Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Які води є найбільш мінералізованими?

Гігієна та екологія: Підручник / За редакцією В. Г. Бардова. ― Вінниця: Нова Книга, 2006. ― С. 183.

1). атмосферні

2). поверхневі

3). підземні верховодки

*4). підземні міжпластові

5). річні

 

В. Задачі для самоконтролю з відповідями.

Працівники тваринницької ферми використовують для пиття воду з шахтного колодязя, розташованого безпосередньо на фермі. Колодязь має кришку. воду піднімають електронасосом. Поруч з колодязем організований водопій худоби. аналіз води показав наступні результати: колір - безбарвна, запах - ні, каламутність - 1,8 мг / л, окислюваність - 6,8 мг / л, залізо - 0,8 мг / л, фтор - 1,0 мг / л, аміак - 0,5 мг / л, нітрити - 0,02 мг / л, нітрати (NO3) - 75 мг / л. Колі-індекс - 250 мг / л. для цілей 11 знезараження може бути використана хлорне вапно з вмістом активного хлору 30%. Для знезараження можна використовувати бочку з нержавіючої сталі, ємністю 200 літрів.

 

ЗАВДАННЯ А. Дайте гігієнічний висновок по наведеній задачі. Б. Дайте відповідь на наступні питання: 1. Що собою являє нецентралізоване водопостачання? 2. Які захворювання можуть передаватися через воду? 3. Які методи знезараження можна використовувати (в польових) при нецентралізованому водопостачанні. 4. Як вибирати дозу хлору при гіперхлорування? 5. Методи дехлорування води. 6. Який метод дехлорирования найбільш застосуємо в польових умовах?

 

ЕТАЛОНИ ВІДПОВІДЕЙ.

А. На підставі наведеного хімічного аналізу води можна зробити висновок про постійне фекального забруднення води, на що вказує наявність аміаку, нітритів, нітратів і висока окислюваність води (6,8 мг О2 / л). Фекальне забруднення підтверджено мікробіологічними аналізом - колі- індекс 250. Колодязь розташований безпосередньо на фермі, швидше за все підживлюється грунтовими водами. Поруч організований водопій худоби та фільтрація дощових та інших стоків призводить до забруднення вододжерела. Вода потребує знезараженні методом гіперхлорування. Враховуючи, що вода має задовільні органолептичні показники і середнє мікробне забруднення дозу хлору можна вибрати 20 мг / л, знезараження проводити в бочці 200 літрів. Приклад розрахунку дози хлору: 20 мг на 1 л води Х мг на 200 л

х - (200 200): 1 = 40000 мг = 40г активного хлору

Хлорне вапно містить 30% активного хлору, тобто

30г - в 100 г

40г - Х г

Таким чином на бочку 200 л води необхідно внести 133,3 г хлорного вапна. Так як хлорне вапно погано змішується з водою і грудочки можуть залишатися у воді в сухому вигляді, що уповільнює віддачу хлору в воду. Тому наважку хлорного вапна ретельно розтирають в невеликому об'ємі води до утворення вапняного молока і вносять в воду. Час контакту води з хлором при гіперхлорування може бути скорочено до 15-20 хвилин. воду дехлорірованную тиосульфатом натрію.

Б. 1. Нецентралізоване водопостачання найчастіше може бути представлено використанням води різних видів колодязів (трубчастих, шахтних, або коптажних джерел). Оскільки підземні води, як правило, бувають більш чисті, гігієнічна оцінка талої води проводиться за більш обмеженому числу показників, а самі показники дещо менш жорсткі. 2. Вода може бути джерелом кишкових інфекційних захворювань - холери, черевного тифу, паратифів, дизентерії. В даному випадку колодязь розташований на території тваринницької ферми, тому можна чекати забруднення води та місцевості збудниками зоонозів - бруцельозу, сибірської виразки, туберкульозу, лептоспінозов і ін. У воді можуть бути збудники вірусних захворювань - вірус жовтяниці (б-ни Боткіна) поліомієліту, аденовірусних інфекцій, а також найпростіші (амебної дизентерії) і яйця гельмінтів тощо. 3. Метод знезараження води при нецентралізованому водопостачанні це гіперхлорування води. З фізичних методів тут найбільш прийнятно кип'ятіння води. Можна рекомендувати для пиття підвезення більш якісної води інших вододжерел, або бутильовану воду. 4. Дозу хлору при гіперхлорування вибирають довільно, виходячи з передбачуваного забруднення води. Так, для джерельною і колодязної води, зазвичай, достатня доза 10-15 мг / л, для більш забрудненої річковий і грунтовій води необхідні великі дози - 20-25 і 40-50 мг / л відповідно. 5. Вода при гіперхлорування придатна для пиття тільки після дехлорирования. Дехлоризація здійснюють або шляхом внесення тиосульфата (гипосульфита) натрію з розрахунку 4 мг на 1 мг внесеного активного хлору, або фільтруванням через активоване березове вугілля. Останній метод використовують в військових табельних установках МАФС-3 і ВФС-25. 6 У польових умовах при гіперхлорування води в бочках для дефторування води доцільно використовувати тіосульфіт натрію.

8.Матеріали для аудиторної самостійної підготовки:

 

8.1. Перелік навчальних практичних завдань, які необхідно виконати під час практичного (лабораторного) заняття:

1. Дати гігієнічну оцінку якості питної води за даними санітарного обстеження джерела водопостачання і результатів лабораторного аналізу води.

 

9. Інструктивні матеріали для оволодіння професійними вміннями, навичками:

 

9.1. Методика виконання роботи, етапи виконання.

Заняття семінарське. Після організаційної частини викладач шляхом опитування студентів перевіряє рівень їхньої теоретичної підготовки згідно з наведеними вище питань для самопідготовки. Потім на прикладі однієї з ситуаційних завдань, підготовлених кафедрою, викладач викладає методику "читання" лабораторного аналізу води, активно залучаючи до цього студентів.

 


Читайте також:

  1. II. Критерій найбільших лінійних деформацій
  2. V. НАЙБІЛЬШ ВАЖЛИВІ ПОДІЇ І ДАТИ
  3. АТ – одна з найбільш зручних форм колективного підприємства в умовах ринкової економіки. Першим АТ вважають створену у 1602 році Голандсько –Ост - Індську компанію.
  4. В межах наукового підходу існує велика кількість концепцій, але найбільш переконлива – еволюційна теорія.
  5. ВЕЛИКОБРИТАНІЯ НАЙБІЛЬШ РОЗВИНЕНА НІЖ ІТАЛІЯ
  6. Випишіть 3 партії, що на вибораз 1994р. набрали найбільшу кількість голосів, зазначте прізвища їх лідеорів, яку ідеологію вони ісповідували?
  7. Відносно фронтальної площини проекцій модель треба розташувати так, щоб на цю площину вона спроекціювалась найбільш наочно – це зображення є головним виглядом.
  8. Відомості про найбільші озера Світу та України.
  9. Відомості про найбільші озера Світу та України.
  10. До найбільших морських портів України розташований межах Причорноморського економічного району належать
  11. Екологічні проблеми найбільших річок, Чорного і Азовського морів.
  12. Екологічні проблеми найбільших річок, Чорного й Азовського морів. Донецько-Придніпровський регіон




Переглядів: 879

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Матеріали для самоконтролю якості підготовки. | Матеріали для самоконтролю оволодіння знаннями, вміннями, навичками, передбаченими даною роботою.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.