Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Державне регулювання зайнятості населення в Україні.

Ринок праці в сфері зайнятості не може бути саморегулюючою системою. Більш повна і ефективна зайнятість досягається завдяки її державному регулюванню.

Державна політика зайнятості населення в Україні базується на таких принципах:

- забезпечення рівних можливостей усім громадянам в реалізації права на вільний вибір виду діяльності відповідно до здібностей та професійної підготовки,

- сприяння забезпеченню ефективної зайнятості, запобігання безробіття, створення робочих місць,

- забезпечення контролю профспілок, спілок підприємців,

- міжнародного співробітництва у вирішенні проблем зайнятості населення.

Політика зайнятості має макрорівень ( загальнодержавний) і мікрорівень (регіональний і локальний), перший є визначальним.

Основи соціального захисту населення в сфері трудових відносин закладені в Конституції України і в законі України „Про зайнятість населення”.

Державні гарантії зайнятості населення в Україні

а) добровільність праці і вибору виду діяльності

б) захист від необґрунтованої відмови в прийомі на роботу і незаконного звільнення з роботи,

в) безкоштовне сприяння в підборі підходящої роботи і працевлаштуванні відповідно до професійної підготовки, освіти, особистих і суспільних потреб,

г) виплати вихідної допомоги і збереження середнього заробітку на період працевлаштування працівників,які втратили постійне місце роботи,

д) безкоштовне навчання безробітних новим професіям, перепідготовка в навчальних закладах,

е) виплати безробітним допомоги по безробіттю у встановленому порядку.

 

Крім того Законом України „Про зайнятість населення” передбачені додаткові гарантії щодо працевлаштування працездатним громадянам, які потребують соціального захисту, зокрема:

1.жінкам, які мають дітей віком до 6 років,

2.одиноким матерям з дітьми до 14 років,

3.молоді, яка закінчила освіту,

4.особам перед пенсійного віку,

5.особам, звільненим після відбуття покарання.

Для їх працевлаштування місцеві органи адміністрації бронюють на підприємствах всіх форм власності близько 5% робочих місць за робітничими професіями, в т.ч. з гнучкими формами власності.

Пільги і компенсації вивільненим працівникам

1.Працівнику вивільненому з підприємства зберігається середня заробітна плата на період працевлаштування, але не більше як на 3 місяці з урахуванням виплати вихідної допомоги.

2.Виплати місячної вихідної допомоги і середнього заробітку, що зберігається, проводиться за попнрнднім місцем роботи.

3. Зберігається безперервний трудовий стаж, якщо перерва в роботі не перевищувала 3-х місяців.

Особливі гарантії надаються працівникам, які втратили роботу у зв”язку із змінами в організації виробництва і праці:

1.надання статусу безробітного, якщо протягом 7 днів йому не було запропоновано підходящої роботи,

2.право на отримання допомоги у розмірі:

 

100% середньої заробітної плати за останнім місцем роботи протягом 60 календарних днів

78% середньої заробітної плати за останнім місцем робрти протягом 90 календарних днів

50% середньої заробітної плати за останнім місцем роботи протягом наступних 210 календарних днів, але не більше середньої заробітної плати в народному господарстві відповідної області за минулий місяць і не нижче мінімальної заробітної плати,

4. збереження на новому місці роботи, на весь період професійного перенавчання з відривом від виробництва, середньої плати за попереднім місцем роботи,

5. право на достроковий вихід на пенсію за 1,5 роки.

Вихідна допомога

 

Працівникові виплачується вихідна допомога у розмірі не менше середнього місячного заробітку, у разі призову на військову службу- не менше двомісячного середнього заробітку, внаслідок порушення власником законодавства про охорону праці-у розмірі передбаченому колективним договором, але не менше тримісячного середнього заробітку.

Умови виплати допомоги по безробіттю громадянам зареєстрованим на загальних підставах

- допомога по безробіттю виплачується з восьмого дня після реєстрації громадянина у державній службі зайнятості до працевлаштування, але не більше 360 календарних днів протягом двох років,

- для осіб перед пенсійного віку – до 720 календарних днів,

- громадянам, які вперше шукають роботу- не більше 180 календарних днів.

 

Розміри допомоги по безробіттю громадянам, зареєстрованим на загальних підставах

 

- не менше 50% середньої заробітної плати за попереднім місцем роботи, але не більше середньої заробітної плати, що склалася в народному господарстві відповідної галузі за минулий місяць, і не нижче встановленого законодавством розміру мінімальної заробітної плати, якщо громадянин протягом 12 місяців, що передували початку безробіття , працював не менше 26 календарних тижнів,

- не нижче встановленого законодавством розміру мінімальної заробітної плати- у всіх інших випадках, включаючи громадян, які шукають роботу вперше, або після тривалої ( більше шести місяців перерви).

 

Матеріальна допомога по безробіттю

 

1.Безробітні після закінчення строку виплати допомоги по безробіттю можуть одержувати протягом 180 календарних днів матеріальну допомогу по безробіттю у розмірі до 75% мінімальної заробітної плати, за умови, що середньомісячний сукупних доход на члена сім”ї не перевищує встановленого законодавством неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.

2.Кожному із членів сім”ї, які перебувають на утриманні безробітного, а також громадян, у яких закінчився строк виплати допомоги по безробіттю, надається разова грошова допомога у розмірі 50% встановленої законодавством мінімальної заробітної плати.

Важливим провідником державної політики на ринку праці є біржа праці. Згідно з законом України „Про зайнятість населення” цей інститут інфраструктури ринку праці в Україні називається Державною службою зайнятості. Відповідно до закону послуги надаються безкоштовно.

 

Основні завдання державної служби зайнятості

 

-аналіз і прогнозування попиту і пропозицій на робочу силу,

-консультування громадян і власників підприємств про можливість отримання роботи і забезпечення робочою силою,

-облік вільних робочих місць і громадян, які звертаються в питаннях працевлаштування,

-допомога громадянам у підборі підходящої роботи, а роботодавцям в підборі необхідних працівників,

-організація професійної підготовки і перепідготовки громадян, які лішилися без роботи,

- реєстрація безробітних і надання їм в межах своєї компетенції допомоги, в тому числі і матеріальної,

-участь у підготовці перспективних і поточних програм зайнятості і заходів щодо соціального захисту різних верств населення від безробіття.

Наряду з державною службою зайнятості на ринку робочої сили великого значення набуває Державний фонд зайнятості. Остані йформується за рахунок асигнувань з бюджетів різних рівнів, внесків підприємств, установ і т.п. Державний фонд зайнятості використовується для фінансування заходів щодо профорієнтації населення, професійного навчання вивільнених працівників і безробітних, сприяння їх працевлаштуванню і виплати допомоги по безробіттю.

 


Читайте також:

  1. А. Заходи, які направлені на охорону навколишнього середовища та здоров’я населення.
  2. Авоматизація водорозподілу регулювання за нижнім б'єфом з обмеженням рівнів верхнього б'єфі
  3. Автоматизація водорозподілу з комбінованим регулюванням
  4. Автоматизація водорозподілу регулювання зі сталими перепадами
  5. Автоматизація водорозподілу регулюванням з перетікаючими об’ємами
  6. Автоматизація водорозподілу регулюванням за верхнім б'єфом
  7. Автоматизація водорозподілу регулюванням за нижнім б'єфом
  8. Автоматичне регулювання витрати помпових станцій
  9. Автоматичне регулювання.
  10. Адміністративне право і державне управління.
  11. Адміністративний поділ, площа і населення українських земель у складі Речі Посполитої в першій воловині ХVІІ ст.
  12. Адміністративні (прямі) методи регулювання.




Переглядів: 547

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття та види зайнятості. | Тема:Економічна теорія: предмет, методи, функції. Основні напрями і школи світової економічної думки.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.