Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Перелік діячів української культури, біографії та творчі здобутки яких студенти мають опрацювати самостійно (у вигляді конспекту)

 

Для студентів ФІКТ, ФІМ, ГЕФ

(короткі біографічні відомості та наукова діяльність)

 

· Родина Патонів (Євген Оскарович і Борис Євгенович);

· Сергій Олексійович Лебєдєв;

· Ігор Іванович Сікорський;

· Юрій Васильович Кондратюк (Шаргей);

· Микола Іванович Кибальчич;

· Флоріан Ілліч Юр’єв;

· Сергій Павлович Корольов;

· Іван Павлович Пулюй;

· Віктор Михайлович Глушков;

· Василь Назарович Каразін

· Володимир Іванович Вернадський.

 

Для студентів ФЕМ та ФОФ

(короткі біографічні відомості та меценатська діяльність):

· Петро Конашевич-Сагайдачний;

· Раїна Могилянка;

· Галшка Гулевичівна;

· Петро Могила;

· Василь-Костянтин Острозький;

· Іван Мазепа;

· Кирило Розумовський;

· Григорій Галаган;

· Родина Тарновських;

· Євген Чикаленко;

· Єлизавета Скоропадська;

· Василь Каразін;

· Олександр Безбородько;

· Родина Терещенків;

· Родина Симиренків;

· Родина Харитоненків;

· Родина Бродських.

 

 

4. 2. Методика написання контрольної роботи студентами денної форми навчання

 

Написання домашньої контрольної роботи з курсу «Історія української культури» має на меті привчити студентів до самостійної роботи з декількома групами історичних джерел, поглибити вміння аналізу історичних і культурологічних фактів, виокремлення важливих подій з історії української культури в поєднанні із тенденціями розвитку культури інших держав.

Студентам пропонується підготувати інформацію з двох питань, які стосуються всіх 6 тем навчальної програми з курсу «Історія української культури» й охоплюють хронологічно період з найдавніших часів до початку ХХІ ст. Домашня контрольна робота виконується студентом від руки або на окремих аркушах будь-якого формату, або в загальному зошиті. При підготовці роботи студент повинен користуватися різними науковими джерелами (підручником, навчальним посібником, науковими статтями, монографіями, спогадами тощо), виділяючи в них найсуттєвіше, з обов’язковими висновками.

Пропоновані нижче 20 варіантів розподіляються між студентами за алфавітним списком групи в навчальному журналі. Домашня контрольна робота є не просто необхідним допуском для студента до складання іспиту, але й способом отримання додаткових балів. Максимальна оцінка – 10 балів (по 5 балів за кожне питання) – ставиться лише за умови повної відповіді на пропоновані запитання, із глибокими висновками та власною точкою зору студента на проблему, яка розглядається. В іншому разі – робота оцінюється, виходячи лише з 8 балів (4 бали за кожне питання).

 

Питання на домашню контрольну роботу

Варіант 1.

1. Визначте внесок українців у державницьку та культурну спадщину Російської імперії.

2. Проаналізуйте погляди Льва Силенка й визначте особливості розвитку неоязичництва (РУН-віри) в незалежній Україні.

Варіант 2.

1. Спираючись на праці сучасних українських культурологів, визначте вплив візантійської і східної культур на формування культури Київської Русі; проаналізуйте, наскільки вагомим було місце візантійської традиції у світовій культурі. Чи мала культура Київської Русі самобутні, притаманні тільки їй риси?

2. Визначте особливості розвитку української культури періоду Другої світової війни – в тилу й на окупованій території.

 

Варіант 3.

1. Проаналізуйте вплив культур давнього світу на становления української культури.

2. Національні меншини України й особливості їхнього входження в український територіальний і культурний простір у ХХ – на початку ХХІ ст.

 

Варіант 4.

1. Визначте українські культурні внесення в литовське, польське і московське середовище.

2. Проаналізуйте особливості розвитку культури української діаспори, проблему цілісності українського культурного простору.

 

Варіант 5.

1. Берестейська церковна унія (1596 р.) та її наслідки для розвитку культури.

2. Міфопоетична школа українського кінематографа (О. Довженко, С. Параджанов, Ю. Іллєнко, Ю. Осика).

Варіант 6.

1. Татарський та турецький впливи на український побут і національний характер.

2. Період «перебудови» в Україні як передумова національного відродження української культури.

Варіант 7.

1. Проаналізуйте культурницьку діяльність українських гетьманів.

2. Феномен дисидентів-«шістдесятників» як спроба відновлення української самобутності.

 

Варіант 8.

1. Міська культура в Україні: від Київської Русі до епохи Постмодерну.

2. Культурні взаємозв’язки українців зі своїми сусідами в давнину і сьогодні.

Варіант 9.

1. Українське козацтво як культурний феномен.

2. Український національний характер у прозі та драматургії (XIX – поч. XX ст.).

Варіант 10.

1. Визначте вплив визначних подій української історії (Українська національна революція 1648–1676 рр., участь України в Північній війні, гетьманування Кирила Розумовського тощо) на розвиток культури України.

2. Національне культуротворення в добу тоталітаризму.

 

Варіант 11.

1. Визначте роль міст у формуванні ренесансної культури України.

2. Проаналізуйте перспективи розвитку української культури у XXI ст.

 

Варіант 12.

1. Визначте особливості матеріальної та духовної культури стародавнього населення України (палеоліт, мезоліт, неоліт, енеоліт).

2. Молодіжна та професійна субкультури в незалежній Україні.

Варіант 13.

1. Український мистецтвознавець Д. Антонович називав добу І. Мазепи «другою золотою добою українського мистецтва після доби Володимира Великого і Ярослава Мудрого». Доведіть або спростуйте дане твердження.

2. Культурно-просвітницька діяльність українського студентства.

 

Варіант 14.

1. Проаналізуйте життєвий і творчий шлях Миколи Гоголя. Визначте місце України в житті письменника. Свої твердження доведіть уривками з творів.

2. Масова культура і її роль в сучасному суспільстві.

 

Варіант 15.

1. Проаналізуйте особливості розвитку культури ХІХ – початку ХХ ст. на Житомирщині. Які видатні діячі літератури і мистецтва відвідували Житомирщину у ХІХ – на початку ХХ ст.? Які твори були написані в нашому краї в цей час?

2. Українська культура в глобалізованому світі: позитивне і негативне. Феномен пісенного конкурсу «Євробачення» на пострадянському просторі.

 

Варіант 16.

1. Охарактеризуйте особливості національного відродження в підросійській Україні. Поясніть, чому саме Харків у першій половині ХІХ ст. став центром розвитку української культури.

2. Визначте риси тоталітарної культури ХХ ст. (на прикладі української, німецької).

 

Варіант 17.

1. Засади українського романтизму як підґрунтя української національної ідеї.

2. Діячі української культури в еміграції (Є. Маланюк, В. Барка, І. Багряний, Н. Полонська-Василенко, О. Оглоблин та ін.).

Варіант 18.

1. Здобутки і втрати українського кінематографа у ХХ ст.

2. Постмодернізм в сучасній українській літературі та мистецтві. О. Забужко, Ю. Андрухович.

 

Варіант 19.

1. Еволюція феномену Олімпійських ігор: олімпіади в Стародавній Греції, у ХХ і ХХІ ст.

2. Вихідці з України – у світовому мистецтві. Прослідкуйте внесок емігрантів з України у ХХ – на початку ХХІ ст. у культуру зарубіжних країн (актори, письменники тощо).

 

Варіант 20.

1. Покажіть суперечливий характер розвитку культури в УСРР у 20–30-ті рр. ХХ ст. та негативний вплив на неї тоталітарної системи.

2. Глобалізація культури: позитивне і негативне.

 

 

4. 3. Самостійна робота студентів заочної форми навчання

 

Методика написання контрольної роботи студентами заочної форми навчання

 

Однією з основних форм самостійної роботи студента-заочника при вивченні курсу «Історія української культури» є підготовка та написання контрольної роботи.

Теми контрольних робіт, рекомендована до них література, обсяг роботи, строки виконання доводяться до відома студентів на установчій сесії. Студент вибирає тему контрольної роботи. Перш ніж приступати до її написання, необхідно вивчити рекомендовану літературу. Після того, як будуть вивчена література і зроблені необхідні виписки, можна приступати до написання контрольної роботи.

Виконувати контрольну роботу треба в окремому зошиті або подавати її в роздрукованому вигляді з відповідним редагуванням. На обкладинці зошита напишіть своє прізвище та ініціали, факультет, навчальну групу, а також номер та назву теми контрольної роботи.

Варіант контрольної роботи слід розташувати в зошиті у такому порядку: план роботи, вступ, основна частина, висновки і список літератури, використаної при написанні контрольної роботи. Не забувайте, що контрольна робота повинна бути виконана у тій послідовності, що передбачена планом. У вступі необхідно аргументувати важливість теми, її актуальність, дати короткий огляд літератури. Намагайтесь дати чітку відповідь на поставлені в плані питання. Робіть це послідовно, аргументовано, спираючись на історичні факти.

Зверніть увагу на те, що рівень роботи значно знизиться, якщо питання плану будуть висвітлюватися поверхово, без аналізу, узагальнень, без пояснення історичного значення тих подій, про які йде мова.

Якщо тема дозволяє використати місцевий матеріал (області, району, міста, села, підприємства), то зробити це обов’язково. При написанні роботи не слід зловживати довгими цитатами. Це вказує на низький рівень самостійності роботи, неглибоке знання проблеми, що знижує оцінку.

Якщо в роботі наводяться цитати, цифрові дані чи документи, то в кінці сторінки, під лінією, робляться посилання на джерела, вони наводяться в порядку їх нумерації. В них вказується прізвище та ініціали автора, назва цитованого джерела, місце видання, рік видання, номер тому, сторінка, з якої цитується текст.

Пам’ятайте: відсутність посилання на джерела, з яких наводяться цитати чи фактичний матеріал, є серйозним недоліком роботи i оцінка в такому paзi значно знижується. Кожний розділ і робота в цілому повинні завершуватись висновками.

В кінці роботи обов’язково подається перелік літератури, яку Ви використали при написании.

Контрольна робота повинна бути підписана i датована. Підпис автора ставиться в кінці тексту, перед списком літератури.

Контрольна робота повинна бути виконана грамотно, чітко, розбірливо, з виділенням абзаців. Обсяг роботи – 12 аркушів учнівського зошита.

Увага: при недотриманні ycix вищезагальних вимог робота може бути повернена без рецензування.

Виконану роботу студент захищає у визначений термін. Якщо робота виконана незадовільно, треба її переробити чи доопрацювати.

 


Читайте також:

  1. I. ІСТОРИЧНІ ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ
  2. IV. ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ ДО
  3. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  4. VI. Перелік питань для підсумкового контролю знань, умінь та навичок
  5. VII. ОСНОВНІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ У ХХ ст.
  6. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  7. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  8. Аналіз самостійної роботи
  9. Архаїчні культури на території України. Трипільська культура та її здобутки.
  10. АРХІВИ ТА АРХІВНА СПРАВА ДОБИ ВИЗВОЛЬНИХ ЗМАГАНЬ І ВІДНОВЛЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ДЕРЖАВИ (1917-1920 РР.)
  11. Архітектурні посередники мають матеріальну основу. Вони закріплюють реальний стик - соціально важливий, функціонально насичений, домінуючий у ландшафті, візуально активний.
  12. Аудіювання на уроках української мови




Переглядів: 689

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
САМОСТІЙНА РОБОТА СТУДЕНТІВ | ПИТАННЯ НА ІСПИТ З КУРСУ «ІСТОРІЯ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ»

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.