МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Основні симптоми при різних ступенях перевтомиЗапобігання. Режим дня школяра Перевтома як патологічний стан, заходи щодо її Трапляється, що інтенсивність роботи або її обсяг є надмірними ( людини через певні причини не могла припинити роботу), а відпочинок після роботи не відновив фізіологічних можливостей організму. Тоді стомлення поступово може перейти у передпатологічний стан —перевтоми. Це стан організму між здоров'ям і хворобою. Він виявляється у багатьох порушеннях: погіршенні психічних функцій (послабленні пам'яті, уваги, утрудненні мислення, підвищенні збудливості, появі байдужості до оточуючого тощо); порушеннях сну (стає неглибоким і тривожним), апетиту, загальній слабкості і в'ялості, у головних болях тощо. При цьому спостерігається також і зниження стійкості організму до різних захворювань, у першу чергу, до вірусних інфекцій, застуд, несприятливих факторів зовнішнього середовища. Кожний ступінь перевтоми (початковий, легкий, виражений, важкий) мас свою специфічну симптоматику ( табл.20). Для запобігання перевтомі школярів важливо не тільки дотримуватися вимог щодо організації роботи (обсяг і складність завдання, темп і ритм виконання, ступінь різноманітності конкретних дій тощо), а і забезпечувати її умови (чіткий режим дня, повноцінний сон, харчування, що відповідає витратам енергії, хороша вентиляція приміщення тощо). Усе це в комплексі становить сукупність гігієнічних норм організації розумової праці. Потрібно пам'ятати, що самостійні навчальні завдання і підготовка уроків займають в учнів усіх класів досить багато часу. Загалом при виконанні однакових за складністю і обсягом домашніх завдань у другій половині дня, з 16 год., погіршення показників здоров'я виявляється раніше і є більш значним, ніж з 9 до 13 год. Виконання домашнього завдання учні починають з уже погіршеною працездатністю. Спостереження за змінами функціонального стану організму школярів під час приготування уроків показали, що продуктивність праці коливається в різних межах, а саме:
Таблиця 20.
Дітям 6-ти річного віку домашні завдання не задають. Виконання домашньої роботи рекомендується починати із завдань і середньої складності, потім переходити до найбільш складних і закінчувати самопідготовку легкими завданнями. У молодших і старших школярів стомлення у процесі виконання завдань, на уроках і в позаурочний час розвивається по-різному і виявляється неоднаково. У початковій школі кожен вид роботи досить швидко приводить до граничного гальмування, і це запобігає тривалій неперервній активності нервових клітин. По суті, учні початкових класів, як правило, не перевтомлюються: найчастіше вони припиняють розумову працю у початковій фазі стомлення. Ці форми стомлення легко і швидко усуваються завдяки відпочинку. У старших школярів виробляється здатність за допомогою вольового зусилля долати початкові стадії стомлення і продовжувати роботу аж до настання значних зрушень в організації. Тому у школярів старших класів спостерігаються не тільки початкові, але й глибші стадії стомлення, які вимагають часу для відновлення. Існують гігієнічні нормативи навчальною навантаження протягом дня, тижня для дітей, які відвідують школу у першу (табл.21) і другу зміну (табл. 22). їх дотримання — обов'язкова умова профілактики перевтоми у дітей шкільного віку. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|