МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ІННОВАЦІЙНА ПОЛІТИКА ФІРМИ – 2 год.1. Сутність інноваційної політики підприємства. 2. Розробка інноваційної стратегії. 3. Види інноваційних стратегій підприємства та їх співвідношення. За своєю сутністю будь-які стратегічні заходи, що починаються підприємством (фірмою), мають інноваційний характер, оскільки вони так чи інакше ґрунтуються на нововведеннях у їх економічному, виробничому або збутовому потенціалах. Наприклад, одна з характерних для ринкового господарства стратегій — продуктова — спрямована на розвиток нових видів продукції і технологій, сфер і методів її збуту, тобто ця стратегія націлена на створення інновацій. Або стратегія розвитку підприємства — базується на використанні науково-технічних досягнень у сфері організації, техніки і технології, тобто ця стратегія націлена на спроможність фірми використовувати комплексні інновації. Стратегія нововведень (або інноваційна політика) передбачає об’єднання цілей технічної політики і політики капіталовкладень та спрямована на впровадження нових технологій і видів продукції. Інноваційна політика фірми орієнтується на досягнення майбутніх результатів через інноваційний процес (стадія досліджень, запровадження нововведень у виробниче використання та нового продукту в ринкове середовище). Розроблення інноваційної політики торкається як концептуально-підприємницьких, так і організаційно-процедурних аспектів стратегічного розвитку підприємства і, отже, реалізує свою функцію через загальний та функціональний менеджмент. Загальний менеджмент визначає генеральну лінію стратегічного розвитку і Розроблення інноваційної політики підприємства (фірми) передбачає визначення цілей і стратегій його розвитку на найближчу і далеку перспективу, виходячи з оцінки потенційних можливостей підприємства і забезпеченості його ресурсами. Крім того, за класифікацією Х. Фрімана, існує шість типів інноваційної стратегії підприємства: 1) наступальна; 2) захисна; 3) імітаційна; 4) залежна; 5) традиційна; 6) «за нагодою». Будь-яка стратегія буде визнана успішною тільки в тому випадку, якщо отримані в процесі її реалізації результати будуть максимально наближені до запланованої мети. Тому стратегічний план завжди містить як обов’язковий елемент сферу оперативних завдань, що забезпечують практичну цілісність і завершеність реалізації стратегічного задуму, тобто його втілення.
Контрольні питання 1. Державна інноваційно-інвестиційна політика в Україні. 2. Формування науково-технічної політики на підприємстві. 3. Напрями вибору інноваційної політики підприємства. ТЕСТИ 1. Інноваційна політика підприємства передбачає: а) створення нових робочих місць; б) оновлення вироблюваної продукції; в) підвищення техніко-технологічного рівня виробництва; г) диверсифікацію виробництва. 2. Стратегія інноваційної діяльності спрямована на прийняття рішень відносно: а) нових ринків збуту продукції; б) оцінки рівня ризику витрат; в) наукових досліджень та конструкторських розробок; г) досягнення конкурентної переваги підприємства. 3. Назвіть, яка інноваційна стратегія визначається тим, що характер технологічних змін фірми підпорядкований політиці іншої фірми, яка є головною на даному ринку продукції і виступає замовником у кооперативних зв’язках: а) наступальна; б) захисна; в) імітаційна; г) залежна; ґ) традиційна. 4. Назвіть, яка інноваційна стратегія пов’язана з використанням поліпшуючих інновацій та визначається позицією поруч і трохи позаду піонерних технологічних змін: а) наступальна; б) захисна; в) імітаційна; г) залежна; ґ) традиційна. 5. Розроблення інноваційної стратегії підприємства спирається на: а) аналіз зовнішнього та внутрішнього середовища; б) фінансову стійкість підприємства; в) аналіз конкурентної позиції підприємства; г) аналіз фінансового стану конкурентів. 6.Розроблення інноваційної стратегії підприємства починається з: а) формулювання загальної мети підприємства; б) складання плану інноваційної діяльності підприємства; в) вибору джерел фінансування інноваційного проекту; г) оцінювання ринку збуту. 7. Інноваційна діяльність підприємства: а) не залежить від розмірів виробництва; б) зумовлена розмірами підприємства; в) залежить від ступеня ризику інноваційного рішення. 8. Інноваційна політика підприємства — це: а) частина стратегії підприємства, що полягає у впровадженні цільових змін у виробничий процес; б) частина стратегії, спрямована на реалізацію шляхів впровадження інновацій; в) загальна стратегія підприємства, націлена на упровадження нових ідей та розробок у процес виробництва з метою їх комерційної реалізації. 9. При розробленні інноваційної стратегії підприємства враховуються: а) ринкова позиція підприємства; б) науково-технічна політика підприємства; в) життєвий цикл продукту; г) усі відповіді правильні. 10. Дайте відповідь, яка інноваційна стратегія пов’язана з удосконаленнями форми і сервісу продукції, закріпленням певних інноваційних форм на тривалий період їх «життєвого циклу»: а) наступальна; б) захисна; в) імітаційна; г) залежна; ґ) традиційна. Література 1. Виханский О. С., Наумов А. И. Менеджмент: Учебник. — М.: Высш. шк., 1995. — 314 с. 2. Ковалев Г. Д. Основы инновационного менеджмента: Учеб. для вузов / Под ред. проф. В. А. Швандара. — М.: ЮНИТИ-ДАНА, 1999. — 284 с. 3. Морозов Ю. П. Управление технологическими инновациями в условиях рыночных отношений. — Н. Новгород: ННГУ, 1995. — 446 с. 4. Мішустін Ю. В. Інноваційна політика промислового підприємства: Автореф. / Харк. держ. екон. ун-т. — Х., 2000. — 274 с. 7. Гамидов Г. С. Основы инноватики и инновационной деятельности / Г. С. Гамидов, В. Г. Колосов, Н. О. Осменов. — СПб.: Политехника, 2000. - 311с. 5. Бажал Ю. М. Економічна теорія технологічних змін: Навч. посібник. — К.: Заповіт, 1996. — 289 с.
Читайте також:
|
||||||||
|