Відвідайте ресторан швидкого харчування McDonald’s і зробіть замовлення. Зверніть увагу на те, які запитання вам поставлять, простежте, яким чином виконується ваше замовлення. Потім відвідайте кафе, що знаходиться на вашому факультеті. Які запитання вам поставлять там, зверніть увагу яким чином виконується ваше замовлення, – як і в McDonald’s, чи по-іншому.
Чи є суттєва різниця між виконаннями вашого замовлення в різних закладах?
Якщо так, подумайте, у чому вона полягає. Можливо, справа в тому, що в різних закладах різні стратегії маркетингу? Яка з них найближча до маркетингового підходу? Яка з них більше нагадує концепцію вдосконалення виробництва чи інтенсифікації збутових зусиль?
Які переваги отримує фірма, що використовує концепцію маркетингу? Чи має ця концепція недоліки?
Ситуація 1.2
Відвідайте декілька торговельних центрів м. Вінниця.
Чи має кожен з конкуруючих закладів своє обличчя і чи можливо замінити один на інший без будь-яких наслідків?
Чи помітною для вас була відмінність у типі та поведінці споживачів, що відвідували ці заклади?
Основна мета маркетингу – це максимальне задоволення споживачів. Проаналізуйте діяльність торговельних закладів, які ви відвідали, і визначте, в якій мірі вони реалізують цю мету.
Тема 2. Система та характеристика маркетингу
Смтуація 2.1
Наведіть приклад використання на ринку України конверсійного, стимулюючого, розвиваючого, підтримуючого маркетингу, ремаркетингу, демаркетингу, синхромаркетингу та протидіючого маркетингу. Сформулюйте мету маркетингової діяльності в кожному випадку.
Тема 3. Система маркетингової інформації та
Маркетингових досліджень
Задача 3.1
У ході панельного дослідження за методикою компанії "Нильсен" отримано наступні результати:
· у реалізації відеомагнітофонів у м. Києві задіяно 1083 магазини;
· з них 423 магазини беруть участь у панельних опитуваннях;
· запас відеомагнітофонів різних марок на складах цих 423 магазинів становив: на 1 січня 2012 р. – 14398 од., на 1 березня 2012 р. – 7435 од.;
Визначити індекс дослідницької панелі (обсяг виробленої та проданої продукції на один магазин, що бере участь у панельних опитуваннях) й місткість ринку відеомагнітофонів в м. Києві в 2012 р.