Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Завдання №2

1. Розгляньте готові мікропрепарати при малому та великому збільшенні мікроскопа.


2. На мікропрепаратах знайдіть клітини, що перебувають у відповідних фазах мітозу та на стадії інтерфази.

3. На малюнку 2 підпишіть фази клітинного циклу, що відбуваються в корінці цибулі.

Висновок:

1) Функції хромосом:

________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2.Біологічне значення процесів, що відбуваються в інтерфазі: ________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3.Біологічне значення мітозу:

________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Лекція 3.

Тема: Статеве розмноження організмів. Гаметогенез (мейоз).

Мета уроку:

1. Дати загальне уявлення статеве розмноження живих організмів.

2. Дати поняття про особливості будови гамет.

3. Розповісти про особливості утворення та формування гамет при гаметогенезі.

Обладнання та матеріали:

Мультимедійна система, мікроскоп, готові мікропрепарати сперматозоїдів та яйцеклітин ссавців.

Базові поніття та терміни:

Статеві залози, гаметогенез, овогенез, сперматогенез, .

Біологічний тестовий диктант:

1. Назвіть першу стадію мітозу?

2. Визначте, на якій стадії мітозу починають спаралізуватись хромосоми?

3. Визначте, на якій стадії мітозу відбувається розходження хроматид до полюсів клітини, внаслідок скорочення ниток веретена поділу?

4. Визначте, яка з стадій життєвого циклу клітини характеризується ростом клітини, подвоєнням усіх структур та молекул ДНК?

5. Визначте, на якій стадії мітозу утворюється метафазна пластинка?

6. Визначте, на якій стаді мітозу відбувається утворення 2-ох дочірних клітин?

7. Визначте, на якій стадії мітозу починають утворюватись мікрофіламенти – нитки веретена поділу?

А) інтерфаза

Б) метафаза

В) телофаза

Г) анафаза

Д) профаза

8. Визначте, яка з стадій життєвого циклу є більш тривалою?

А) мітоз

Б) інтерфаза

9. Що таке інтерфаза?

10. Чому кількість хромосом материнської та дочірних клітин після проходження мітозу є

однаковою?

11. Наведіть приклади клітин людського організму, що розмножуються мітотично.

План:

1.Характеристика і будова статевих клітин.

2.Гаметогенез - мейоз.

3. Порівняння біологічного значення мітозу та мейозу.

1. Характеристика і будова статевих клітин.

Статеве розмноження відбувається за участю статевих клітин – гамет і внаслідок чого утворюється зигота з 2n (диплоїдним набором) хромосом.

 

Гамети

(людина) ♀

яйцеклітинасперматозоїд

Де розвиваються (статеві залози)
яєчники

 
 
Час утворення та формування


дівчинка народжується з

визначеною кількістю

клітин-попередників яйцеклітин

(~1000шт.), а дозріває ~400яйцеклітин

Порівняльна характеристика
З 12-13 р. по 1-ій в місяць

 
 


- великі розміри (300мкм)

- Нерухливі

 

1.

Функції
Наявна спадкова інформація

про майбутній організм.

2. Формується зигота і зародок.

сім’яники     утворюються через 1,5-2 доби з 14-15 р. генераціями по 2-5млн з періоду статевого дозрівання     - малі за розміром (50-80 мкм - нерухливі     1. Носії спадкової інформації про майбутній організм

Статево розмножуються як рослинні так і тваринні організми.

Тваринні організми
Гермафродити Жіночі і чоловічі залози утворюються в одному організмі.існують механізми, що запобігають самозаплідненню.   Роздільностатеві Особини однієї статі мають тільки один тип статевих залоз і утворюють тільки один тип гамет
Особини різної статі не можна відрізнити одну від одної Особини різної статі відрізняються одна від одної постійно або тільки в шлюбний період (статевий диморфізм) .

 

Рослини   Квітка
Однодомні На одній рослині є квітки і тичинкові і маточкові Дводомні На одних рослинахє маточкові квіти, а на інших - тичинкові Одностатеві Є або тичинки, або маточки Двостатеві Є тичинки і маточки
         

2. Гаметогенез.

Гаметогенез - це процес розвитку й формування статевих клітин – гамет.

(людина) ♀

ОвогенезСперматогенез

(яєчники) (сім’яники)

2n
2n

І зона

Зона розмноження

(Мітоз – 4-8)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2n
ІІ зона

2n
Зона росту

 
 


2n
2n
ІІІ зона

Зона дозрівання

(Мейоз –процес утворення

зрілих гамет– 2 мітотичних поділи)

 
 


полярне

тільце (клітина)

                       
     
 
   
n
   
 
 
   
n
 
 

 

 


Лекція 4.

Тема: Запліднення організмів.

Мета уроку:

1. Дати загальне уявлення процес запліднення рослинних та тваринних організмів.

2. Дати поняття про видів та форм заплідення.

3. Розповісти про особливості запліднення у людини.

Обладнання та матеріали:

Мультимедійна система, таблиця зі схемою подвійного запліднення у квіткових рослин, зображення тварин з рідними видами та формами запліднення.

Базові поніття та терміни:

Запліднення, форми запліднення, моноспермія, поліспермія, овуляція.

Біологічний термінологічний тестовий диктант -10 хв:

Варіант 1 1. Тип розмноження, при якому зливаються статеві клітини. 2. Статева клітина. 3. Статева клітина чоловічої статі. 4. Статеві залози жіночої статі. 5. Бінарний поділ клітини. 6. Форма статевого розмноження, при якій в одному організмі розвиваються статеві залози обох статей, але в різні терміни (нижчі тварини). 7. Процес утворення зрілих яйцеклітин. 8. Набір хромосом соматичної клітини (нестатевої). 9. Розвиток самки з незаплідненої яйцеклітини. 10.Форма розмноження папоротей і мохів. 11.Процес утворення гамет. Варіант 2 1. Форма нестатевого розмноження у корал та губок. 2. Злиття статевих клітин. 3. Клітини, які несуть диплоїдний набір хромосом. 4. Зона статевої залози, де відбувається дозрівання зрілих гамет. 5. Зона статевої залози, де попередники гамет активно мітотично розмножуються. 6. Процес утворення зрілої яйцеклітини. 7. Форма статевого розмноження у мурах та термітів. 8. Набір хромосом яйцеклітини. 9. Яка з гамет є рухливою. 10. Відсутність якої стадії спричиняє появу гаплоїдного набору хромосом у гамет. 11. Тип розмноження, який відбувається за участю гамет.
Варіант 3 1. Набір хромосом статевої клітини. 2. Процес, внаслідок якого утворюються гамети. 3. Тип розмноження у рослин. 4. Процес утворення зрілих сперматозоїдів. 5. Період підготовки клітини до бінарного поділу. 6. Статева залоза чоловічої статі. 7. Статева клітина жіночої статі. 8. Форма нестатевого розмноження у кільчастих та плоских червів. 9. Тип розмноження у одноклітинних організмів (наприклад, мітоз). 10.Форма статевого розмноження, при якому 2 клітини обмінюються ділянками хромосом (ДНК). 11. Форма нестатевого розмноження у грибів, водоростей, папоротей. Варіант 4 1. Процес утворення зрілих яйцеклітин. 2. Набір хромосом соматичної клітини (нестатевої). 3. Розвиток самки з незаплідненої яйцеклітини. 4. Форма розмноження папоротей і мохів. 5. Статева залоза чоловічої статі. 6. Статева клітина жіночої статі. 7. Форма нестатевого розмноження у кільчастих та плоских червів. 8. Відсутність якої стадії спричиняє появу гаплоїдного набору хромосом у гамет. 9. Тип розмноження, який відбувається за участю гамет. 10. Форма статевого розмноження за участю копулятивних органів. 11. Статева клітина.

ВІДПОВІДІ

A. Гаметогенез B. Копуляція C. Сім’яники D. Яєчники E. Вегетативне розмноження F. Кон’югація G. Яйцеклітина H. Сперматозоїд I. Брунькування J. Гамета K. Диплоїдний набір хромосом L. Гаплоїдний набір хромосом M. Гермафродитизм N. Сперматогенез O. Овогенез P. Мітоз Q. Мейоз R. Інтерфаза S. Партеногенез T. Соматичні клітини U. Статеве розмноження V. Нестатеве розмноження W. Фрагментація X. Спори Y. Зона дозрівання Z. Зона розмноження

Читайте також:

  1. V. Завдання.
  2. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  3. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  4. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  5. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  6. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  7. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  8. Аудит, його мета та завдання
  9. Багатокритеріальні завдання оптимального керування
  10. Багатокритерійні завдання і можливі шляхи їхнього рішення.
  11. Безпека життєдіяльності людини – найважливіше завдання людської цивілізації
  12. Бухгалтерська звітність, її значення, завдання і вимоги




Переглядів: 2484

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання №1 | П л а н.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.