Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методи вивчення морфофункціональних особливостей організму спортсмена

 

В основі морфологічного обстеження спортсменів переважно лежать наступні методи: антропометричний, соматоскопічний і рентгенологічний. Поряд із класичними морфологічними методами в спортивній морфології використовують сучасні гістологічні, інструментальні, експериментальні методи дослідження. Зроблені спроби використання біопсії (прижиттєве взяття невеликих кусочків тканин) для вивчення підготовленості організму спортсмена до великих фізичних навантажень. Впроваджуються нові методи дослідження, такі як ультразвукова діагностика, магнітоядерний резонанс. Нині програма обстеження спортсменів розширена й має більш функціональний характер. Окрім тотальних і парціальних розмірів тіла, особливо важливих при індивідуалізації спортивного тренування і при відборі спортсменів, включені такі показники, як поверхня тіла, що характеризує енергопроцеси в організмі, м'язові периметри, які свідчать про ступінь розвитку м'язів, компоненти ваги тіла; показники таких фізичних якостей, як гнучкість, сила і т. ін.

Вивчення специфічних особливостей складу тіла спортсмена, його основних компонентів - кісткової, жирової та м'язової маси - набуває великого значення для динамічного спостереження в тих видах спорту, де прийняте розділення спортсменів на вагові категорії.

Рентгенологічні методи дослідження опорно-рухового апарату можна проводити як одноразово, так і в динаміці, що особливо важливо. Вони дозволяють встановити не тільки адаптаційні зміни опорно-рухового апарату, які характеризують його надійність, але й діагностувати його передпатологічні та патологічні стани.

Розширення програми дослідження за рахунок введення до неї функціональних показників окремих систем, які забезпечують рухову діяльність спортсмена, дозволяють із нових позицій підійти до оцінки конституційних особливостей людини, включивши в розуміння конституції не тільки якісні, але і кількісні ознаки, пов'язавши тим самим морфологічний субстрат із функціональними можливостями організму спортсмена.

Основними методами дослідження фізичного розвитку є соматоскопія (зовнішній огляд) і антропометрія (вимірювання показників). Не дивлячись на їхню давність і простоту виконання, вони є одними з найінформативніших методів для вирішення багатьох питань, пов'язаних із фізичним розвитком, спортивною орієнтацією і відбором. Тому кожен викладач фізичного виховання, тренер, повинен досконало володіти навичками використання даних методів у своїй практичній роботі.


Читайте також:

  1. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  2. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. II. Мета вивчення курсу.
  4. III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
  5. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  6. IV. Вивчення нового матеріалу.
  7. IV. Вивчення нового матеріалу.
  8. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
  9. IV. ВИМОГИ ПРОФЕСIЇ ДО IНДИВIДУАЛЬНО-ПСИХОЛОГIЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ ФАХIВЦЯ
  10. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  11. V. Вивчення нового матеріалу.
  12. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.




Переглядів: 814

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Соматоскопія

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.