МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Теоретичнi засади та принципи роботи з людьми з iнтелектуальною недостатнiстю
Соцiальна робота з особами з iнтелектуальною недостатнiстю має бути орiєнтована на цiнностi, проголошенi 2003 р. країнами європи у зв’язку з проведенням Року людей з iнвалiднiстю: – Всi рiшення щодо людей з iнвалiднiстю мають прийматися лише за їх участi. – Громадяни з iнвалiднiстю мають такi самi права, як й iншi громадяни. – Люди з iнвалiднiстю прагнуть рiвних можливостей, а не благодiйностi. – Створення суспiльства для всiх. – Повноваження та емансипацiя – контроль над власним життям, власнi рiшення 1 власний вибiр. – Повна рiвнiсть та участь в усiх сферах життя. – Люди з iнвалiднiстю – активнi громадяни. – Середовище має бути доступним. – Незалежне/автономне проживання. – Повага до рiзноманiтностi. Органiзацiя соцiальної роботи повинна трунтуватися на мiжнародних документах, якi визначають, що кожна людина з iнтелектуальною недостатнiстю має право на: – повагу, самореалiзацiю; – захист вiд принизливого ставлення, зловживань та експлуатацiї; – допомогу в максимальному використаннi свого потенцiалу; – якомога кращу допомогу соцiального працiвника, спiвпрацю з соцiальним працiвником, поiнформованiсть про можливi ризики та переваги запропонованого напрямку дiй; –приватне життя й конфiденцiйнiсть; – доступ до записiв соцiального працiвника та iнформацi, яка стосується особи, на свободу дiй у тому разi, коли отримати послуги соцiального працiвника неможливо; – допомогу в усвiдомленнi своеї вiдповiдальностi та в розумiннi й використаннi послуг для пiдтримки законних бажань та iнтересiв; – вибiр лiкаря, конфiденцiйний характер взаемин з лiкарем; – допомогу вiд лiкаря, позбавленого будь–яких зоннiшнiх впливiв або необхiдностi прийняття етичних рiшень, право погодитися на лiкування або вiдмовитися вiд нього пiсля отримання адекватної iнформащ i; – прийняття або вiдхилення духовної чи моральної пiдтримки; – отримання такої медичної та соцiальної допомоги, яка вiдповiдае потребам здоров’я; – вiдмову вiд участi у клiнiчних дослiдженнях з психiатрiї, вiд демонстрацiї свого випадку, вiд публiкацiї iнформацiї про свою хворобу – що не повинно негативно позначитися на якостi допомоги; – застосування позитивного вiдходу в поєднаннi з вiдповiдними освiтнiми програмами та програмами професiйної орiентацiї тощо [6–9]. Базовими засадами соцiальної роботи з цiєю цiльовою групою можна вважати: – вiдмову вiд бiологiчного пiдходу, холiстичний пiдхiд; – iнтеграцiю в суспiльство; – попередження iнституцiалiзацiї та деiнституцiалiзацiю; – нормалiзацiю; – дестигматизацiю; – безперервнiсть догляду; – орiентацiю на потреби клiєнта; – мультидисциплiнарний пiдхiд; – доступнiсть послуг. Загалом, одним з основних принципiв роботи вважаеться iмпаурмент (наснаження, активiзацiя) родин розумово вiдсталих клiєнтiв. Нинi батькiвський рух за права дiтей поклав початок створенню сотень громадських органiзацiй по всiй Українi, якi тепер лобiюють змiни в законодавствi задля покращення соцiального захисту людей з iнтелектуальною недостатнiстю в країнi.
Читайте також:
|
||||||||
|