Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Доведення.

Необхідність розширення множини раціональних чисел.

ПЛАН.

Змістовний модуль 5.3. «Дійсні числа.».

МОДУЛЬ У. «РОЗШИРЕННЯ ПОНЯТТЯ ПРО ЧИСЛО».

1. Необхідність розширення множини раціональних чисел.

2. Додатні ірраціональні числа. Невід’ємні дійсні числа.

3. Відношення порядку на множині дійсних чисел.

4. Додавання і віднімання додатних дійсних чисел.

5. Множення та ділення додатних дійсних чисел.

6. Множина дійсних чисел та її властивості.

ЛІТЕРАТУРА:[1] – с. 172-238; [2] – с. 193-246, 325-340; [3] – с. 181-196.

 

1. Відомі нам розширення натуральних і цілих чисел були обумовлені потребами практичної діяльності людини та потребами математики. Розширення вказаних числових множин відбувалося за умови виконання певних вимог. Виявилося, що множини раціональних чисел не достатньо як для практичних потреб, так і для потреб математики, бо існують несумірні відрізки та не завжди можна розв'язати рівняння виду х2.

Як відомо, суть вимірювання довжини відрізка полягає у послідовному відкладанні одного відрізка, який обраний за міру, на іншому відрізкові, який слід виміряти. При цьому можливі два випадки: 1) одиничний відрізок чи його частина відкладаються на заданому відрізкові ціле число раз. У такому разі процес вимірювання закінчується, тобто скінченний, а довжина відрізка виражається невід’ємним раціональним числом. Про такі відрізки говорять, що вони сумірні; 2) ані одиничний відрізок, ані його частина не відкладається на даному відрізку ціле число раз. У цьому випадку процес вимірювання не закінчується, тобто процес вимірювання нескінченний, а довжина заданого відрізка виражається числами якоїсь нової природи. Такі відрізки називають несумірними. Для того, щоб стверджувати, що несумірні відрізки існують, тобто числа нової природи є, доведемо наступну терему.

Теорема: діагональ квадрата несумірна з його стороною.

Для доведення теореми розглянемо квадрат, довжина сторони якого складає 1 одиницю (див. малюнок № 5.2.).

За умовою АВ=1, ВС=1. Припустимо, що довжина діагоналі АС дорівнює нескоротному дробу , тобто раціональному числу. За теоремою Піфагора із трикутника АВС маємо: АС2=АВ2+ВС2. Тоді ()2=2. Отже, p2=2q2. Права частина останньої рівності ділиться націло на 2, а тому і ліва частина p22. Це означає, що число p – парне, тобто p=2p1. Таким чином, 4p12=2q2. Звідси, 2p12=q2, тобто число q – парне і q=2q1. Отже, тобто дріб - скоротний, а це суперечить умові. Ця суперечність говорить про те, що наше припущення про раціональність числа було хибним. Таким чином, якщо довжини сторін квадрата виражаються раціональними числами, то довжина його діагоналі не виражається раціональним числом. Отже, діагональ квадрата несумірна з його стороною. Теорему доведено.

В С

А Д


Читайте також:

  1. Доведення.
  2. Доведення.
  3. Доведення.
  4. Доведення.
  5. Доведення.
  6. Доведення.
  7. Доведення.
  8. Доведення.
  9. Доведення.
  10. Доведення.
  11. Доведення.




Переглядів: 854

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Діаграма № 5.1. Співвідношення між числовими множинами Q, Z, N. | Малюнок № 5.2.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.