У підшипнику ковзання діє тертя ковзання. Підшипник складається з корпуса й антифрикційного вкладиша або втулки. Між вкладишем і цапфою обов'язково повинен бути масляний шар.
П е р е в а г и : Н е д о л і к и :
• більше допустиме наванта- • низький ККД, більші
ження; втрати на тертя;
• більш допустима частота • складність експлуата
обертання; ції;
• безшумність; • складність змащення;
• невеликі радіальні розміри; • велика витрата змащення;
• можливість установки • обмежена взаємозамінність
на колінвали (тільки в межах однотипних
машин) ;
• застосування дорогих антифрикційних матеріалів.
Корпус підшипника - чавунний, вкладиш - антифрикційний. Матеріалом для підшипника служить бронза, бабіт, антифрикційний чавун, пластмаса, дерево, графіт, металлографит, фторопласт, капралон.
Змащення підшипників буває: періодичне, кільцеве, краплинна, змащення під тиском, циркулярна. ККД дорівнює 0,95 ÷ 0,96.