Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Закономірності процесу виховання

 


 

Розділ З

ТЕОРІЯ ВИХОВАННЯ

СУТНІСТЬ, ЗМІСТ І ПРОЦЕС ВИХОВАННЯ

Людина і виховання. Закономірності процесу вихо­вання. Рушійні сили процесу виховання. Фактори вихо­вання. Концепції, виховання. Мотиви виховання. Струк­тура виховного процесу. Самовиховання і перевихован­ня. Зміст виховання. Принципи виховання. Критерії вихованості особистості. Література. Завдання для самостійної роботи. Завдання для самоконтролю.

Людина і виховання

Людина є вінцем живої природи. Та природа не творить людини як цілісної особистості, вона лише закладає основи і певні передумови для формування особистості. Людина є бага­торівневою системою, яка виявляється у діалектичній взаємо­дії біологічних і соціальних факторів. Людина, вступаючи в життя шляхом практичної, соціальної і трудової діяльності, вли­вається у світ соціального досвіду, який є багатовіковим над­банням людства і виступає основною школою становлення її як особистості.

Процес діалектичної взаємодії біологічних і соціальних фак­торів, які впливають на формування людини, не може бути сти­хійним. Він вимагає чіткого регулювання і систематизації з боку батьків, уповноважених вихователів. Потрібна науково обґрун­тована система виховних впливів на особистість дитини.

Виховання — це, по-перше, соціально і педагогічно організо­ваний процес створення оптимальних умов для формування людини як особистості. По-друге, це вплив вихователя на вихо­ванця з метою формування в нього бажаних соціально-психіч­них і фізичних якостей.

Суспільство як соціальне об'єднання людей може існувати, діяти і розвиватися лише за умов цілеспрямованої і система­тично організованої роботи з виховання кожної особистості. Коли б цей процес зупинився — суспільство перестало б існува­ти, а людина не змогла б піднятися до рівня особистості. Ще Я.А. Коменський зауважував, що нехтування вихованням — це загибель людей, сімей, держав і всього світу. Тому виховання не варто розглядати лише як вплив на людину з метою викори­стання її з погляду меркантильних потреб, а своєю спрямова­ністю воно, насамперед, є виявом турботи про всебічний розви­ток людини, становлення її як вільної особистості.

Отже, виховання,з погляду суспільного розвитку, є провідною сферою діяльностіяк окремої людини, так і людської спільно­ти в цілому. Завдяки вихованню людство забезпечує свою без­смертність у соціальному розвитку.

Закономірності процесу виховання

А.С. Макаренко наголошував, що "немає більш діалектичної науки, ніж педагогіка, і тому ні в якій іншій галузі дані досвіду не мають такого великого значення"1. Виховання є найбільш давньою категорією. Можна говорити про те, що істоти тварин­ного світу уже займаються елементами виховання. Можливо, у тварин цей процес відбувається на рівні інстинктів, але він є. Людина займається вихованням свідомо. Впродовж тисячоліть людство залежно від національних особливостей, соціально-еко­номічних потреб, природних факторів накопичило величезний досвід в царині виховання. На його основі склалися певні зако­номірності процесу виховання.

Закономірностівідображають необхідне, істотне, стійке, по­вторюване, загальне для певної галузі відношення між явища­ми об'єктивної дійсності.

Стосовно виховання є необхідність враховувати закономірності, подані на рис. 3.1.

1 Макаренко А.С. Твори: У 7 т. — Т. 5. — К.: Рад. шк., 1954. — С.425.

Рис. 3.1. Закономірності виховання


Читайте також:

  1. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  2. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  3. II. Поняття соціального процесу.
  4. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  5. IV. План навчального процесу.
  6. IV. Самовиховання.
  7. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  8. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  9. Адміністративний примус застосовують на основі адміністративно-процесуальних норм.
  10. Активний та пасивний типи адаптаційного процесу.
  11. Альтернативні парадигми організаційного процесу
  12. Аналіз процесу і продуктів діяльності.




Переглядів: 1456

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Література | Рушійні сили процесу виховання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.