Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 1. Предмет, задачі та зміст курсу.

1.1. Предмет, метод і зміст курсу.

1.2. Місце і роль енергетики в системі галузей народного господарства.

1.3. Техніко-економічні особливості енергетики.

 

1.1. Основна мета виробництва в ринкових умовах полягає в забезпеченні споживача необхідною йому продукцією (послугами) у певні строки, заданої якості та комплектації, з мінімальними витратами для виготовлювача.

Під організацією виробництва розуміється координація й оптимізація в часі та просторі всіх матеріальних, трудових елементів виробництва з метою випуску в певні строки необхідної споживачам продукції з найменшими витратами за умови належної якості й отримання достатнього прибутку від її реалізації для подальшої продуктивної діяльності.

Об'єктом вивчення дисципліни є виробнича діяльність енергетичного промислового підприємства з перетворення ресурсів в теплову та електричну енергію. Предметом курсу «Організація та планування виробництва» євивчення методів та засобів найраціональнішого сполучення (організації) трудових і речових компонентів сукупного виробничого процесу виготовлення енергетичної продукції, забезпечення безперебійності та ритмічності діяльності підприємства в конкретних умовах, виходячи з поставлених перед ним цілей та завдань.

Метою викладання дисципліни «Організація та планування виробництва» є формування у студентів комплексу професійних знань з теоретичних основ і сучасного досвіду виробництва; усвідомлення сутності його понять та категорій; з'ясування змістовності проектно-технічної підготовки і виготовлення продукції; освоєння ним практичних навичок системного аналізу виробничих процесів; набуття і закріплення умінь використання принципів, методів, способів та інструментів раціональної організації виробничих систем, а також сприяння розвитку дослідницьких і організаторських здібностей в підготовці організаційних проектів виробництва та ефективної їх реалізації.

Коло робіт з організації та планування виробництва охоплює такі напрями:

§ вибір варіанта технології, визначення ресурсів та системи машин її реалізації з метою виготовлення енергетичної продукції;

§ нормування енергетичних ресурсів та енергетичної продукції;

§ організацію експлуатації енергетичних установок;

§ організація ремонту енергетичних установок;

§ технічне обслуговування виробництва;

§ планування основного та допоміжного виробництва;

§ планування енергопостачання промислових підприємств;

§ планування собівартості продукції, прибутку та рентабельності;

§ складання енергетичного балансу;

§ прогнозування в енергетиці.

1.2. Енергетика є однією з базових комплексних галузей народного господарства. У її склад входять електричні станції: теплові, атомні, гідравлічні; районні і пікові котельні, електричні і теплові мережі, лінії електропередач і т.п.

Всі електричні станції, що використовують органічне тепло, працюють у єдності з підприємствами, що добувають, перероблюють і транспортують це паливо. Для теплових електростанцій (ТЕС), що працюють на вугіллі – це вугільні шахти, розрізи, збагачувальні фабрики; для газових ТЕС – це підприємства по видобутку і транспортуванню газу, газопроводи і сховища з відповідним господарством; для ТЕС, що працюють на мазуті – нафтопереробні заводи, нафтосховища, нафтопроводи і т.д.

Ці підприємства по видобутку, переробці, збагаченню і транспортуванню палива, є сполученими для енергетики, і утворять її зовнішній паливний цикл як вихідну складову частину єдиного ланцюга перетворення природних енергетичних ресурсів у теплову й електричну енергію.

Дослідження взаємозв'язків між енергетикою і технологією виробничих процесів дозволяє виявити можливості удосконалення цих виробничих процесів з метою зниження витрат енергетичних ресурсів у промисловості.

Енергетичне господарство промисловості включає:

- власне енергетичні установки (ТЕС, котельні, компресорні і кисневі станції, системи водо- і теплопостачання й ін.);

- енергетичні частини технологічних установок (рекуператори, котли-утилізатори);

- енергетичні частини комбінованих енерготехнологічних установок, які виробляють технологічну й енергетичну продукцію.

Характерною рисою енергогосподарства промисловості є наявність у ньому різноманітних установок, використання не тільки первинних, але і побічних (вторинних) енергоресурсів.

Різноманіття і відмінності виробників і споживачів енергетичної продукції, а також складність взаємозв'язків між ланками паливно-енергетичного комплексу вимагають розробки єдиних паливно-енергетичних балансів. Паливно-енергетичний баланс – це баланс виробництва і споживання усіх видів палива й енергії, що передбачає забезпечення споживачів не тільки за галузями промисловості, але і за економічними районами з урахуванням найбільш ефективного використання енергетичних ресурсів. При розробці балансу всі види палива й енергії виражаються в одних одиницях – тоннах умовного палива (т.у.п.). Енергія атомних і гідроелектростанцій враховується при цьому по середній питомій витраті палива на одиницю електроенергії (1 квт ч), відпущеної з шин теплових електростанцій.

У складі єдиного паливно-енергетичного балансу розробляються наступні енергетичні баланси: електричної енергії; тепла (низького і середнього потенціалу); окремих видів палива (вугілля, нафти, газу).

Особливістю балансу електроенергії і тепла є відсутність в них перехідних залишків (на відміну від матеріальних балансів) і необхідність їхнього складання не тільки з енергії, але і з потужності, що викликанотехніко-економічними особливостями енергетики.

 

1.3. В енергетиці процес виробництва, передачі, розподілу і споживання енергії є безперервним. Усі необхідні операції по контролю і управлінню процесом робляться під час роботи агрегату без його зупинки. У силу цього можна виділити наступні техніко-економічні особливості, властиві енергетиці:

1) неможливість складування енергії. У кожен даний момент часу виробництво енергії повинно строго відповідати обсягу її споживання. Для підтримки цієї відповідності, забезпечення безперебійності енергопостачання споживачів в енергетиці необхідні резервні виробничі потужності (на відміну від інших галузей, де резервування здійснюється запасами готової продукції). Відповідно до призначення розрізняють резерви потужності: а) ремонтний – призначений для компенсації потужності, яку виводять у планові ремонти; б) аварійний – призначений для забезпечення енергопостачання у випадках зниження потужності через аварійні простої устаткування; в) навантажувальний – призначений для компенсації можливих відхилень навантаження від розрахункової величини з випадкових причин. Сукупність аварійного і навантажувального резерву часто називають експлуатаційним резервом. Проблема резервування потужності з економічної точки зору полягає в обґрунтуванні оптимальної величини резерву потужності. При його збільшенні знижується збиток у споживача від аварійного недоодержання електроенергії, однак зростають витрати на створення і величину цієї потужності у виробника енергії;

2) динамічність процесів виробництва енергії, що полягає не тільки у великій швидкості їхнього протікання, але й у постійній зміні навантаження в часі. Це пояснюється змінами в режимі споживання енергії на підприємствах, транспорті, у сільському господарстві, у побуті під впливом різних факторів: змінності, технологічних особливостей, кліматичних умов, сезонності і т.д. Зміни навантаження споживачів бувають регулярними (стійкими) і нерегулярними (у силу випадкових для енергетики причин). Тому в плануванні й економічному аналізі енергетичного виробництва велику роль відіграють графіки навантаження, що показують зміну споживання енергії в часі. У залежності від часу розрізняють графіки добові (зимові і літні) і річні. Конфігурація графіків навантаження залежить від складу споживачів, їхніх виробничих режимів, природних факторів і ін. Розглядаючи графіки навантаження (наприклад, добовий електричний, приведений на мал. 1.2), видно, що навантаження безупинно змінюється, досягаючи максимальної Pм і мінімальної Рm величини. Площа графіка виражає в масштабі кількість споживаної енергії. Зона, обмежена горизонталями, що проходять через максимальне і середнє Рср значення навантаження, називається піковою частиною добового графіка навантаження. Напівпікова частина обмежена лініями, що проходять через середнє і мінімальне навантаження, інша ж частина графіка називається базовою.

3) зв'язок енергетики промислового підприємства з його виробничою технологією з одного боку, і регіональною енергосистемою з іншого.

4) складність і капіталоємність системи паливно-енергетичного господарства промислового підприємства.

 


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  3. II. Мета вивчення курсу.
  4. IV. Зміст навчання
  5. IV. Зміст навчання
  6. IV. Зміст навчання
  7. IV. Зміст навчання
  8. IV. Зміст навчання
  9. IV. Зміст навчання
  10. IV. Зміст навчання
  11. IV. Зміст навчання
  12. IV. Зміст навчання




Переглядів: 315

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Необходимое и достаточное условие равновесия системы сил. | Тема 2. Поняття та зміст виробничої структури підприємства.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.