівника та заступника керівника подорожі
  4. V Такі негативні особистісні утворення, як самовпевненість і нерозвиненість автономії та ініціативи, обумовлюють неадаптивне старіння людини.
  5. А. Це наявність в однієї людини кількох ліній клітин з різним набором хромосом.
  6. А/. Фізичні особи як суб’єкти цивільного права.
  7. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  8. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  9. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  10. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  11. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  12. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ




Переглядів: 513

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Покоління прав людини | Юридичні обов'язки людини і громадянина

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.