МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Організаційне забезпечення судово-бухгалтерської експертизи.Правовою основою призначення і проведеннясудових експертиз є Закон України «Про судову експертизу» (від 25 лютого 1994 року), Кримінально-процесуальний (КПК), Цивільний процесуальний (ЦПК) і Господарський процесуальний (ГПК) кодекси України. Законодавство встановлює, що судові експертизи покарних і цивільних справах призначаються в тих випадках, коли для вирішення питань при провадженні за цими справами необхідні спеціальні пізнання.
Таким чином, судово-експертну діяльність в Україні здійснюють державні спеціалізовані установи і відомчі служби: — науково-дослідні та інші установи судових експертиз Міністерства юстиції і Міністерства охорони здоров'я України; — експертні служби Міністерства внутрішніх справ, Міністерства оборони і Служби безпеки України.
Підставою для проведення експертиз в експертній установі є передбачений законом процесуальний документ про призначення експертизи, складений уповноваженою на те особою (органом). Інші дослідження проводяться за письмовою заявою замовника з обов'язковою вказівкою його реквізитів, а також питань, що підлягають вирішенню.
Цікавим моментом є те, що чинним законодавством, зокрема ст. 10 Закону України «Про аудиторську діяльність», для деяких підприємств передбачено обов'язкове проведення аудиту, за результатами якого складається аудиторський висновок. Однак слідчим і судам, особливо господарським, необхідно мати на увазі, що аудиторський висновок не є висновком судової експертизи, яка може бути призначена тільки після порушення справи. Крім того, сертифікат на аудиторську діяльність не дає права його власникам займатися судово-експертною діяльністю.
Організація науково-методичного забезпечення судово-експертної діяльності покладається на міністерства і відомства, у систему яких входять спеціалізовані установи і служби, що проводять судові експертизи. Для розгляду найбільш важливих питань розвитку судової експертизи, що мають міжвідомчий характер, при Міністерстві юстиції України створюється Координаційна рада з проблем судової експертизи. На Координаційну раду з проблем судової експертизи покладається обговорення і розробка рекомендацій за такими питаннями: забезпечення найбільш повного задоволення потреб судів, органів дізнання і досудового слідства в судово-експертних дослідженнях; розвиток мережі судово-експертних установ і збільшення обсягів і видів судових експертиз, впровадження нових видів експертиз; удосконалення процесуального законодавства України про проведення судової експертизи; узгодження відомчих нормативних актів (положень, інструкцій, наказів), що регламентують порядок проведення судових експертиз і діяльність установ і служб судових експертиз; створення нових видів судових експертиз, організаційні і методичні основи яких вимагають об'єднання зусиль судово-експертних установ (служб) різних відомств; визначення актуальності, пріоритетності основних напрямків науково-дослідних робіт і конкретних тем, що вимагають спільної, погодженої розробки та редакційно-видавничої діяльності з питань судової експертизи; удосконалення організаційних основ проведення міжвідомчих комплексних експертиз; обмін науково-технічною інформацією і статистичними даними за профілем діяльності; розробка загальних положень з атестації судових експертів і діяльності відомчих експертно-кваліфікаційних комісій; удосконалення форм науково-методичної роботи з посадовими особами, що призначають судові експертизи; формування державного реєстру судових експертів; розробка загальних вимог з підготовки кадрів для судово-експертних установ і підвищення їхньої кваліфікації; організація міжвідомчого інформаційного банку судових експертиз; проведення міжвідомчих науково-методичних конференцій, семінарів, шкіл з проблеми судової експертизи; встановлення і розвиток міжнародного співробітництва та обміну науково-технічними досягненнями в галузі криміналістики і судової експертизи; здійснення інших організаційних заходів, спрямованих на розвиток діючих і впровадження нових видів судових експертиз.
Фахівці в галузі економічної експертизи можуть атестуватися за трьома видами експертних спеціальностей: 11.1. Дослідження документів бухгалтерського обліку і звітності; 11.2. Дослідження документів з фінансово-кредитних операцій; 11.3. Дослідження документів з економічної діяльності підприємств і організацій.
Експерт-бухгалтер повинен бути висококваліфікованим фахівцем у сфері бухгалтерського обліку, контролю і економічного аналізу, фінансів і господарського права. Він повинен отримати широку фундаментальну наукову підготовку і глибокі практичні навички, безупинно поповнювати свої професійні знання, мати високі цивільні і моральні якості.
Експерт-бухгалтер повинен володіти всіма загальнотеоретичними дисциплінами в обсязі, що необхідний для точної оцінки правильності планування, фінансування, кредитування, організації бухгалтерського обліку і внутрішнього контролю, складання бухгалтерської і статистичної звітності на підприємстві, в організації і в установах різних галузей народної господарства.
Чинне законодавство надає експерту визначені права, що повинні забезпечити йому реальні можливості для виконання ним процесуальних обов'язків. Незалежно від виду судочинства судовий експерт має право: Знайомитися з матеріалами справи, що стосуються експертизи. Клопотати про надання додаткових і нових матеріалів, необхідних для вирішення поставлених питань. З дозволу особи чи органу, що призначили експертизу, бути присутнім під час проведення слідчих і судових дій, подавати клопотання, що стосуються проведення експертизи, і ставити відповідні запитання допитуваним особам. Вказувати у висновку експертизи на факти, що мають значення для справи, щодо яких йому не були поставлені запитання. У випадках незгоди з іншими членами експертної комісії складати окремий висновок експертизи. Викладати письмово відповіді на запитання, що ставляться перед ним під час допиту. Оскаржити у встановленому порядку дії і рішення осіб чи органу, що призначили експертизу, які порушують права експерта або порядок проведення експертизи.
Скарги на дії і рішення органів дізнання чи слідчого експерт може направити прокурору чи особисто через особу, дії якої оскаржуються. В останньому випадку скарга протягом доби підлягає передачі прокурору, з поясненням органу дізнання чи слідчого. Чинне законодавство надає прокурору три доби для розгляду скарги і відповіді експерту. У випадку відхилення скарги експерта у відповіді повинні бути чітко сформульовані причини, з яких вона визнана безпідставною. Скарга на рішення і дії прокурора може бути подана у вищий орган прокуратури. Читайте також:
|
||||||||
|