Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Концептуальна основа управління освітою

Г. В. Єльнікова здійснює аналіз факторів, що дають можливість визначитись із точкою зору:

1. Випереджаючий характер розвитку суспільства щодо освіти;

2. Випереджаючий характер розвитку освіти щодо суспільства [13]. Перша теза стверджує, що розвиток освіти за умов загальної кризи

в Україні неможливий. Цей підхід заводить у безвихідь. Дійсно, зміни у суспільстві тягнуть за собою зміни у всіх сферах людської діяльності, в тому числі — в загальній сфері освіти, що, в свою чергу, впливає на діяльність конкретних людей (наприклад, директора, педагога). Схематично це виглядає таким чином:

З боку держави: визнання пріоритету освіти щодо розвитку суспіль­ства. З боку керівника: усвідомлення власної ролі, відповідальності за стан справ у закладі освіти.

Контрольні питання та завдання

Тестовий контроль

1. Управління — це:

а) вид діяльності;

б) наука про діяльність управлінця;

в) обидві відповіді правильні.

2. Що виникло першим:

а) управління як діяльність;

б) управління як наука;

в) одночасно.

3. Термін «наукове управління» увів:

а) А. Файоль;

б)Ф. Тейлор; в) Г. Емерсон.

4. Поняття «функції управління» увів:

а) А. Файоль;

б) Ф. Тейлор;

в) Г. Емерсон.

5. Теорію бюрократії як уявлення про ідеальну організацію започат­кував:

а) Ґ. Гантт;

б) М. Вебер;

в) А. Файоль.

6. Представники неокласичної школи управління досліджували:

а) виробничі процеси;

б) функції управління;

в) людські стосунки в процесі виробництва.

7. Теорія «X-Y» Д. Мак-Грегора ґрунтується на:

а) вивченні поведінки людини;

б) вивченні умов праці керівництва;

в) вивченні залежності управління і поведінки працівника.

8. Представники емпіричної школи управління доводили необхід­ність:

а) узагальнення вченими кращого досвіду управління;

б) узагальнення власного досвіду практиками-менеджерами;

в) обов'язкової менеджерської підготовки керівників.

9. До основних стратегій управління XXIст. не відноситься:

а) управління нововведеннями;

б) централізація управління;

в) гуманізація управління.

10. Кому належить висловлювання: «Два людських винаходи можна вважати самими важкими: мистецтво управляти і виховувати, але саме на них тримається суспільство»?

а) Конфуцію;

б) Платону;

в) Канту.

11. Лідерство науки управління належить:

а) Японії;

б) Америці;

в) Англії.

12. Найбільш ефективним вважається менеджмент:

а) Японії;

б) Америки;

в) Англії.

13.Для якої національної моделі менеджменту характерними рисами є корпоративний дух, колективізм, сприйняття всього нового?

а) Японської;

б) американської;

в) європейської.

14.Для якої національної моделі менеджменту характерними риса­ми є енергійність, боротьба за лідерство, готовність до швидких змін?

а) Японської;

б) американської;

в) європейської.

15. Політика ротації кадрів властива для менеджменту:

а) японського;

б) американського;

в) європейського.

16. Дослідження Є. Мейо показали, що:

а) соціально-психологічні потреби людини точно такі ж ефективні стимули, як гроші;

б) чим вищий розподіл праці, тим кращі результати виробництва;

в) працівник повинен отримувати накази від одного керівника.

17. Якій із шкіл належить рекомендація винагороджувати за продук­тивну працю?

а) Наукового управління;

б) класичній;

в) неокласичній.

18. Якій із шкіл відповідає рекомендація створювати можливості для персоналу спілкуватись?

а) Наукового управління;

б) класичній;

в) неокласичній.

19. Менеджмент — це наука: а) фундаментальна;

б) прикладна;

в) фундаментально-прикладна.

20. Принципи управління вперше були сформульовані в рамках:

а) школи наукового управління;

б) класичної школи

в) неокласичної школи.

21. Поняття «соціальна людина» виникло унаслідок досліджень:

а) школи наукового управління;

б) школи поведінкового підходу;

в) класичної школи.

22. Поведінкову теорію менеджменту розробляли представники:

а) школи наукового управління;

б) неокласичної школи;

в) класичної школи.

23. В рамках класичної теорії менеджменту було:

а) описано рівні соціопсихологічних відносин в системі «керів­ник — підлеглий»;

б) сформовано концепцію «ідеальної бюрократії»;

в) визначено чинники зовнішнього та внутрішнього впливу на ор­ганізацію.

24. За результатами своїх досліджень, А. Файоль визначав такі функції управління:

а) координація, мотивування, розпорядництво, планування, кон­троль;

б) планування, організація, розпорядництво, координація, кон­троль;

в) організація, мотивація, планування, розпорядництво, контроль.

25. Мотивація — це процес:

а) винагородження персоналу;

б) задоволення потреб працівників;

в) спонукання працівників до роботи.

26. Сутність мотиваційного управління зводиться:

а) до забезпечення справедливої винагороди працівників;

б) до задоволення потреб працівників;

в) до створення умов, що дозволяють працівникам задовольнити свої вимоги.

27. За теорією Ф. Герцберга, до гігієнічних факторів зараховують:

а) зарплату, умови праці, соціально-трудову політику компанії;

б) визнання результатів праці, умови праці, задоволення від роботі*;

в) зарплату, успішність працівника, ступінь контролю.

28. Заробітна плата є мотиватором діяльності людини за теорією:

а) ієрархії потреб А. Маслоу;

б) «мотиваційної гігієни» Ф. Герцберга;

в) справедливості С. Адамса.

29. До якої категорії потреб Маслоу відніс бажання бути часткою групи?

а) Самовираження;

б) соціальної; в)безпеки.

30. За двохфакторною моделлю Ф. Герцберга потреби поділяють на:

а) гігієнічні та фізіологічні;

б) гігієнічні та мотиваційні;

в) гігієнічні та психологічні.

31. Які з наведених нижче потреб відносяться до первинних?

а) Фізіологічні та поваги;

б) фізіологічні та безпеки;

в) фізіологічні та соціальні.

32. Які асоціації виникають із теорією «Y»?

а) мова про активних людей;

б) мова про пасивних людей;

в) мова про різних людей.

33. Автором книги «Принципи наукового управління» (1911) був:

а) Анрі Файоль;

б) Федір Хміль;

в) Фредерік Тейлор.

34. Знайдіть у переліку неіснуючу модель менеджменту:

а) північноамериканська;

б) західноукраїнська;

в) західноєвропейська.

35. Виберіть правильно хронологічно розташовані школи менеджмен­ту:

а) класична — неокласична — наукового управління — людських стосунків — поведінкових наук;

б) наукового управління — людських стосунків — поведінкових наук — класична — неокласична;

в) наукового управління — класична — неокласична — людських стосунків — поведінкових наук.


Читайте також:

  1. C. 3. Структурна побудова управління організаціями.
  2. ERP і управління можливостями бізнесу
  3. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  4. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  5. ISO9000. Як працює система управління якістю
  6. Nom. sing. Gen. sing. Основа
  7. Oracle Управління преміальними
  8. V. Орієнтовна основа дії
  9. V. Орієнтовна основа дії
  10. V. Орієнтовна основа дії
  11. V. Орієнтовна основа дії
  12. V. Орієнтовна основа дії




Переглядів: 1108

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Становлення управління в галузі освіти. Ретроспективний аналіз теорії та практики управління освітою | Завдання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.