Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






КЛЮЧОВІ СЛОВА: біосфера, ноосфера, жива речовина.

 

ГЛОСАРІЙ

Біосфера, за В.І.Вернадським, являє собою одну з геологічних оболонок земної кулі, в якій усі процеси -- геохімічні та енергетичні перетворення -- зумовлені сумарною активністю усіх організмів (живої речовини).

Планетарна роль живої речовини полягає у її впливі на косну речовину.

Газова функція живої речовини: життєдіяльність організмів змінює газовий склад атмосфери. Більшість газів породжені життям.

Концентраційна функція живої речовини: живі організми вибірково накопичують у своїх тілах певні хімічні елементи.

Окисно-відновна функція живої речовини: в ході біохімічних реакцій, що протікають у живій речовині, змінюються ступені окислення багатьох хімічних елементів, що призводить до зміни їх рухомості і перерозподілу в земній корі.

Біологічна функція живої речовини пов"язана з розмноженням і переміщенням живих організмів та прагненням їх зайняти всі доступні для існування місця в біосфері.

Енергетична функція живої речовини: жива речовина постійно та активно здійснює біогеохімічний кругообіг хімічних елементів за рахунок вловлювання сонячної енергії.

Ноосфера -- це етап еволюційного розвитку біосфери, коли людство, кероване знаннми та озброєне досягненнями наукового прогресу, стає новою геологічною силою, яка починає активно, а головне -- розумно змінювати біосферу в своїх інтересах.

Біосфера -- це глобальна система життєзабезпечення; найбільша відома науці біосистема; вищий рівень інтеграції живої матерії.

.

 

ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ ДО ЛЕКЦІЇ 6

1. Наведіть визначення біосфери за Вернадським.

2. Що таке "жива речовина"? "Косна"? "Біокосна"?

3. Охарактеризуйте біосферні функції живої речовини: газову, концентраційну, окисно-відновну, біологічну, енергетичну.

4. Що таке ноосфера?

5. Наведіть сучасні узагальнені визначення біосфери.

6. Сформулюйте закони Коммонера.

7. Як заселена атмосфера?

8. Як заселена гідросфера?

9. Як заселена літосфера?

10. Температурні межі життя у біосфері.

 


Читайте також:

  1. Базові (ключові) цінності.
  2. Безпека» і «небезпека» як ключові категорії в безпеці життєдіяльності
  3. Біосфера, її складові, взаємозв’язок між ними.
  4. Вимоги до керівника-стратега та його ключові компетенції
  5. Етап – встановлюють ключові фактори успіху.
  6. Ключові визначення
  7. Ключові елементи концепції кайдзен
  8. Ключові поняття
  9. Ключові поняття
  10. КЛЮЧОВІ ПОНЯТТЯ
  11. Ключові поняття
  12. Ключові поняття




Переглядів: 517

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Атмосферний блок. | ПИТАННЯ ДЛЯ АУДИТОРНОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.