МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Висновки— Спілкування - важлива форма людського буття, умова життєдіяльності людей, спосіб їх об'єднання. — Культура спілкування охоплює етичні та психологічні компоненти, відповідні знання, необхідні для взаємодії, вміння застосовувати їх у конкретних ситуаціях. — Високий рівень культури спілкування характеризується гуманістичними установками, в основі яких лежать гуманістична етика та гуманістична психологія. — Для успішного спілкування треба створювати умови, які сприяли б самоактуалізації та самореалізації співрозмовників, їх продуктивній співпраці. — Наукова природа спілкування ґрунтується на ролі, яку відіграє для нас Інший, з яким ми вступаємо в контакт. В зв’язку з цим існують такі підходи до сприйнятті Іншого: моносуб'єктний, полііндивідний, інтеріндивідний та суб'єкт-суб'єктний. — Для характеристики системи дій, які виконують суб’єкти спілкування, використовують поняття «модель». Виділяється п’ять моделей спілкування: запобігливий тип, звинувачувальний тип, розважливий тип, віддалений тип та врівноважений тип. — При професійному спілкуванні існує певна система прийомів діяльності, поведінки людей, яка дозволяє виділити наступні стилі спілкування: демократичний, авторитарний та ліберальний.
Питання для самоперевірки 1 Що таке спілкування і в чому полягає його гуманістична природа? 2 Чому на сучасному етапі важливо втілювати в наше життя норми і правила гуманістичної етики? 3 Чому в багатьох іноземних фірмах велику увагу приділяють саме етиці спілкування? 4 Який рівень культури спілкування можна назвати високим? 5 Що дають Вам знання з етики і психології спілкування для майбутньої професійної діяльності та особистого життя? 6 Які існують підходи до розуміння Іншого в психології та поведінці людини? 7 Які існують моделі та стилі спілкування?
Література 1. Андреева Г.М. Социальная психология. – 2-е изд. – М., 1988. 2. Балл Г.А. Психология в рациогуманистической перспективе: Избр. раб. – К., 2006. 3. Богданов А.А. Собирание человека // Психологический журнал. – 2004. – Т. 25. 4. Гриншпун И.Б. Введение в психологию. – М., 1994. 5. Гусейнов А.А., Апресян Р.Г. Этика. – М., 1999. 6. Конева Е.В. Психология общения: учеб. пос. – Ярославль, 1992.
7. Малахов В.А. Етика: курс лекцій: Навч. посіб. – К., 1996 8. 65 Чмут Т.К., Чайка Г.Л. Етика ділового спілкування: Навч. посіб. – К.: Знання, 2007.
Тема 2 НЕВЕРБАЛЬНІ ЗАСОБИ СПІЛКУВАННЯ ТА КУЛЬТУРА ПОВЕДІНКИ План 1 Роль невербальних засобів в діловому спілкуванні. 2 Класифікація невербальних засобів спілкування. 3 Невербальні засоби спілкування та культура поведінки.
Читайте також:
|
||||||||
|