Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Розрахунок і побудова теоретичної тягової характеристики трактора

 

Визначивши основні конструктивні параметри трактора та техніко-економічні показники двигуна, приступають до розрахунку і побудови теоретичної тягової характеристики, яка відображає тягові та паливно-економічні показники на всіх передачах і різних режимах роботи трактора. Теоретична тягова характеристика (рис. 1.3) складається з двох частин, з яких нижня регуляторна характеристика двигуна має допоміжне значення і призначена для нанесення основних вихідних параметрів двигуна трактора. У верхній частині безпосередньо тягової характеристики наноситься ряд кривих, що показують, як у даних ґрунтових умовах під час рівномірного руху на горизонтальній ділянці, залежно від навантаження на гаку трактора, змінюються його основні експлуатаційні показники – буксування ведучих органів, робоча швидкість руху, тягова потужність, питома тягова витрата палива і тяговий к.к.д. трактора.

Аналітичний розрахунок показників теоретичної тягової характеристики трактора проводиться на всіх передачах для таких режимів роботи: холостий хід двигуна (Рк = 0); холостий хід трактора (Рк=Рf); номінальний режим роботи двигуна (Рк = Рf + Ргк н); режим максимального крутного моменту двигуна (Рк = Рf + Ргк max); двох проміжних режимах роботи двигуна на коректорній вітці між Мдн і Мд0 (табл. 1.2).

Для характерних точок швидкісної характеристики і відповідних передач трактора розрахуємо значення дотичної сили тяги за формулою:

, (1.30)

де Мді – крутний момент двигуна на і-ому режимі його роботи, Нм;

ітрz ,hтрz – відповідно передатне число та к.к.д. трансмісії на

z-ій передачі;

rк – динамічний радіус ведучого колеса (зірочки), м.

Сила опору коченню визначається з виразу:

Рf = fmeg, (1.31)

де f – коефіцієнт опору коченню, який відповідає заданому агрофону [3];

me – експлуатаційна маса трактора, кг.

Сила тяги на гаку трактора визначається таким чином:

Ргк = РкРf. (1.32)

Для кожної заданої передачі визначаємо теоретичну швидкість руху трактора:

, (1.33)

де nді – частота обертання колінчастого вала на і-му режимі, хв-1 (табл. 1.2).

Відносна сила тяги трактора розраховується з виразу:

р = Ргкzі/jlкmeg, (1.34)

де j – характерний для заданого агрофону коефіцієнт зчеплення;

lк – коефіцієнт навантаження на ведучі колеса (приймається для

тракторів з колісною схемою 4К2 0,75-0,80, а для тракторів з

колісною схемою 4К4 і гусеничних – 1,0);

Коефіцієнт буксування розраховується з виразу:

d = ар + bрс, (1.35)

де а, b, с – коефіцієнти, що залежать від типу трактора і ґрунтових умов; для колісних тракторів а=0,13, b=0,013, с=8, а для гусеничних – а=b=0,04, с=8.

Робочі швидкості руху становитимуть:

Vрzi = Vтzi(1–dzi). (1.36)

Потужність на гаку трактора визначається за формулою:

. (1.37)

Питома тягова витрата палива:

. (1.38)

Умовний тяговий к.к.д. трактора становить:

. (1.39)

Перевірка hтуzi здійснюється за формулою:

hтуzi = hтрz hfzi hdzi=hтрz Ргкzi (1–dzi)/Ркzi. (1.40)

Якщо розрахунки за формулами (1.39) і (1.40) виконано правильно, то їх результати повинні збігатися або бути близькими, з відхиленням не більше ± 5%.

Результати розрахунків тягових показників трактора на всіх передачах і режимах роботи двигуна записують у табл. 1.3.

Приклад. Розрахуємо значення Ркі для характерних точок на першій передачі:

Рк100=430,02·91,116·0,850/0,769=43308,21 Н;

Рк90=447,22·91,116·0,850/0,769=45040,54 Н;

Рк80=455,82·91,116·0,850/0,769=45906,71 Н;

Рк75=456,89·91,116·0,850/0,769=46014,98 Н.

Так само розраховуємо значення Ркzі для решти передач.

Для заданих умов сила опору коченню становитиме:

Рf =0,18·5775,90·9,8=10188,68 Н.

Тоді для відповідних точок першої передачі сила тяги на гаку трактора дорівнює:

Ргк100=43308,21–10188,68=33119,53 Н;

Ргк90=45040,54–10188,68=34851,86 Н;

Ргк80=45906,71–10188,68=35718,03 Н;

Ргк75=46014,98–10188,68=35826,30 Н.

Таким ж чином розрахуємо Ргкzі для решти передач.

Для відповідних режимів на першій передачі теоретична швидкість руху Vтzі становитиме:

Vтxx=Vрхх=0,377·2335·0,769/91,116=7,43 км/год;

Vт100=0,377·2200·0,769/91,116=7,00 км/год;

Vт90=0,377·1980·0,769/91,116=6,30 км/год;

Vт80=0,377·1760·0,769/91,116=5,60 км/год;

Vт75=0,377·1650·0,769/91,116=5,25 км/год.

Аналогічно розраховуємо Vтzі для решти передач.

Для характерних точок першої передачі коефіцієнт буксування d становитиме:

 

d100=0,13(33119,53/0,65·1·5775,90·9,8)+

+0,013(33119,53/0,65·1·5775,90·9,8)8=0,123;

d90=0,13(34851,86/0,65·1·5775,90·9,8)+

+0,013(34851,86/0,65·1·5775,90·9,8)8=0,132;

d80=0,13(35718,03/0,65·1·5775,90·9,8)+

+0,013(35718,03/0,65·1·5775,90·9,8)8=0,136;

d75=0,13(35826,30/0,65·1·5775,90·9,8)+

+0,013(35826,30/0,65·1·5775,90·9,8)8=0,137.

 

Аналогічно розраховуємо dдля решти передач.

Для характерних точок першої передачі робоча швидкість руху Vрzi становитиме:

Vр100 = 7,00(1–0,123)=6,14 км/год;

Vр90 = 6,30(1–0,132)=5,47 км/год;

Vр80 = 5,60(1–0,136)=4,84 км/год;

Vр75 = 5,25(1–0,137)=4,53 км/год.

 

Аналогічно розраховується Vрzi для решти передач.

Для першої передачі потужність на гаку трактора визначається за формулою 1.37:

Nгк100 = 33119,53·6,14/3600=56,50 кВт;

Nгк90 = 34851,86·5,47/3600=52,97 кВт;

Nгк80 = 35718,03·4,84/3600=47,98 кВт;

Nгк75 = 35826,30·4,53/3600=45,08 кВт.

 

Аналогічно розраховуємо Nгкzi для решти передач.

Для відповідних режимів на першій передачі питома тягова витрата палива gгкzi становить:

gгк100 = 103·25,25/56,50=446,88 г/кВт∙год;

gгк90 = 103·24,57/52,97=463,81 г/кВт∙год;

gгк80 = 103·23,88/47,98=497,78 г/кВт∙год;

gгк75 = 103·23,54/45,08=522,17 г/кВт∙год.

 

Умовний тяговий к.к.д. трактора hтуzi на першій передачі становить:

hту100 = 56,50/99,02=0,571;

hту90 = 52,97/92,68=0,571;

hту80 = 47,98/83,97=0,571;

hту75 = 45,08/78,91=0,571.

 

Здійснимо перевірку hту за формулою (1.40) для першої передачі:

hту100 = 0,850·33119,53(1–0,123)/43308,21=0,570;

hту90 = 0,850·34851,86(1–0,132)/45040,54=0,571;

hту80 = 0,850·35718,03(1–0,136)/45906,71=0,571;

hту75 = 0,850·35826,30(1–0,137)/46014,98=0,571.

Розраховані для кожної передачі тягові показники трактора записуємо в табл 1.3.

Графічна побудова теоретичної тягової характеристики трактора, за даними табл. 1.3, проводиться в такій послідовності. Графіки показників характеристики розташовують вздовж довшої сторони аркуша міліметрового паперу формату А1. Вісь абсцис проводять з урахуванням вибраних орієнтовно масштабів частоти обертання колінчастого вала n і робочої швидкості руху трактора Vр по вертикалі аркуша. На осі абсцис від початку координат безпосередньо тягової характеристики (точка 0), у прийнятому масштабі сил, вліво відкладається сила опору коченню Рf (рис. 1.3) і вниз з точки 0' (холостий хід двигуна Рк=0) проводиться вісь ординат, а вверх з точки 0 проводиться друга вісь ординат. Вправо від точки 0 (холостий хід трактора Рк=Рf) відкладається значення сили тяги на гаку на всіх передачах для розрахованих режимів роботи трактора. Через отримані точки проводять вертикальні допоміжні лінії.


Таблиця 1.3

Показники тягової характеристики трактора

Передача Розрахунк. точка Ne, кВт nд, об/хв Gт, кг/год Pк, Н Ргк, Н Vт, км/год d Vр, км/год Nгк, кВт gгк, г/кВтгод hут  
Nгк/Nе hтрhfhd
хх дв 7,60 0,0 0,0      
  хх тр 23,30 11,75 10188,7 0,0 7,43 7,43  
  99,02 25,25 43308,2 33119,5 7,00 0,123 6,14 56,50 446,88 0,571 0,570
  92,68 24,57 45040,5 34851,9 6,30 0,132 5,47 52,97 463,81 0,571 0,571
  83,97 23,88 45906,7 35718,0 5,60 0,136 4,84 47,98 497,78 0,571 0,571
  78,91 23,54 46015,0 35826,3 5,25 0,137 4,53 45,08 522,17 0,571 0,571
хх дв 7,60 0,0 0,0      
  хх тр 27,57 12,51 10188,7 0,0 8,76 8,76  
  99,02 25,25 36594,8 26406,1 8,28 0,094 7,50 55,04 458,76 0,556 0,556
  92,68 24,57 38058,6 27869,9 7,46 0,100 6,71 51,95 472,84 0,561 0,560
  83,97 23,88 38790,5 28601,8 6,63 0,103 5,95 47,24 505,55 0,563 0,562
  78,91 23,54 38881,9 28693,3 6,21 0,103 5,57 44,41 530,07 0,563 0,563
хх дв 7,60 0,0 0,0      
  хх тр 32,63 13,42 10188,7 0,0 10,33 10,33  
  99,02 25,25 30922,0 20733,3 9,80 0,073 9,08 52,32 482,61 0,528 0,528
  92,68 24,57 32158,9 21970,2 8,82 0,078 8,14 49,66 494,72 0,536 0,535
  83,97 23,88 32777,3 22588,7 7,84 0,080 7,22 45,27 527,55 0,539 0,539
  78,91 23,54 32854,7 22666,0 7,35 0,080 6,76 42,57 552,94 0,540 0,539
хх дв 7,60 0,0 0,0      
  хх тр 38,61 14,48 10188,7 0,0 12,17 12,17  
  99,02 25,25 26128,6 15940,0 11,60 0,056 10,95 48,48 520,84 0,490 0,489
  92,68 24,57 27173,8 16985,1 10,44 0,060 9,82 46,31 530,48 0,500 0,499
  83,97 23,88 27696,4 17507,7 9,28 0,062 8,71 42,35 563,99 0,504 0,504
Продовження табл. 1.3
  78,91 23,54 27761,7 17573,0 8,70 0,062 8,16 39,84 590,92 0,505 0,505
1тр хх дв 7,60 0,0 0,0      
  хх тр 86,52 23,02 10188,7 0,0 26,26 26,26  
  99,02 25,25 11659,9 1471,2 26,00 0,005 25,86 10,57 2388,75 0,107 0,107
  92,68 24,57 12126,3 1937,6 23,40 0,007 23,24 12,51 1964,01 0,135 0,135
  83,97 23,88 12359,5 2170,8 20,80 0,008 20,64 12,45 1918,89 0,148 0,148
  78,91 23,54 12388,6 2200,0 19,50 0,008 19,35 11,82 1991,01 0,150 0,150
2тр хх дв 7,60 0,0 0,0      
  хх тр 62,57 18,75 10188,7 0,0 19,35 19,35  
  99,02 25,25 16124,3 5935,6 18,80 0,021 18,41 30,35 831,97 0,307 0,306
  92,68 24,57 16769,3 6580,6 16,92 0,023 16,53 30,21 813,14 0,326 0,326
  83,97 23,88 17091,8 6903,1 15,04 0,024 14,67 28,14 848,78 0,335 0,335
  78,91 23,54 17132,1 6943,4 14,10 0,025 13,75 26,53 887,36 0,336 0,336

 


Вздовж осі ординат вниз наносять масштабні шкали частоти обертання колінчастого вала, годинної витрати палива і ефективної потужності двигуна з таким розрахунком, щоб графіки в регуляторній зоні не перетинались (рис. 1.3) і на цій же осі відкладають значення Nе, Gт, n, що відповідають холостому ходу двигуна. Проводяться горизонтальні лінії значень цих показників відповідно до значень режиму роботи двигуна від Мдн до Мд0. На кожній передачі на коректорній вітці з'єднують точки перетину вертикальних і горизонтальних допоміжних ліній (однойменних режимів роботи двигуна і трактора) від Мдн до Мд0, а точки номінального режиму прямими лініями з'єднуються з точками режиму холостого ходу відповідних показників регуляторної характеристики. Отримані пучки ліній n, Nе і Gт характеризують їх інтенсивність зміни залежно від номера передачі і тягового навантаження.

Враховуючи, що дотична сила тяги трактора прямо пропорційна крутному моменту двигуна, на осі абсцис (рис. 1.3) від точки 0' для кожної передачі наносяться його масштабні шкали від Мд=0 до Мд0 відповідно до дотичних сил Рк=0 до Рк0. Прикладом побудови регуляторної характеристики двигуна у функції від крутного моменту може слугувати нижня частина теоретичної тягової характеристики трактора.

Вздовж верхньої осі ординат наносять масштабні шкали коефіцієнта буксування δ, тягової потужності Nгк, робочої швидкості руху Vр, питомої гакової витрати палива gгк, тягового к.к.д. hт і на кожній з передач будують їх графіки у функції від сили тяги на гаку. Графіки показників Nгк, Vр, gгк будують для кожної передачі з урахуванням усіх режимів роботи трактора, а графіки δ, hт будують за номінальними режимами роботи і вони є загальними для всіх передач.

Швидкість руху трактора на холостому ході (Рк=Рf) визначається за формулою:

, (1.41)

де nтxz – частота обертання колінчастого вала двигуна, що відповідає руху трактора нахолостому ході для кожної передачі, визначається з графіка n регуляторної характеристики, (рис 1.3), або з виразу

(1.42)

Побудову графіків питомої тягової витрати палива gгк на регуляторній вітці двигуна можна обмежити номінальним режимом роботи трактора на наступній передачі, користуючись даними Gт і Nгк графіка.

Бажано, щоб графіки показників теоретичної тягової характеристики не накладались один на одного. Для цього рекомендується користуватись плаваючими масштабними шкалами графіків показників gгк, hт, Vр.

 


Рекомендовані масштаби показників теоретичної тягової характеристики наведено в табл. 1.4.

Таблиця 1.4

Рекомендовані масштаби показників

теоретичної тягової характеристики

Показник Позначення Розмірність Значення
Частота обертання колінчастого вала двигуна μn хв-1/мм 5; 8; 10; 15
Ефективна потужність двигуна μNe кВт/мм 1,0; 1,5; 2,0; 2,5
Годинна витрата палива μ кг/год мм 0,08; 0,10; 0,12; 0,15
Сила опору руху μр Н/мм 25; 50;75; 100; 125
Коефіцієнт буксування μδ 1/мм 0,002; 0,005; 0,08; 0,10
Тягова потужність μNгк кВт/мм 0,10; 0,15; 0,20; 0,25
Питома тягова витрата палива μgгк г/кВт·год мм 1,0; 1,5; 2,0; 2,5
Тяговий к.к.д. μηт 1/мм 0,01; 0,015; 0,02
Робоча швидкість руху μ км/год мм 0,10; 0,15; 0,20

 


Читайте також:

  1. C. 3. Структурна побудова управління організаціями.
  2. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  3. Автоматичний розрахунок суми проведення.
  4. Аеродинамічний розрахунок
  5. Аеродинамічний розрахунок ротора вітроустановки
  6. Акустичні характеристики порід
  7. Аналітичний розрахунок завантаження горловин
  8. Аналітичний розрахунок сумарного завантаження типових перетинань
  9. АСОЦІАЦІЯ. ПОБУДОВА АСОЦІАТИВНОГО КУЩА
  10. БОЙОВІ ТА ТЕХНІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ СТРІЛЕЦЬКОЇ ЗБРОЇ
  11. Большему насыщению магнитной цепи синхронного генератора соответствует точка характеристики холостого хода
  12. Будова, принцип роботи та характеристики МДН – транзисторів




Переглядів: 1599

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Регуляторна характеристика дизельного двигуна у функції від крутного моменту | Аналіз техніко-економічних показників розрахованого

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.