МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Операції над векторами у наочному просторіДодавання векторів. Сумою двох векторіві називається третій вектор , напрямлений із початку першого вектора в кінець другого, якщо початок другого вектора збігається з кінцем першого (рис. 2.5). Це правило додавання векторів називається правилом трикутника.Використовується також правило паралелограмадодавання векторів. Сумою векторів+ називається третій вектор , який виходить із спільного початку даних векторів і збігається з діагоналлю паралелограма, побудованого на векторах і як на сторонах. Рис. 2.5 Сумою будь-якого скінченного числа векторів називається вектор , який утворюється внаслідок послідовного застосування правила трикутника (рис. 2.6). Віднімання векторів. Два рівних між собою за довжиною, протилежних за напрямом і паралельних вектори і -називаються протилежними векторами(сума їх дорівнює нуль-вектору). Віднімання векторів визначається як дія, обернена до додавання - = , якщо + = , aбо - =+(-) Таким чином, щоб від вектора відняти вектор , треба до вектора додати вектор, протилежний до вектора (рис. 2.7). Рис. 2.6 Рис. 2.7
Множення вектора на число. Нехай дано вектор і деяке дійсне числоc. Тоді є вектор, довжина якого дорівнює || || а . Якщо > 0 і 0, то вектори і напрямлені однаково (співнапрямлені); якщо < 0 і 0, то вони напрямлені протилежно. Якщо = 0 або = 0, то = 0. Якщо два вектори і пов'язані співвідношенням = , то вони називаються колінеарними. Операції додавання векторів і множення вектора на число мають такі властивості. 1°.+ = + для будь-яких векторів і . 2°.(+ ) + = + (+ ) для будь-яких векторів , і 3°.Для будь-якого вектора + 0 = . 4°.Для будь-якого вектора існує такий вектор ’, що + ’= 0. Вектор ’ протилежний до вектора . 5°.1 • = для будь-якого вектора . 6°.() =() для будь-якого вектора і будь-яких дійсних чисел і . 7°.(+ )= () + () для будь-яких векторів і та будь-якого дійсного числа (рис. 2.8). 8°.(+ ) - () + () для будь-якого вектора і будь-яких дійсних чисел і . Приклад 1.1. Яку умову мають задовольняти вектори , і , щоб з них можна було утворити трикутник? Розв'язання. Нехай вектори , , утворюють трикутник ABC (рис. 1.20). Очевидно, умова ++ =0 є необхідною і достатньою умовою того, що ці вектори утворюють трикутник. Рис. 2.8 Рис. 2.9 Читайте також:
|
||||||||
|