Тема. Письмове ділення з остачею трицифрових чисел на круглі десятки
Мета: пояснити учням письмове ділення з остачею трицифрових чисел на круглі десятки; формувати вміння розв’язувати задачі на пропорційне ділення, розв’язувати рівняння.
Обладнання: картки для усної лічби, таблиця «Ділення з остачею».
ХІД УРОКУ
I. Контроль і закріплення знань учнів
Усні обчислення
1. Вказати стрілкою маршрут від найменшої відповіді до найбільшої.
2. З’єднати стрілками приклади з однаковими відповідями.
3. Завдання для опитування
• Скільки становить 2/6 год.? 3/4 хв.? 3/100 кг? 5/100 ц?
• У Олі є 1 грн. На 3/5 вона купила 4 однакові гумки. Скільки коштує 1 гумка?
• З якою швидкістю повз равлик, якщо за 2 години він проповз 8 метрів?
II. Вивчення нового матеріалу
1. Пояснення вчителя
— Число 260 на 50 порівну поділити не можна. Найближче до числа 260 є число 250. Поділимо 250 на 50, буде 5. У нас залишилось число 10, воно менше числа, на яке ми ділили. Отже, 260 : 50 = 5 (ост. 10).
Поділимо інакше число 294 на 40. Будемо ділити 294 на добуток чисел 4 і 10.
294 : (10 · 4) = 294 : 10 : 4 = 7 (ост. 14).
Тепер виконаємо дію ділення у стовпчик.
2. Пояснення учнями ділення з остачею у вправах № 764, 765