Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Ціна є грошовий вираз вартості товару.

У кожному окремому акті купівлі-продажу ціна під впливом попиту і пропозиції може відхилятися від вартості.

Якщо попит і пропозиція рівні, то в основі ринкових цін лежіть суспільна ринкова вартість, що визначається середньою вартістю з якою виробляється основа маса товарів для ринку.

Якщо попит значно перевищує пропозицію товарів на ринку, то в основі ринкової вартості лежить індивідуальна вартість товарів, що вироблені у гірших умовах виробництва.

Якщо пропозиція товарів значно перевищує попит, то ринкову вартість буде визначати індивідуальна вартість товару, виробленого у ліпших умовах виробництва.

В сучасній економічній теорії найбільш поширеною є концепція ціни А. Маршала, який заперечував існування вартості і вважав, що є тільки мінова вартість, тобто ціна.

У короткостроковому періоду часу більше значення має вплив на ціну корисність, а у довгостроковому – витрати виробництва. Нижчою межею ціни є граничні витрати виробництва (додаткові витрати ресурсів у випадку зміни обсягу випуску продукції на одну одиницю). Ціна повинна буди достатньою, щоб покрити їх.

Формування ринкової ціни Маршалл розглядав у трьох періодах часу і розрізняв миттєву, короткострокову і довгострокову рівновагу.

В умовах миттєвої рівноваги пропозиція товарів фіксована, тому ціна повністю залежить від попиту: чим вище попит, ти вище ціна і навпаки.

В умовах короткострокової рівноваги попит може змінитися у той або інший бік і якщо фірма не відреагує, то ціна стане нижче витрат і фірма понесе збитки.

У довгостроковому періоду пропозиція прилаштовується до попиту і встановлюється постійна ціна.

В ринковій економіці ціна виконує три головні функції:

- орієнтовану – дає інформацію для дій покупцю і продавцю;

- стимулюючу – сприяє найбільш економічним способам виробництва і реалізації попиту;

- розподільну – розподіляє доходи між учасниками ринкової економіки.

Існує три виду цін:

1. Державні ціни можуть встановлюватися на продукцію підприємств -монополістів, на базові для економіки країни ресурси, на товари що мають соціальне значення.

Система державних цін складається з двох елементів:

- фіксовані ціни, що жорстко встановлюються урядом;

- ціни що регулюються – враховують зміну на ринку попиту і пропозиції.

2. Договірні ціни – ціни що встановлюються зі згодою покупця і продавця (враховуються тільки попит і пропозиція).

3. Світові ціни застосовують у світовій торгівлі і розраховуються на базі найбільш крупних експортно-імпортних угод.

Економічне становище виробників і споживачів, продавців і покупців залежить від ринкової кон'юнктури, що змінюється під впливом численних факторів.

Кон'юнктура ринку - це сукупність економічних умов, які складаються на ринку в кожен даний момент часу, при яких здійснюється процес реалізації товарів і послуг.

Кон'юнктура ринку визначається економічними показниками, що характеризують стан ринку: співвідношенням попиту та пропозиції, рівнем цін, місткістю ринку, платоспроможними можливостями споживачів, станом товарних запасів і т.д.

Ринок забезпечує свою стабільність, тобто взаємодія елементів ринкового механізму підлегло вимогам відповідних економічних законів: закону вартості, закону кількості грошей, потрібних для звертання, закону попиту, закону пропозиції.

 

ПИТАННЯ ДЛЯ ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ:

1. Чим відрізняються між собою натуральне господарство і ринок?

2. Пояснить, яким образом суспільний поділ праці стимулювало появу ринків?

3. Пояснить, у чому сутність принципу "невидимої руки" А. Сміта в умовах прояву ринкового механізму?

 


Читайте також:

  1. Альтернативні теорії вартості
  2. Аналіз вартості капіталу
  3. Аналіз витрат на 1 грн. вартості продукції
  4. Аналіз показників валового прибутку і собівартості реалізованої продукції
  5. Аналіз собівартості окремих видів продукції.
  6. Аналіз собівартості продукції за статтями витрат.
  7. Аналіз собівартості продукції: метод поглинання.
  8. Аналітичний вираз сил і моментів.
  9. Аудиторська оцінка вартості об'єктів приватизації та оренди.
  10. Б. Новостворена вартість, яка складається з вартості необхідного продукту (НП) і вартості додаткового продукту ( ДП).
  11. Бази оцінки, відмінні від ринкової вартості
  12. Базові принципи обліку виробничих витрат і калькулювання собівартості продукції




Переглядів: 1591

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ринок – це система організаційно-економічних відносин, що здійснюються через купівлю-продаж в усіх ланках відтворення: у сфері виробництва, розподілу, обміну і споживання. | Значення конкуренції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.