Складовими самостійної роботи студентів денної форми навчання з курсу «Історія української культури» є опрацювання окремих питань пропонованих нижче тем (у вигляді конспекту, доповіді, реферату, участі в дискусії), складанні усно біографій визначних діячів української культури та внеску цивілізацій стародавнього світу в українську культуру та написанні домашньої контрольної роботи.
№ з/п
| Змістові модулі (перелік тем)
| Завдання
| К-ть годин
| Контролюючі заходи
| Термін виконання (семестр, иждень)
|
1.
| Тема 1. Вступ. Витоки української культури
| 1. Проаналізуйте погляди Льва Силенка й визначте особливості розвитку нео-язичництва (РУН-віри) в незалежній Україні.
2. Прослідкуйте історію виникнення і становлення на-ціональної символіки Украї-ни.
3. Вплив культур старо-давнього світу (єгипетської, месопотамської, індійської, китайської, грецької і рим-ської) на формування україн-ської культури
|
| Конспект
| І/1
|
2.
| Тема 2. Культура Київської Русі і Га-лицько-Во-линської держави
| 1. Культурні пам’ятки Ки-ївської Русі і сучасність (Де-сятинна церква, Софійський собор, Михайлівський золо-товерхий собор, Золоті Во-рота і т д.)
2. Культура Галицько-Волинської держави
3. Назвіть відомих Вам до-слідників історії і культури Київської Русі. Які проблеми вивчення культури Києво-руського періоду, спираю-чись на їхні праці, Ви можете виділити?
|
| Реферат
Доповідь
| 1/2
|
3.
| Тема 3. Культурні традиції українського Ренесансу
| 1. Початок книгодруку-вання в Україні
2. Князь Василь-Костянтин Острозький як культурний діяч
3. «Пересопницьке Єванге-ліє» і сучасність.
4. Замки України як унікальні пам’ятки світової культури.
5. Литовські Статути як джерела руського права литовсько-польської доби
|
| Конспект
Реферат
| 1/3
|
4.
| Тема 4. Українська культура другої половини XVII–XVIIІ ст.
| 1. Видатні вихованці Києво-Могилянської академії
2. Григорій Сковорода – мислитель-гуманіст, філо-соф, письменник, педагог, музикант.
3. «Історія Русів» – леген-дарний історико-літератур-ний памфлет.
4. Культурницька діяль-ність українських гетьманів.
5. Життя і творчість українських художників (Д. Левицького, А. Лосенка, В. Боровиковського).
|
| Конспект
Реферат
| 1/4
|
5.
| Тема 5.
Західно-європейська культура в ХІХ ст. та Україна
| 1. Міська архітектура в ХІХ – на початку ХХ ст.
2. Перші університети в Україні (Харківський, Київ-ський, Новоросійський).
3. М. Костомаров – історик, письменник, громад-ський діяч.
4. З історії українського театру
5. «Єврейське» та «жіноче» питання в освітній політиці російського уряду.
6. Підготуйте виступ про особливості розвитку куль-тури цього періоду на Жито-мирщині. Які видатні діячі літератури і мистецтва від-відували Житомирщину у ХІХ – на початку ХХ ст.? Які твори були написані в нашому краї в цей час?
|
| Конспект
Реферат
Доповідь
| 1/5, 6
|
6.
| Тема 6. Культура ХХ ст.
| 1. Українці – переможці і призери Олімпійських ігор
2. Геній Георгія Нарбута.
3. З історії українського кінематографа.
4. Вихідці з України – світовому мистецтву (С. Спілберг, К. Дуглас, М. Йовович, В. Фарміга, О. Куриленко, С. Лифар та ін.).
5. Підготуйте інформацію про розвиток футболу в оку-пованій Україні. Доведіть або спростуйте твердження про проведення в серпні 1942 р. «матчу смерті» між радянськими і німецькими солдатами.
6. Що таке «Homo Soveticus»? Підготуйте ма-теріал про культуру повсяк-денного життя радянської людини у 1920–1980-ті рр.
7. Проаналізуйте творчий доробок українських емі-грантів ХХ ст. у розвиток світової культури (пись-менники, художники, музи-канти, автори, режисери).
8. Проаналізуйте особли-вості розвитку української культури в тилу й на окупо-ваній території у 1941–1944 рр.
9. Що таке «ждановщина»? Яким був її вплив на роз-виток української культури?
10. Про що свідчить поява «лисенківщини» у другій половині 1940-х рр.? Який вплив на розвиток україн-ської і радянської культури вона мала?
11. Охарактеризуйте внесок українських «шістде-сятників» і дисидентів у роз-виток української і світової культури.
|
| Реферат
Доповідь
Реферат
Дискусія
| 1/7,8
|
Кількість годин для самостійної роботи визначається для кожної спеціальності окремо у відповідності до обсягу загальних годин
|