До начальника цеху звернувся майстер із раціоналізарською пропозицією. Керівник не прийняв ідею підлеглого і навіть запев- нив у її непридатності до впровадження. Як виявилося пізніше, начальник цеху привласнив собі раціоналізаторську ідею, зверну- вся до вищого керівництва підприємства з пропорцією про її впровадження. Розрахунки показали, що реалізація цієї ідеї забез- печить економію матеріальних ресурсів на 20%. Ідея була підтри- мана і "раціоналізатор" отримав матеріальну винагороду.
Майстер довідався про незаконне привласнення своєї ідеї і зве- рнувся до дирекції підприємства з проханням вирішити це непо- добство. Працівники цеху підтримали майстра і підтвердили пра- вдивість інформації.
Завдання до ситуації:
1. Якими мають бути дії вищого керівництва підприємства по відношенню до начальника цеху?
2. Якими мають бути дії вищого керівництва підприємства по відношенню до майстра?
3. Які саме методи менеджменту будуть доречними в цій ситуа- ції?
4. Які заходи слід здійснити для недопущення подібної ситуації у майбутньому?
Ситуаційна вправа 11.
За результатами діяльності підприємства (зростання обсягу продаж, прибутку), з урахуванням ситуації на ринку сировини, цін конкурентів, запитів споживачів, керівництвом виробничого підприємства "Лакма" було вирішено знизити ціни на деякі види продукції.
Минув місяць після прийняття цього рішення. Директор підприємства "Лакма" отримав інформацію, що один із менеджерів з продажу реалізує товар замовникам за старими цінами, а різницю залишає собі.
Завдання до ситуації:
1. Якими мають бути дії директора підприємства по відношенню до менеджера, працівників відділу збуту?
2. Визначте методи менеджменту, які доцільно застосовувати в даній ситуації.
3. Які загальні функції менеджменту доцільно посилити керівни- цтву організації?