Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Організаційне забезпечення судово-бухгалтерської експертизи.

Правовою основою призначення і проведеннясудових екс­пертиз є Закон України «Про судову експертизу» (від 25 лютого 1994 року), Кримінально-процесуальний (КПК), Цивільний процесуальний (ЦПК) і Господарський процесуальний (ГПК) кодек­си України. Законодавство встановлює, що судові експертизи покарних і цивільних справах призначаються в тих випадках, коли для вирішення питань при провадженні за цими справами необ­хідні спеціальні пізнання.

 

Таким чином, судово-експертну діяльність в Україні здійс­нюють державні спеціалізовані установи і відомчі служби:

— науково-дослідні та інші установи судових експертиз Міні­стерства юстиції і Міністерства охорони здоров'я України;

— експертні служби Міністерства внутрішніх справ, Мініс­терства оборони і Служби безпеки України.

 

Підставою для проведення експертиз в експертній установі є передбачений законом процесуальний документ про призначення експертизи, складений уповноваженою на те особою (органом). Інші дослідження проводяться за письмовою заявою замовника з обов'язковою вказівкою його реквізитів, а також питань, що під­лягають вирішенню.

 

Цікавим моментом є те, що чинним законодавством, зокре­ма ст. 10 Закону України «Про аудиторську діяльність», для деяких підприємств передбачено обов'язкове проведення ау­диту, за результатами якого складається аудиторський висно­вок. Однак слідчим і судам, особливо господарським, необхід­но мати на увазі, що аудиторський висновок не є висновком судової експертизи, яка може бути призначена тільки після по­рушення справи. Крім того, сертифікат на аудиторську діяль­ність не дає права його власникам займатися судово-експерт­ною діяльністю.

 

Організація науково-методичного забезпечення судово-експерт­ної діяльності покладається на міністерства і відомства, у систе­му яких входять спеціалізовані установи і служби, що проводять судові експертизи. Для розгляду найбільш важливих питань роз­витку судової експертизи, що мають міжвідомчий характер, при Міністерстві юстиції України створюється Координаційна рада з проблем судової експертизи.

На Координаційну раду з проблем судової експертизи покла­дається обговорення і розробка рекомендацій за такими питан­нями:

забезпечення найбільш повного задоволення потреб судів, органів дізнання і досудового слідства в судово-експертних до­слідженнях;

розвиток мережі судово-експертних установ і збільшення обсягів і видів судових експертиз, впровадження нових видів експертиз;

удосконалення процесуального законодавства України про проведення судової експертизи;

узгодження відомчих нормативних актів (положень, ін­струкцій, наказів), що регламентують порядок проведення судо­вих експертиз і діяльність установ і служб судових експертиз;

створення нових видів судових експертиз, організаційні і методичні основи яких вимагають об'єднання зусиль судово-експертних установ (служб) різних відомств;

визначення актуальності, пріоритетності основних напрям­ків науково-дослідних робіт і конкретних тем, що вимагають спіль­ної, погодженої розробки та редакційно-видавничої діяльності з питань судової експертизи;

удосконалення організаційних основ проведення міжвідом­чих комплексних експертиз;

обмін науково-технічною інформацією і статистичними да­ними за профілем діяльності;

розробка загальних положень з атестації судових експертів і діяльності відомчих експертно-кваліфікаційних комісій;

удосконалення форм науково-методичної роботи з посадо­вими особами, що призначають судові експертизи;

формування державного реєстру судових експертів;

розробка загальних вимог з підготовки кадрів для судово-експертних установ і підвищення їхньої кваліфікації;

організація міжвідомчого інформаційного банку судових експертиз;

проведення міжвідомчих науково-методичних конферен­цій, семінарів, шкіл з проблеми судової експертизи;

встановлення і розвиток міжнародного співробітництва та обміну науково-технічними досягненнями в галузі криміналісти­ки і судової експертизи;

здійснення інших організаційних заходів, спрямованих на розвиток діючих і впровадження нових видів судових експертиз.

 

Фахівці в галузі економічної експертизи можуть атестуватися за трьома видами експертних спеціальностей:

11.1. Дослідження документів бухгалтерського обліку і звіт­ності;

11.2. Дослідження документів з фінансово-кредитних опе­рацій;

11.3. Дослідження документів з економічної діяльності під­приємств і організацій.

 

Експерт-бухгалтер повинен бути висококваліфікованим фахів­цем у сфері бухгалтерського обліку, контролю і економічного аналізу, фінансів і господарського права. Він повинен отримати широку фундаментальну наукову підготовку і глибокі практичні навички, безупинно поповнювати свої професійні знання, мати високі цивільні і моральні якості.

 

Експерт-бухгалтер повинен володіти всіма загальнотеоретичними дисциплінами в обсязі, що необхідний для точної оцінки правильності планування, фінансування, кредиту­вання, організації бухгалтерського обліку і внутрішнього контро­лю, складання бухгалтерської і статистичної звітності на підприємстві, в організації і в установах різних галузей народної господарства.

 

Чинне законодавство надає експерту визначені права, що по­винні забезпечити йому реальні можливості для виконання ним процесуальних обов'язків.

Незалежно від виду судочинства судовий експерт має право:

Знайомитися з матеріалами справи, що стосуються експертизи.

Клопотати про надання додаткових і нових матеріалів, не­обхідних для вирішення поставлених питань.

З дозволу особи чи органу, що призначили експертизу, бути присутнім під час проведення слідчих і судових дій, подавати клопотання, що стосуються проведення експертизи, і ставити відповідні запитання допитуваним особам.

Вказувати у висновку експертизи на факти, що мають зна­чення для справи, щодо яких йому не були поставлені запитання.

У випадках незгоди з іншими членами експертної комісії складати окремий висновок експертизи.

Викладати письмово відповіді на запитання, що ставляться перед ним під час допиту.

Оскаржити у встановленому порядку дії і рішення осіб чи органу, що призначили експертизу, які порушують права експер­та або порядок проведення експертизи.

 

Скарги на дії і рішення органів дізнання чи слідчого експерт може направити прокурору чи особисто через особу, дії якої оскаржуються. В останньому випадку скарга протягом доби під­лягає передачі прокурору, з поясненням органу дізнання чи слід­чого.

Чинне законодавство надає прокурору три доби для розгля­ду скарги і відповіді експерту. У випадку відхилення скарги експерта у відповіді повинні бути чітко сформульовані причини, з яких вона визнана безпідставною. Скарга на рішення і дії про­курора може бути подана у вищий орган прокуратури.


Читайте також:

  1. I. Введення в розробку програмного забезпечення
  2. II.1 Програмне забезпечення
  3. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  4. Авалювання векселів. Видача гарантій на забезпечення оплати векселів
  5. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.
  6. Адміністративно-правові методи забезпечення економічного механізму управління охороною довкілля
  7. Аналіз програмного забезпечення з управління проектами.
  8. Апаратне забезпечення USB
  9. Апаратне забезпечення мереж
  10. Аудит формування і використання власного капіталу та забезпечення зобов'язань.
  11. Безстокові (замкнуті) системи водозабезпечення
  12. Біохімічний контроль за розвитком систем енергозабезпечення




Переглядів: 904

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Метод судово-бухгалтерської експертизи | Суть методу та його види.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.