Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Структура та зміст основних етапів стратгічного управління

Пропонуємо науковий підхід щодо організації стратегічного управління на підприємстві (рис.5). Схема дає уявлення про зміст етапів розробки стратегії і їхню логічну послідовність. Стратегічне управління представлено динамічною сукупністю п'яти взаємозалежних процесів: визначення організаційної задачі, стратегічного аналізу середовища підприємства, формування портфеля стратегій, реалізації портфеля стратегій, оцінки і контролю виконання портфеля стратегій. Ці процеси логічно випливають з попередніх процесів. Однак існує стійкий зворотний зв'язок і, відповідно, зворотний вплив кожного процесу на інші і на всю їхню сукупність. Це означає наявність можливості внесення змін у цільові орієнтири діяльності підприємства, доробки результатів стратегічного аналізу, при необхідності перегляду і розробки нового варіанту портфеля стратегій, внесення змін у механізм реалізації стратегій з урахуванням контролю й оцінки результатів реалізації.

Розглянемо детально зміст процесу стратегічного управління підприємствами. Початковим етапом розробки стратегії є визначення організаційної задачі. В рамках реалізації даного етапу необхідно визначити тип підприємства (сферу його діяльності, спеціалізацію, розміри, форму власності та організаційно-правову форму), а також попередньо сформулювати місію підприємства.

Запропонований етап буде характерний як для діючих, так і для нових підприємств. Перегляд місії для діючих підприємств пов'язаний з життєвим циклом підприємства, продукту, послуги. Передбачається, що для розробки нового комплексу стратегій діючі підприємства на даному етапі будуть займатися удосконаленням місії, її відновленням. Визначення типу підприємства сфери послуг, попередньо сформульована місія дозволять провести стратегічний аналіз середовища підприємства більш конкретно і докладно. Таким чином, процес визначення організаційної задачі дає можливість уже на початку процесу стратегічного управління мати якісне уявлення про майбутні зміни. Розробка ж довгострокових і короткострокових цілей розвитку в рамках даного етапу вважається нами передчасної. Процес цілеутворення – трудомісткий, вимагає додаткового часу і зусиль фахівців, і займатися цим, не знаючи результатів стратегічного аналізу середовища, на нашу думку, було б недоцільно.

З метою визначення можливостей реалізації попередньо позначеної місії здійснюється другий етап стратегічного управління. Цей етап спрямований на проведення стратегічного аналізу середовища підприємств. В рамках даного етапу можна виділити два основних напрямки:

– аналіз зовнішнього середовища;

– аналіз внутрішнього середовища підприємства.



 

.

 

Рис. 5 Алгоритм стратегічного управління підприємством


Сутність даного етапу складається в послідовному вивченні середовища підприємства, а також у можливості прогнозування стану середовища на перспективу. Аналіз зовнішнього середовища включає експертну оцінку впливу факторів середовища непрямого впливу й експертну оцінку впливу факторів середовища прямого впливу. Метою аналізу є визначення можливостей і загроз для підприємств галузі. Проведений аналіз дозволить підприємствам підготуватися до загроз з боку зовнішнього оточення, щоб перебороти їх з найменшими втратами. Можливості зовнішнього середовища необхідно обов'язково враховувати при формуванні портфеля стратегій.

В науковому підході, який взято за основу нашої розробки, пропонується проводити паралельно до експертної оцінки ще й вивчення статистичних даних про розвиток підприємств окремої галузі по регіонах Україні. Для визначення системи показників кількісної оцінки факторів зовнішнього середовища підприємств, а також для визначення найбільш істотних показників, пропонується застосувати кореляційно-регресійний аналіз. Інформаційна база для проведення аналізу може бути сформована на основі даних, що маються в статистичних збірниках, у відкритій інформації, проведення кореляційно-регресійного аналізу не викликає труднощів у керівників підприємств.

В рамках другого напрямку стратегічного аналізу визначаються ті можливості і той внутрішній потенціал, на який підприємство може розраховувати в процесі досягнення своїх цілей. Для цього здійснюється експертна оцінка стану внутрішнього середовища, з метою визначення сильних і слабких сторін підприємства, а також проводиться комплексний економічний аналіз ефективності господарсько-фінансової діяльності підприємства з метою оцінки базового потенціалу і виявлення резервів подальшого зростання.

В процесі проведення комплексного аналізу діяльності по суті оцінюється діюча стратегія підприємства. За результатами аналізу є можливість зіставити їх із даними експертної оцінки факторів внутрішнього середовища.

Оскільки підприємство є складною виробничою системою, що одночасно прагне до досягнення комплексу цілей, нами покладається, що підприємство повинне реалізувати і кілька стратегій, що ієрархічно підпорядковуються одна одній. Як оптимальне сполучення стратегій пропонується взаємозалежна система глобальної, базової і функціональної стратегій. Для обліку зазначеної вище обставини етап формування портфелю стратегій представлений у вигляді цілого ряду послідовних операцій розробки цілей і формування стратегій.

Етап реалізації портфеля стратегій полягає в створенні визначених умов для стратегічного управління на підприємстві. Одним з найважливіших моментів є чіткий розподіл функцій стратегічного управління між керівниками і фахівцями підприємства. Важливо також, щоб організаційна структура управління була готова до нових завдань і не створювала би опір стратегічним змінам на підприємстві.

Логічно завершальним процесом, здійснюваним у стратегічному управлінні, є етап оцінки і контролю реалізації портфелю стратегій. Даний етап забезпечує стійкий зворотний зв'язок між ходом процесу досягнення цілей і власне цілями, що розроблені підприємством сфери послуг. Контроль і оцінка реалізації стратегії здійснюються шляхом порівняння результатів роботи з поставленими цілями. Для того, щоб бути ефективною, оцінка повинна проводитися системно і безупинно, і цей процес повинний охоплювати всі рівні ієрархії. Склад показників оцінки портфеля стратегій залежить від змісту стратегій. Для оцінки і контролю реалізації портфеля стратегій рекомендується використовувати розроблені системи показників оцінки зовнішнього і внутрішнього середовища підприємств.

 

 


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. C. 3. Структурна побудова управління організаціями.
  3. ERP і управління можливостями бізнесу
  4. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  5. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  6. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  7. ISO 15504. Призначення і структура стандарту
  8. ISO 15504.Структура еталонної моделі
  9. ISO9000. Як працює система управління якістю
  10. IV. Зміст навчання
  11. IV. Зміст навчання
  12. IV. Зміст навчання




Переглядів: 787

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Зміст та структура процесу стратегічного управління на підприємстві | РОЗДІЛ 2. СТРАТЕГІЧНИЙ АНАЛІЗ СЕРЕДОВИЩА ПІДПРИЄМСТВА

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.