Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Характеристика загальних функцій управління

Планування - це основна форма цілеспрямованої дії на об'єкт управління. Вона є початковою для всього процесу управління. Планування передбачає вироблення і постановку цілей і завдань з віддзеркаленням їх в планових завданнях.

Організація як функція управління- це вид діяльності управлінського персоналу, направлений на забезпечення нормального функціонування підприємства. Вона припускає створення такої структури підприємства, яка дає можливість ефективної і сумісної роботи персоналу для досягнення загальних цілей. Організація передбачає встановлення взаємозв'язків і взаємин між всіма елементами об'єкту управління. Визначення порядку і умов їх функціонування.

Функція організація тісно пов'язана з функцією планування, оскільки є необхідним кроком в реалізації планів. Завдання, визначені планом, стають орієнтирами організаційного процесу на фірмі.

Мотивація- процес створення умов. що надають дію людини і що дозволяють направити його в потрібну сторону, зацікавити в активній і добросовісній роботі. Такі умови - це мотиви, які бувають:

а) матеріальні;

б) нематеріальні.

У основі мотивів лежать потреби людини, без чого вона відчуває стан дискомфорту, внутрішній і зовнішній нерозривності і прагнення їх задовольнити.

Контроль як функція управління - це форма прояву цілеспрямованої дії на колективи людей з метою систематичного спостереження за їх діяльністю і її результатами. Завдання контролю - виявити фактичний стан справ, зіставити з потрібним і виробити необхідні заходи коректувань. Головні інструменти виконання цієї функції - спостереження, облік і аналіз, перевірка всіх сторін діяльності. У загальному процесі управління контроль виступає як елемент зворотного зв'язку, оскільки за його даними проводиться коректування раніше ухвалених рішень. Ефективно поставлений контроль повинен мати стратегічну спрямованість, орієнтуватися на результати, бути сучасним і достатньо простим.

Висновки

Управлінська діяльність є специфічним різновидом трудового процесу, а тому характеризується всіма властивими йому елементами - предметом праці, засобами праці, самою працею і його результатом.

Неорганізованість. невміння грамотне управляти приводить до значних втрат матеріальних благ, і навпаки, раціональна організація управління, що базується на останніх досягненнях сучасної техніки менеджменту, дає можливість успішно досягати поставлені цілі, виступає одним; з істотних чинників соціально-економічного процесу сучасного суспільства.

Менеджмент - самостійний вид професійно здійснюваної діяльності, направленої на досягнення в ході господарської діяльності економічних і соціальних цілей шляхом раціонального використання ресурсів із застосуванням принципів, функцій і методів механізму менеджменту.

Методи менеджменту можна визначити як сукупність прийомів і засобів, застосування яких дозволяє забезпечити нормальне і ефективне функціонування підсистем системи управлення. Для сучасного менеджменту характерне застосування методів управління, які можна умовно розділити на чотири основні групи: організаційно-розпорядчі, адміністративно-розпорядчі, економічні і соціально-психологічні.

Організаційно-розпорядчі методи управління передують самій діяльності організації, і покликані створити для неї необхідні умови. До організаційно-розпорядчих методів управління відносяться: робота з кадрами; організаційно регламентація; організаційне планування; організаційне розпорядництво; делегування повноважень; організаційний інструктаж; організаційне розпорядництво; контроль виконання; організаційний аналіз; організаційне проектування; узагальнення організаційного досвіду.

Адміністративно – розпорядчі методи є системою способів і прийомів, що забезпечують цілеспрямоване, планомірне, злагоджене і ефективне функціонування систем, що управляють і керованої, тобто апарату управління і всіх елементів організації. Адміністративно-розпорядчі методи управління спираються на: систему законодавчих актів державного і місцевого значення; нормативно-директивні і методичні документи організації (накази, розпорядження і вказівки керівника); плани, програми і завдання; систему оперативного керівництва.

Економічні методи засновані на матеріальній зацікавленості керівників і виконавців в результатах своєї праці. Найбільш важливим елементом економічних методів управління є система матеріального стимулювання, яка включає стимули прямої і непрямої дії.

Психологічні методи припускають дію на потребі людини вищого рівня. Основу таких потреб складають потреби в самовираженні.

Принципи управління - правила, норми управлінської діяльності. У сучасних принципах управління головна увага приділяється соціальному аспекту управління у зв'язку із зростанням ролі людського чинника. Концепція принципів управління виходить з того, що менеджмент направлений на людину.

Функції управління - це види трудової діяльності, за допомогою яких суб'єкт управління впливає на об'єкт управління.

Виділяють наступні загальні функції менеджменту:

1. Планування - це основна форма цілеспрямованої дії на об'єкт управління. Вона є початковою для всього процесу управління. Планування передбачає вироблення і постановку цілей і завдань з віддзеркаленням їх в планових завданнях.

2. Організація як функція управління - це вид діяльності управлінського персоналу, направлений на забезпечення нормального функціонування підприємства. Вона припускає створення такої структури підприємства, яка дає можливість ефективної і сумісної роботи персоналу для досягнення загальних цілей.

3. Мотивація - процес створення умов, що надають дію людини і що дозволяють направити її в потрібну сторону, зацікавити в активній і добросовісній роботі. Такі умови - це мотиви, які бувають: матеріальні; нематеріальні.

4. Контроль як функція управління - це форма прояву цілеспрямованої дії на колективи людей з метою систематичного спостереження за їх діяльністю і її результатами.

 



Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  4. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  5. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  6. II.3.3. Общая характеристика
  7. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  8. ISO9000. Як працює система управління якістю
  9. Oracle Управління преміальними
  10. А. Видання прав актів управління
  11. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  12. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист




Переглядів: 513

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 10. Сутність, роль та методологічні основі менеджменту | Тема 11. Організація як об'єкт управління

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.