МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Частин творуРобота над лексико- Поставлених письменником через систему образів, характеристику художніх деталей, словесних засобів. Мовностильовий Композиційний стилістичними багатствами Виявлення особливостей побудови твору “За автором” Послідовний розгляд важливих В учительській практиці виробилися різні шляхи аналізу художніх творів, теоретично осмислені нашою наукою; пообразний (традиційний), проблемно-тематичний, «за сюжетом» («за автором», послідовний), композиційний, мовностильовий. Усі ці шляхи передбачають проведення аналізу на належному науково-методичному рівні, з метою забезпечення цілісного сприйняття виучуваних творів, повного, свідомого засвоєння їх морально-естетичних багатств. Проте кожний з цих шляхів має свій підхід до аналізу твору, висуваючи як домінантну одну з його сторін, ставить її в центр уваги. Пообразний — зосереджує увагу на роботі над образами-характерами; проблемно-тематичний — на розкритті проблем соціального, філософського, морально-етичного характеру, поставлених письменником; «за автором» — на послідовному розгляді важливих частин тексту виучуваного твору, композиційний — на виявленні особливостей побудови твору; мовностильовий — на роботі над лексико-стилістичними багатствами твору. Для всіх цих шляхів аналізу художніх творів спільним є форми роботи (урок, екскурсія), навчальні методи (бесіда, лекція, самостійна робота учнів), методичні прийоми (пояснення вчителя, вибіркове перечитування тексту, перекази, складання планів, формулювання понять і висновків, здійснення внутрішньопредметних і міжпредметних зв'язків тощо). Одними й тими ж є шляхи пізнання (спостереження індукція, дедукція тощо), мислительні операції (порівняння, аналіз, синтез абстрагування, узагальнення, конкретизація), а також словесне оформлення їх результатів (судження, умовивід, поняття та ін.). Робота виконується колективно, групами або індивідуально, з допомогою вчителя чи самостійно в класі й дома. Проте кожний із шляхів аналізу має й деякі свої, специфічні визначальні прийоми роботи. Для пообразного аналізу характерні такі прийоми: спостереження над текстом з метою добору матеріалу для характеристики образу персонажа, встановлення його структури, зокрема визначення провідних рис вдачі; з'ясування мотивів поведінки; виявлення використаних письменником прийомів творення образу тощо; • здійснення індивідуальної, групової, порівняльної характеристики героїв виучуваного твору (усно чи письмово); • зіставлення однотипних і контрастних характерів одного чи різних творів; з'ясування місця й значення дійової особи у виучуваному творі, доробку письменника, в літературному процесі. Пообразний аналіз твору Виконай такі дії у формі алгоритму: 1 крок ***** Визнач із ряду образів головні і другорядні; 2 крок ***** Добери докази і доведи, чому дані герої є головними; 3 крок ***** Здійсни словесний малюнок образу на основі творчої уяви, використавши художньо-виражальні засоби (портрет, описи, вчинки, авторську мову, мову персонажів); 4 крок ***** Розкажи про життєву долю героя; 5 крок ***** Проаналізуй вчинки та поведінку образу; 6 крок ***** Простеж його ставлення до інших героїв, а їхнє – до нього; 7 крок ***** Розкажи про ставлення персонажа до природи, тварин (якщо є потреба); 8 крок ***** З’ясуй, чи має він мету у житті і яку. Проаналізуй її. 9 крок ***** Визнач коло його громадських та особистих інтересів, захоплень; 10 крок ***** З’ясуй, чи має герой активну життєву позицію; 11 крок ***** Проаналізуй авторське ставлення до персонажа; 12 крок ***** Дізнайся думки твоїх товаришів про нього, порівняй зі своєю; 13 крок ***** Розкрий роль другорядних героїв твору; 14 крок ***** Підбий підсумки своєї роботи. Під час застосування проблемно-тематичного шляху використовуються такі специфічні прийоми: • формулювання проблеми твору; • створення навчальних ситуацій проблемного ха¬рактеру; постановка проблемних запитань і завдань; організація дискусійних ситуацій; • зіставлення змісту виучуваного твору і театральних вистав та кінофільмів, написаних за ним, або з однотемними творами інших мистецтв з метою з'ясування відмінностей у трактовці спільної проблеми. Проблемно-тематичний аналіз твору Виконай такі дії у формі алгоритму: 1 крок ***** Визнач основну проблему твору (підпроблеми, якщо це необхідно); 2 крок ***** Добери фактичний матеріал для доказу проблеми (підпроблеми); Увага! 3 крок ***** Якщо ти погоджуєшся зі всім, виконай наступні дії Якщо у вас виник диспут на основі суперечливих суджень, то виконай такі дії 1) Висунь тезу від супротивного; Читайте також:
|
||||||||
|