МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Функції політичної влади. Розділення властей
Політична влада виконує в суспільстві різні функції, а саме – встановлює закони, здійснює правосуддя, керує всіма аспектами життєдіяльності і так далі. Поставлених цілей вона добивається різними засобами – економічним стимулюванням і примушенням, політичним та ідеологічним впливом, правовими нормами і санкціями. Основними функціями влади є: – інтегруюча – об'єднує всі соціальні сили, соціально-політичні, ідеологічні, інтелектуальні ресурси суспільства, підпорядковувавши їх суспільно-значущим цілям; – регулятивна – направляє політичну волю мас на створення політичних механізмів регулювання життєдіяльності суспільства; – соціального контролю – забезпечує необхідну контрольну діяльність у цілях підтримки легітимності держави; – мотиваційна – формує мотиви політичної діяльності; – стабілізуюча –сприяє стійкому розвитку політичної системи, громадянського суспільства. Влада може виконувати і роль соціального дестабілізатора суспільства. Соціальна дестабілізація може виникнути внаслідок руйнівних навмисних дій певних політичних сил, бездіяльності і псевдодіяльності влади, некомпетентних дій властей, гальмування розвитку суспільства. Принцип розподілу влади. Домінуючим принципом механізму функціонування політичної влади є принцип розподілу влади. Засновниками теорії розподілу влади вважають англійського філософа Джона Локка і французького філософа, просвітителя, правознавця Ш. Монтеск’є, хоча цю ідею висловлював ще грецький філософ Полібій. Згідно з цією теорією для правильного і ефективного функціонування держави, повинні існувати незалежно одна від одної законодавча, виконавча і судова влада. Це створює систему «стримувань і противаг», проти посилення однієї гілки влади, зосередження влади в одному центрі, зловживання нею, сприяє продуманості, зваженості, балансу в ухваленні рішень,а, отже, дієвості політичного керівництва і управління. Відповідно формується особливий механізм забезпечення свободи і незалежності окремого індивіда, його захисту. Носієм законодавчої влади, як відомо, є найвищий представницький орган– парламент. Виконавчу владуздійснюють президент, уряд, міністерства і відомства, державно-адміністративні органи. Судову– суди, що підкоряються тільки закону. Вперше така система влади була закріплена законодавчо в Конституції США (1787 рік). Зафіксована вона була і в Конституції Української козацької республіки (Конституції гетьмана П. Орлика – 1710 рік). Принцип розподілу влади вже закріплений в більшості конституцій країн світу. Утвердився він і в Україні. Проте практика знає політичні системи, які існують в умовах єдності влади. У цих системах влада (перш за все виконавча) зосереджена в одних руках (політичної партії, військової еліти і так далі), і підпорядковує собі всі інші гілки влади, які діють формально. Це можливо в тоталітарних або в жорстко авторитарних режимах (фашистський, напівфашистський, військової диктатури, абсолютної монархії).
Читайте також:
|
||||||||
|