Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ПИТАННЯ 5.

Обліково-довідкова робота — це організація систематизованого обліку і зберігання чинних нормативних актів.

Незважаючи на те що в юридичних журналах та офіційних виданнях містяться нормативні акти вищих та місцевих органів влади, зміст багатьох актів доводиться наказами міністрів, керівників інших центральних органів державної виконавчої влади, в інструкціях, положеннях та інших документах, що спричинює потребу в систематизації цих актів.

Систематизація закріплює результати вивчення законодавства, допомагає юридичне обґрунтовувати вирішення правових питань, що виникають у практиці роботи підприємства, забезпечує підготовку і видавання точних довідок щодо законодавства.

Існує кілька форм обліку і систематизації нормативних актів: журнальна, карткова або контрольно-текстова, кожна з яких обирається юридичною службою залежно від умов, обсягу роботи, кількості співробітників тощо.

Хоча зараз облік і систематизація законодавчих актів повинні здійснюватись з використанням новітньої техніки, на жаль, ще непоодиноким є ведення обліку і систематизації "від руки" шляхом занесення нормативних актів до журналу або картотеки.

 

Організація юридичного обліку та зберігання нормативних актів, що надходять в структурні підрозділи суб’єкта господарювання, установи, організації, органу виконавчої влади тощо визначається з врахуванням Рекомендацій з питань підготовки, подання на державну реєстрацію, юридичного обліку та зберігання нормативних актів міністерств, інших органів державної виконавчої влади, органів господарського управління та контролюN10-90-449 від 18.06.93 року, схвалених постановою колегії Міністерства юстиції України від 17 червня 1993 року N13.

Відповідно до названих Рекомендацій у такому ж порядку, як у міністерствах, повинен бути організований облік локальних актів на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності та господарювання.

В апаратах органів, які видають акти, встановлюється чіткий порядок ведення їх юридичного обліку та зберігання.

Порядок юридичного обліку та зберігання відомчих нормативних актів повинен бути закріплений у відповідному локальному акті.

Розробку такого акта доцільно доручити заінтересованим структурним підрозділам (юридичній службі, управлінню справами, канцелярії тощо).

У зазначеному акті перш за все слід визначити конкретний підрозділ, який буде здійснювати такий облік та зберігання. При цьому повинно бути враховано, що обов'язки по веденню юридичного обліку можуть бути покладені безпосередньо на юридичну службу.

Якщо виконання цієї функції покладається на інший підрозділ, то необхідно зазначити, що юридична служба надає йому методичну допомогу з цих питань.

Слід визначити форму ведення обліку нормативних актів (за допомогою картотеки, електронно-обчислювальної техніки тощо).

Необхідно також передбачити правила ведення контрольних екземплярів відомчих нормативних актів та їх збірників.

Структурним підрозділам міністерств, інших органів рекомендується здійснювати юридичний облік та зберігання нормативних актів, що до них надходять та відносяться до їх діяльності. Ведення цієї роботи доцільно покласти на одного з працівників відповідного структурного підрозділу.

Порядок обліку та зберігання актів, що надходять в структурні підрозділи, визначається у вищезгаданому акті з врахуванням Рекомендацій з питань підготовки, подання на державну реєстрацію, юридичного обліку та зберігання нормативних актів міністерств, інших органів державної виконавчої влади, органів господарського управління та контролю, а також Методичних вказівок, схвалених постановою колегії Мінюсту України від 25.12.87 №112.

Відповідно до цих Рекомендацій у такому ж порядку повинно бути організовано облік нормативних актів і на підприємствах та в організаціях системи.


Порядок юридичного обліку нормативних актів

Юридичному обліку підлягають нормативні акти, зареєстровані у відповідному структурному підрозділі (управлінні справами, канцелярії, секретаріаті тощо), в т. ч. ті, що пройшли також і державну реєстрацію. Порядок реєстрації актів в міністерстві, іншому органі визначається інструкцією по діловодству.

Юридичний облік рекомендується вести на підставі копій відомчих нормативних актів. Ці копії з усіма додатками у встановлений строк (бажано після реєстрації актів у відповідному структурному підрозділі (слід направляти у підрозділ, який здійснює їх облік. Цей підрозділ проводить добір актів нормативного характеру. Акти, які не мають нормативного характеру, повертаються ним у підрозділ, від якого вони надійшли.

Добрані нормативні акти систематизуються по класифікатору, який складається із розділів, підрозділів, пунктів, розташованих у відповідності з системою права. Кожний розділ, підрозділ, пункт має свій цифровий індекс та найменування.

До класифікатора слід включити питання, актуальні перш за все для даного органу. Для системи органу рекомендується розробити єдиний класифікатор. Його розробку доцільно доручити юридичній службі.

Нормативному акту надається індекс того розділу, підрозділу, пункту класифікатора, найменування яких відповідає основній темі акта, що індексується.

Індекс, за яким акт взято на облік в цілому, слід ставити на нижньому полі першої сторінки акта. Якщо на облік береться окрема частина акта, індекс ставиться проти цієї частини відомчого нормативного акта.

На кожний нормативний акт, а також на окрему його частину, якщо вона має свій індекс, заповнюється облікова картка.

В ній слід зазначити найменування акта (основну тему акта, якщо акт не має найменування), дату та номер акта, орган, який видав акт, наявність грифу обмеження доступу до документа. У правому верхньому кутку картки необхідно зазначити індекс акта. При записах можуть бути використані загальноприйняті, а також встановлені у даному органі скорочення.

Заповнені належним чином облікові картки поміщаються у картотеку. Місце картки у картотеці визначається індексом акта.

Облікові картки розміщуються у хронологічному порядку. Розділи, підрозділи та пункти класифікатора у картотеці виділяються спеціальними розділовими картками (вони робляться вище облікових).

На розділових картках зазначається індекс та найменування відповідного розділу, підрозділу, пункту. Індекси необхідно зазначити також і на картотечних шухлядах.


Порядок обліку змін, внесених у нормативні акти

Структурний підрозділ, що здійснює юридичний облік, стежить за всіма змінами, які вносяться у нормативні акти, враховує їх та робить необхідні у кожному випадку відмітки: поширено, доповнено втрачена чинність та інш. При цьому відтворюється точний текст вказівки про зміну акта та робиться посилання на вид, дату і номер акту, яким вносяться зміни.

В акті, який містить вказівку про зміну іншого акта, доцільно підкреслювати номер та дату акта, щодо якого ця вказівка подається.

Відмітки слід робити на тому примірнику акта, на якому поставлений індекс, присвоєний цьому акту при юридичному обліку.

Цей примірник є контрольним. Відмітки рекомендується робити на верхньому полі першої сторінки акта. Якщо відмітка стосується окремої частини акта, її слід робити проти цієї частини нормативного акта. В разі відсутності на полях вільного місця для відміток може бути використано вкладку.

Зміни, внесені до нормативного акта, повинні бути відображені в облікових картках. У них слід робити відмітки, аналогічні тим, що провадяться на актах у випадках їх змін.

Облікову картку на акт, що втратив чинність, не рекомендується вилучати з картотеки, оскільки вона може бути використана у нормотворчій діяльності (наприклад, при вивченні історії конкретного питання). Таку картку доцільно ставити у кінець відповідного розділу картотеки або у спеціальній картотеці (на акти, що втратили чинність). При цьому текст картки слід перекреслювати (по діагоналі).


Читайте також:

  1. IV. Питання самоконтролю.
  2. V. Питання для самоконтолю
  3. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  4. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  5. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  6. Актуальні питання управління земельними ресурсами та їх охорони
  7. Аналогія права - вирішення справи або окремого юридичного питання на основі принципів права, загальних засад і значення законодавства.
  8. Бесіда за запитаннями.
  9. В лекції висвітлюються питання використання мережних структур, їх недоліки та переваги.
  10. Виділення в природних комплексах незвичайних, унікальних ділянок і явищ і питання їх збереження.
  11. Висновок з 1 питання
  12. Відповідаючи на питання, будьте впевнені в своїй перемозі і все у вас вийде.




Переглядів: 371

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПИТАННЯ 4. | Порядок зберігання відомчих нормативних актів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.