МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
СИСТЕМА УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНИМИ ПРОЦЕСАМИ – 2 год.
1. Особливості менеджменту на стадіях життєвого циклу інновацій. 2. Ключові аспекти оперативного менеджменту. 3. Основні критерії вибору організаційних структур управління інноваційною діяльністю.
Управління інноваціями є складовою частиною інноваційної діяльності і вирішує питання планування і реалізації інноваційних проектів, розрахованих на значний якісний стрибок у виробництві, підприємництві, соціальній сфері. У широкому розумінні стратегічне управлінняпов’язано з процесом передбачення глобальних змін в економічній ситуації, пошуком і реалізацією великомасштабних рішень, що забезпечують його виживання і стійкий розвиток за рахунок виявлення майбутніх чинників успіху. Найпоширенішим прийомом визначення мети на підприємстві є побудова так званого дерева цілей, що являє собою процес поділу головної (глобальної) мети на її складові (часткові цілі) і розташування їх за ієрархічним принципом. Планування інновацій — це система розрахунків, спрямована на вибір і обґрунтування цілей розвитку інноваційного підприємства і підготовку рішень, необхідних для їхнього безумовного досягнення. Плануванню інновацій властиві принципи, що встановлюють загальні правила розроблення й ефективного функціонування цілої підсистеми в інноваційному менеджменті: єдність науково-технічних, соціальних і економічних завдань розвитку; наукової обґрунтованості й оптимальності рішень; домінування стратегічних аспектів; бюджетної збалансованості; комплексності, безперервності, гнучкості й еластичності. Звертаємо вашу увагу на види планів, що різняться за цілями, предметам, рівнями, змістом і періодами планування. За цільовою орієнтацією розрізняють стратегічне й оперативне планування інновацій. Обсяг планової роботи на інноваційному підприємстві характеризує предметна ознака. Відповідно до поділу праці за предметною ознакою на інноваційному підприємстві в окремі види планів виокремлюють планування НДДКР, виробництва, збуту, матеріально-технічного постачання, інформаційного забезпечення, фінансів, персоналу й інших предметних сфер інноваційного підприємства. Змістовний аспект у плануванні інновацій виявляється в таких видах планових розрахунків: продуктово-тематичному, техніко-економічному, кількісно-календарному. При управлінні інноваційною діяльністю на підприємстві доцільніше використовуватиматричну, дивізіональну та лінійно-функціональну організаційні структури управління. Але при виборі структури управління необхідно враховувати такі критерії: — розмір підприємства; — ринкова й технологічна позиція підприємства; — інноваційна стратегія, якої дотримується підприємство; — резерв фінансових коштів; — наявність науково-дослідного підрозділу.
Контрольні питання 1. Управління персоналом у наукових організаціях? 2. Планування інноваційної діяльності? 3. Поняття «кластеру» в інноваціях? 4. Вибір оптимального режиму роботи в науковій організації? ТЕСТИ 1. При порівнянні з фірмою — конкурентом, монополіст на ринку праці: а) буде сплачувати вищу зарплату і наймати більше робітників, ніж конкурентна фірма; б) буде сплачувати вищу зарплату і наймати менше робітників, ніж конкурент; в) буде сплачувати меншу зарплату і наймати менше робітників, ніж конкурент; г) найматиме таку саму кількість робітників, як і конкурентна фірма, але сплачуватиме їм нижче зарплату; ґ) не робитиме нічого з переліченого. 3. Якщо профспілки успішно можуть зрушити криву пропозиції для конкретного типу праці вліво, то в рівновазі: а) фірми змінять кількість праці, необхідної для виробництва; б) кількість найманої робочої сили зменшиться; в) виплачувана робітнику зарплата зросте; г) безробіття не збільшиться; ґ) відбудеться все зазначене вище. 4. Під «гіпотезою про сигналізування» розуміється: а) що диплом коледжу не підвищує безпосередньо граничну продуктивність робітника; б) що різниця в оплаті праці є результатом різної продуктивності праці; в) що диплом коледжу інформує роботодавця про визначні якості випускника; г) усе перелічене; ґ) нічого з переліченого. 5. Навчання робітника виконанню завдань, що корисне тільки на даному робочому місці, являє приклад: а) статистичної дискримінації; б) специфічного людського капіталу для фірми; в) абстрактного людського капіталу; г) загального навчання на робочому місці; ґ) прискореної підготовки робочих кадрів. 6. Які чинники впливають на формування стратегічних цілей діяльності підприємства: а) зміни на ринку; б) зміни зовнішнього середовища через державне регу- в) внутрішні зміни на підприємстві; г) зміни економічних, політичних і соціальних умов. 7. Планування — це: а) функція управління; б) процес визначення цілей, що підприємство передбачає досягти за визначений період; в) процес визначення засобів, шляхів і умов досягнення поставлених цілей; г) правильні відповіді «а» і «в»; ґ) усі відповіді правильні. 8. Бізнес-план може розроблятися з метою: а) моделювання системи управління фірмою; б) подання до місцевих органів влади; в) зацікавлення інвесторів; г) надання інформації статистичним органам. 9. Генеральна комплексна програма дій, що визначає пріоритетні для підприємства проблеми, головні цілі і розподіл ресурсів для їхнього досягнення, називається: а) місією підприємства; б) стратегією підприємства; в) стратегічним завданням; г) цільовою програмою; ґ) правильної відповіді немає. 10. Розроблення інноваційної стратегії підприємства починається з: а) формулювання загальної мети підприємства; б) розроблення плану інноваційної діяльності підприємства; в) вибору джерел фінансування інноваційного проекту; г) оцінювання ринку збуту. Література 1. Гунин В. Н. и др. Управление инновациями. Модуль 7. — М.: ИНФРА-М, 1999. — 216 с. 2. Морозов Ю. П. Управление технологическими инновациями в условиях рыночных отношений. — Н. Новгород: ННГУ, 1995. — 446 с. 3. Поршнев А. Г. Управление инновациями в условиях перехода к рынку. — М.: Мегаполис-Контакт, 1993. — 402 с. 4. Управление инновационным проектом «Опыт ІБМ». — М.: ИНФРА-М, 1995. — 215 с. 5. Основы инновационного менеджмента / Под ред. П. Н. Завлина и др. — М.: Экономика, 2000. — 614 с. Читайте також:
|
||||||||
|