Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Кейнсіанське уявлення про фактори сукупних витрат і засоби державного регулювання

Пояснення до схеми:

На схемі відображені елементи сукупних витрат: споживчі витрати, інвестиційні витрати, державні витрати, фактори, що їх визначають, і засоби державного впливу на кожний з елементів.

Головними факторами споживчих витрат визначені доходи після сплати податків і схильність населення до заощаджень. Зрозуміло, що споживчі витрати будуть тим більшими, чим більшими є доходи і чим менше вони оподатковуються. Споживання і заощадження перебувають у зворотному зв’язку: чим більше домогосподарства заощаджують, тим менше вони можуть споживати, тим меншими будуть споживчі витрати. Схильність до заощадження вимірюється відношенням доходу, спрямованого на заощадження (S), до всього доходу (Y), тобто . Схильність до споживання визначається відношенням доходу, спрямованого на споживання (C), до всього доходу (Y), тобто .

Фактор рівня досягнутого багатства впливає так: чим більше багатство (нерухомість, грошові вклади, предмети довгострокового користування) мають домогосподарства, тим менше вони заощаджують і більше споживають. Фактор підвищення цін зменшує реальне багатство, яке привласнюють домогосподарства, і вимагає більших заощаджень. Фактор очікування зростання цін, як і очікування зростання доходів, стимулює збільшення поточних витрат.

Держава може впливати на доходи або через їх оподаткування, або через дотації споживачам.

Головними факторами інвестиційних витрат є: очікування чистого прибутку (його збільшення зумовлює більші інвестиції), норма позичкового процента (чим більша норма, тим менші інвестиції).

Фактор витрат на нові засоби виробництва впливає на інвестиції так: чим вони більші, тим очікувані прибутки менші, а отже, менші інвестиції. Фактор податків на підприємців, якщо вони зростають, зменшує інвестиції. Фактор технічного прогресу спонукає до нових інвестицій (інновацій). Нарешті, чим більше галузь забезпечена виробничими потужностями, тим меншою буде потреба в інвестиціях. Держава може вплинути на інвестиції через норму процента, за якою національний банк надає кредити комерційним, зменшуючи або збільшуючи пропозицію грошей, а також через зміну обов’язкових резервів комерційних банків і скуповування або, навпаки, продаж державних цінних паперів.

Факторами державних витрат є оподаткування (податки — головне джерело державного бюджету), збалансованість бюджету (дефіцитний бюджет вимагає скорочення витрат), характер державної політики (в умовах спаду виробництва необхідним стає стимулювання, в період стрімкого піднесення — стримування). Регулювання у сфері державних витрат має на меті: 1) збалансування бюджету, якщо він або дефіцитний або має надлишок; 2) пристосування податкової систему до потреб стимулювання або стримування виробництва. З цією метою застосовують продаж облігацій державної позики, зміни у податковій системі, зміни кількості грошей у обігу.

 

Отже, головними засобами державного втручання, за кейнсіанськими уявленнями, є оподаткування, бюджетне регулювання, вплив через норму банківського процента.

Як уже зазначалося, на противагу кейнсіанцям представники класичної теорії не бачили необхідності державного регулювання економіки. Дещо по-іншому на цю проблему дивляться сучасні класики, або, як їх ще називають, неокласики.Хоча вони є прихильниками обмеження державного втручання, але повністю його не виключають. Принциповими є такі положення неокласиків:

• у більшості випадків ринок забезпечує оптимальний розподіл ресурсів, але є деякі випадки, коли недостатність ринку для забезпечення максимальної ефективності зумовлює державне втручання;

• будь-яке державне втручання пов’язане з адміністративними витратами та побічними ефектами у вигляді послаблення дії природних ринкових сил. Тому, вирішуючи питання про допустимість державного втручання, необхідно зіставляти виграш у результатах втручання та втрати суспільства (адміністративні витрати і побічні ефекти).


Читайте також:

  1. II. Основні засоби
  2. II. Фактори, що впливають на зарплату при зарубіжних призначеннях
  3. L2.T4/1.1. Засоби періодичного транспортування штучних матеріалів.
  4. L2.T4/1.2. Засоби безперервного транспортування матеріалів. Транспортери.
  5. L2.T4/1.3. Засоби дозування сипучих матеріалів.
  6. L3.T4/2. Засоби переміщення рідин.
  7. V Засоби навчання
  8. Абіотичні та біотичні фактори.
  9. Авоматизація водорозподілу регулювання за нижнім б'єфом з обмеженням рівнів верхнього б'єфі
  10. Автоматизація водорозподілу з комбінованим регулюванням
  11. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  12. Автоматизація водорозподілу регулювання зі сталими перепадами




Переглядів: 208

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Як уявляють державне регулювання представники кейнсіанського напряму? | Які заходи державного втручання і чому допускають неокласики?

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.