Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






II. Listen to fragment B again and fill in the gaps in the text below

The metabolic definition is still popular with many biologists. It describes (1)_______________ as an object with a (2)_______________, continually exchanging (3)_______________ with its surroundings, but without altering its (4)_______________, at least (5)_______________. But again there are exceptions. There are (6)_______________ that remain, so far as is known, perfectly dormant and totally without (7)_______________ at low temperatures for hundreds, perhaps thousands, of years but that (8)_______________ upon being subjected to more clement conditions.

SPEAKING

Speak about Life covering the following issues:

A) The variety of approaches to the problem of life: the physiological, metabolic, biochemical, and genetic definitions of life.

B) Metabolism, growth, reproduction, responsiveness, and adaptation as the main functional activities performed by living organisms.


Lesson 3

THE ORIGIN OF LIFE

PRE-READING TASKS

I. Answer the following questions

· In all cultures there are legends explaining the origin of the Earth and life on it. Which legends do you know? Tell them to your group-mates.

· The scientific and religious views on the problem of origin of life are quite contradictory. Which of them do you support? Do you believe that a compromise between religion and science in relation to this problem will ever be possible?

II. Listen to the following words and practice their pronunciation

Hypothesis, spontaneous, polymer, nucleotide phosphate, primer, enzyme, catalyst, template, scarce, proteinoid microsphere, mitotic spindle, chloroplast, DNA, symbiosis, bacteria, algae, oxygen.

READING COMPREHENSION AND VOCABULARY DEVELOPMENT

I. Match each word on the left to its correct definition on the right

1) relevant, adj 2) site, n 3) subsequent, adj 4) catalyst, n 5) template, n 6) diverse, adj 7) eliminate, v 8) descendant, n 9) ancestor, n 10) abundance, n a) a large quantity of something; b) happening or coming after something else; c) to completely get rid of something that is unnecessary or unwanted; d) directly relating to the subject or problem being discussed or considered; e) something that is used as a model for another thing; f) a place where something important happens; g) a living form that lived in the past, that modern living forms have developed from; h) something that has developed from something else; i) a substance that makes a chemical reaction happen more quickly without being changed itself; j) very different from each other.

Читайте також:

  1. B. Listen to part of a radio interview with a historian talking about Einstein. Then complete each sentence with a word or a short phrase. (Track 17, CD2)
  2. Discuss the advantages of CIM comparing traditional manufacturing and computer-integrated manufacturing. The schemes given below will be helpful.
  3. For questions 1-15, read the text below and decide which answer A, B, C or D best fits each space. There is an example at the beginning.
  4. I. Read the text below and think of the word which best fits each space. Use only one word in each space. There is an example in (0)
  5. I. You will hear a text about animal rights. Before listening discuss the words in the box with your fellow students and your teacher
  6. II. Choose the right word to complete each of the sentences below
  7. II. Listen again. Choose the right option to complete the following sentences. In some cases more than one option is possible
  8. II. Listen to the first fragment and say whether the following statements are true or false
  9. II. Listen to the first fragment of the text and tick the items below that are mentioned in it
  10. II. Listen to the first part of the text and fill in the table below
  11. II. Listen to the following piece of information about cellulose. Fill in the missing words or phrases




Переглядів: 592

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Paraphrase the following sentences as required making them emphatic | II. Read the following text paying attention to the highlighted words. Explain or interpret the contextual meaning of the underlined phrases

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.