Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Теорія Д.Г.Мид.

Одним з перших звернувся до цих проблем Д. Г. Мид(1863-1931). Після закінчення Гарвардського університету (1888), де він вивчав психологію й філософію, Мид стажувався в Європі. Повернувшись в Америку, працював у Дьюи в Чиказькому університеті, де й одержав в 1894 р. ступінь доктора психологии.

Мид у своїх роботах уперше звернувся до проблеми особистості, показавши, яким образом народжується усвідомлення свого «Я». Він доводив, що особистість людини формується в процесі його взаємодії з іншими людьми, будучи моделлю тих міжособистісних відносин, які найбільше часто повторюються в його житті. Тому що в спілкуванні з різними людьми суб'єкт грає різні «ролі», його особистість являє собою свого роду об'єднання різних ролей, які він постійно «на себе приймає», причому мова має найважливіше значення.

Спочатку в дитини немає самосвідомості, але завдяки соціальній взаємодії, спілкуванню й мові воно в нього розвивається, він учиться грати ролі й одержує досвід соціальної взаємодії. Цей досвід дозволяє йому об'єктивно оцінити своє поводження, тобто в нього виникає усвідомлення себе як соціального суб'єкта. Велике значення як у формуванні, так й в усвідомленні себе й своїх ролей має сюжетна гра, у якій діти вперше вчаться приймати на себе різні ролі й дотримувати певних правил гри. Таким чином, ідея «Я» виникає із соціального оточення, і внаслідок існування безлічі соціальних середовищ існує можливість розвитку безлічі різних типів «Я».

Теория Мида називається також теорією очікувань, тому що, на його думку, люди програють свої ролі з урахуванням очікувань навколишніх. Саме залежно від очікувань і від минулого досвіду (спостереження за родителями, знайомими) діти по-різному грають ті самі ролі. Так, роль учня дитина, від якого батьки очікують тільки відмінних оцінок, грає зовсім не так, як неї грає дитина, якого «здали» у школу тільки тому, що це треба й щоб він хоча б полудня не плутався будинку під ногами.

Мид також розрізняє гри сюжетні й гри із правилами. Сюжетні ігри вчать дітей приймати й грати різні ролі, змінювати їх по ходу гри так само, як це потім прийде робити в житті. До початку цих ігор діти знають тільки одну роль - дитини у своїй родині, тепер вони вчаться бути й мамою, і льотчиком, і кухарем, і учнем. Гри із правилами допомагають дітям розвити довільність поводження, опанувати тими нормами, які прийняті в суспільстві, тому що в цих іграх існує, як пише Мид, «узагальнений інший», тобто правило, що діти повинні виконувати. Поняття узагальнений іншої було уведено Мидом для того, щоб пояснити, чому діти виконують правила в грі, але не можуть ще їх дотримувати в реальному житті. З його погляду, у грі правило є як би ще одним узагальненим партнером, що з боку стежить за діяльністю дітей, не дозволяючи їм відхилятися від норми. Мид уперше звернувся до проблем соціального научения.


Читайте також:

  1. E) теорія раціонального вибору.
  2. I. Теорія граничної продуктивності і попит на ресурси
  3. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  4. Балансова теорія визначення статі. Диференціація статі і роль гормонів у цьому процесі.
  5. Біхевіоральна теорія
  6. В межах наукового підходу існує велика кількість концепцій, але найбільш переконлива – еволюційна теорія.
  7. Взаємозв’язок психодинамічної теорії АСПН з іншими теоріями
  8. Глобалізаційні процеси в сучасній світовій культурі та теорія модернізації
  9. Голографічна теорія пам’яті.
  10. Двофакторна теорія Герцберга
  11. Еволюція інституціоналізму у другій половині ХХ ст. Економічна теорія неоінституціоналізму.
  12. Економiчна теорія Дж.М.Кейнса.




Переглядів: 562

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЛЕКЦІЯ № 1 | Індивідуальна психологія Адлера

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.