Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Поняття підприємства та його ознаки

З.С. Люльчак, Н.І. Хтей

ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ

КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ

Для студентів Інституту енергетики і систем керування

Затверджено

на засіданні кафедри маркетингу і логістики

Протокол № від 2008 р.

Львів - 2008

Люльчак З.С., Хтей Н.І.Економіка та управління підприємством: Конспект лекцій для студентів Інституту енергетики та систем керування. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2008. – 141с.

Висвітлено основні положення економіки підприємства та управління ним у сучасних економічних умовах. Розглянуто сутність та призначення оборотних та необоротних активів підприємства, формування собівартості продукції підприємства, його фінансових ресурсів. Обґрунтовано основні елементи маркетингової, інвестиційної та міжнародної діяльності підприємства.

Відповідальний за випускГринів Н.Т., канд. екон. наук, доц.

РецензентиКрикавський Є.В., д. екон. наук, проф.

Чухрай Н.І., д. екон. наук, проф.

Тема 1

ПІДПРИЄМСТВО ЯК СУБ’ЄКТ ГОСПОДАРЮВАННЯ

 

Поняття підприємства та його ознаки

Підприємство – це:

· самостійна основна ланка народного господарства;

· відокремлена спеціалізована одиниця, основою якої є професійно організований трудовий колектив, здатний за допомогою засобів виробництва, що наявні у його розпорядженні, виготовити потрібну споживачам продукцію (виконувати роботи, надавати послуги) відповідного призначення та асортименту;

· самостійний суб'єкт, створений відповідно до чинного законодавства, і призначений для виробництва продукції та надання послуг з метою задоволення суспільних потреб та отримання прибутку;

· юридична особа, яка відповідає певним ознакам, що встановлені чинним законодавством країни, на території якої вона зареєстрована.

Відповідно до Господарського Кодексу України :

Підприємство — самостійний суб'єкт господарювання, створений компе­тентним органом держаної влади або органом місцевого самоврядування, або іншими суб'єктами для задоволення суспільних та особистих потреб шляхом систематичного здійснення виробничої, науково-дослідної, торго­вельної іншої господарської діяльності в порядку, передбаченому чинним законодавством.

Підприємство являє собою виробничо-технологічну, організа­ційну та економічну єдність. Тому поняттю підприємство прита­манні економічні, юридичні та організаційні ознаки.

До основних ознак підприємства, як економічної системи, належать:

· можливість здійснення як комерційної (підприємницької) так і некомерційної господарської діяльності;

· проведення підприємницької діяльності, тобто самостійної, ініціативної, систематичної діяльності з виробництва продукції, виконання робіт, надання послуг та їх реалізації з метою одержання прибутку;

· певна самостійність у прийнятті господарських рішень;

· володіння правами юридичної особи та відсутність у своєму складі інших юридичних осіб;

· порівняння доходів і витрат, ведення автономного бухгалтерського обліку та складання балансу, наявність рахунків в банках та печатки з найменуванням та ідентифікаційним кодом;

· єдність і цілісність майнового комплексу, як правило, із замкненою технологічною структурою.

 


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. III етап. Аналіз факторів, що визначають цінову політику підприємства.
  3. IV група- показники надійності підприємства
  4. IV. Оцінка привабливості стратегічних зон господарювання підприємства на ринку.
  5. IІI розділ. Аналіз стану маркетингового середовища підприємства
  6. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  7. V розділ. Товарна політика підприємства
  8. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  9. VII. Поняття про рану, рановий процес, види загоювання ран
  10. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  11. А) Капітал підприємства, його кругообіг та обіг.
  12. А/. Поняття про судовий процес.




Переглядів: 523

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Технічні вимоги | Основні законодавчі акти та інші документи, що регулюють діяльність підприємств в Україні. Заходи державного регулювання діяльності підприємств

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.