МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Варіант 1Тести Розкрити зміст категорій і понять Варіант 0 Зміст завдання дО виконання контрольної роботи Варіанти завдань на контрольну роботу Рецензія і захист контрольної роботи Контрольну роботу рецензує викладач дисципліни “Економічна історія та історія економічних учень” або інший викладач кафедри згідно з педагогічним навантаженням. Головне призначення рецензії – надати допомогу студенту у самостійній роботі при вивченні дисципліни, порекомендувати конкретні методичні поради по усуненню недоліків і подальшому поглибленню знань. Контрольна робота, перевірена викладачем, повертається студенту. Студент заочного відділення на подану контрольну роботу повинен отримати письмову рецензію викладача кафедри, у якій дається загальна оцінка роботи – “зараховано”, “не зараховано” – і вказуються її позитивні якості та недоліки. Студенту необхідно уважно прочитати рецензію, для того, щоби подивитись на свою роботу критичним поглядом спеціаліста, обміркувати всі зауваження пов’язані зі змістом, оформленням роботи, ознайомитися з помітками на полях. Якщо рецензія схвальна, то робота допускається до захисту. Захист контрольної роботи – завершальний етап з даної форми вивчення дисципліни. Під час підготовки до захисту роботи студенту необхідно усунути помилки, неточності і недоліки, вивчити додаткові джерела, указані в рецензії, обдумати написане для того, щоб показати готовність пояснити наведені положення. Захист відбувається у присутності викладача і студентів групи. На захисті студент у короткому змісті повинен показати глибокі знання і розуміння питань конкретної теми, добре володіти матеріалом, дає відповіді на запитання студентів і викладача. Якщо робота виконана з порушенням вимог, не зараховується, то з врахуванням зауважень вона повертається для доопрацювання. До другого варіанту роботи студент обов’язково додає текст і рецензію на перший варіант. Повторне рецензування здійснює то й же викладач, який рецензував контрольну роботу першого разу. Дату і час захисту контрольної роботи встановлює методист відповідної спеціальності заочного відділення. Робота зараховується тільки за підсумками співбесіди її автора з викладачем. Здати екзамен з дисципліни “Економічна історія та історія економічних учень” студент може тільки після захисту контрольної роботи і одержання заліку, який заноситься в екзаменаційну відомість і залікову книжку.
Теоретичні питання 1. Значення економічної історії та історії економічних учень для оволодіння культурою економічного мислення. 2. Еволюція розвитку і типи організації суспільства. 3. Початок індустріалізації та створення матеріально-технічних передумов для розвитку економіки в Україні у другій половині XIX ст. 4. Загальна характеристика української економічної думки пореформеного періоду. Промисловий переворот; індустріалізація; “закон народонаселення” Т. Мальтуса; “закон Сея”; теорія “послуг” та “економічних гармоній” Ф.Бастіа; фінансовий капітал; промисловий капітал; інституціоналізм; теорія соціальних конфліктів; індустріальне суспільство; інформаційне суспільство. 1. Основною історичною передумовою формування марксизму було: а) завершення промислового перевороту; б) встановлення класичної форми фабричної системи; в) вдосконалення розвитку продуктивних сил; г) капіталізм показав суперечливий характер свого розвитку. 2. За визнанням К. Маркса, як вчений він методологічно сфор-мувався із трьох наукових джерел: а) теорії меркантилізму; б) англійської політичної економії; в) німецької історичної школи; г) німецької класичної філософії; д) французького утопічного соціалізму; е) неокласичної економічної теорії. 3. У методології дослідження К. Маркса центральне місце посідає концепція про: а) додаткову вартість; б) становище робітничого класу; в) суспільну власність; г) базис і надбудову. 4. Якими із перелічених варіантів положень керується а) працею, капіталом і землею; б) постійним капіталом; в) неоплаченою працею продуктивних робітників; г) працею додатково найманих працівників; д) всім авансованим капіталом. 5. Виходячи із теоретичного надбання К. Маркса проаналізуйте, що створює конкретна праця? а) вартість; б) споживну вартість; в) переносить вартість засобів виробництва на готовий продукт; г) додаткову вартість; д) прибуток; е) підприємницький дохід; є) корисність. 6. Що, на вашу думку, є характерною ознакою нинішнього економічного становища України? а) істотне зростання темпів приватизації; б) створення відповідних законодавчих засад для ліквідації державної монополії щодо власності на землю; в) відносна фінансова стабілізація; г) впровадження монетаристських методів керівництва економікою. 7. На початку 90-х років ряд українських учених Ю. Пахомов, І. Лукінов та ін. наполягали на зміні підходів до визначення ролі політекономії в соціально-економічних перетвореннях. Визначити у чому їх суть? а) повинна досліджувати виробничі відносини у взаємозв’язку з продуктивними силами та з надбудовою; б) повинна вказувати на негативні наслідки адміністративного впливу на ціни; в) повинна звертати увагу на можливість кризи збуту за умов монополізації торгівлі; г) повинна розробити теоретичні підходи до використання ринкових форм господарювання за умов соціалізму. 8. Виділіть найважливіші проблеми сучасного розвитку України: а) вибір правильного напряму соціально-економічного розвитку; б) реструктуризація економіки; в) вибір пріоритетів на шляху до втілення обраної моделі ринкової економіки; г) створення нових інститутів ринку; д) все вище вказане вірно. 9. Що, на вашу думку, є основним завданням в умовах переходу до соціально-орієнтованої економіки? а) добитися поєднання мікроефективності з макростабілізацією; б) реформування грошово-кредитної системи; в) збільшення темпів економічного розвитку; г) регулювання ціноутворення. 10. Для підтримки соціальних програм в Україні необхідно: а) розширити соціальне забезпечення за місцем роботи; б) координувати стратегічні економічні рішення; в) проводити антиінфляційну індексацію соціальних витрат; г) сковувати пропозицію робочої сили. Література: [1, c. 54-84, 122-130, 218-233]; [2, с. 15-24, 86-94, 107-114, 125-137]; [3, с. 23-29, 149-268]; [4]; [5, с. 3-4, 14-18, 56-112, 163-168]; [6, с. 4-49, 444-491]; [7, с. 9-13, 52-171, 463-574, 697-720]; [8, с. 11-37, 211-226, 281-310, 337-352, 481-564, 661-707]; [9, с. 7-27, 75-94, 110-137, 312-329, 653-687]; [10, с. 5-11, 86-96, 107-119, 279-292, 302-382]; [11, с. 90-103, 197-232]; [12, с. 4-10, 75-84, 107-112, 163-170]; [13, с. 15-41, 269-290, 362-397, 605-633, 1067-1240]; [14, с. 3-13, 89-139, 175-215, 293-337, 454-497]; [15, с. 5-9, 74-86, 121-140, 173-202, 259-285, 301-305]; [16, с. 3-10, 73-87, 88-172, 188-206]; [17, c. 15-18, 60-78, 94-107, 151-171, 217-235]; [18, с. 5-6, 44-78, 158-186]; [19, с. 9-14, 164-236, 303-317, 431-462]; [20, с. 9-21, 104-129, 161-183, 280-308, 389-395, 399-422]; [21, с. 3-20, 107-208, 439-446]; [22, с. 5-6, 151-206, 292-307]; [23, с. 1-12, 80-118, 127-136, 214-261, 300-321]; [24, с. 8-16, 99-118, 121-138, 145-154, 350-421, 457-466]; [25, с. 7-12, 76-110, 190-198]. Теоретичні питання 1. Періодизація, умови, форми господарювання та основні риси господарств первісної доби. 2. Особливості розвитку меркантилізму в українській соціально-економічній думці кінця XVII - початку XVIIІ ст. 3. Завершення формування світового господарства та його вплив на економіку провідних країн Європи і США у першій третині XX ст. 4. Неокейнсіанські теорії економічного зростання. Посткейнсіанствто. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|