Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Слухові орієнтовні реакції.

Зорові орієнтовні реакції.

Методика виявлення . Ситуація провокуюча. Дитина лежить на спині. У цей час їй пропонують слідкувати поглядом за зоровими стимулами у різних варіантах: 1) Утримуємо іграшку (брязкальце діаметром 5-10 см) на відстані 40-50 см і переміщаємо її на 20-30 см вправо та вліво 2-3 рази; 2) Привертаємо увагу дитини, розгойдуючи іграшку, розмовляючи з нею, то нахиляюсь над нею, то віддаляючись. Потім викликаємо зосередженість, залишаючись нерухомими або утримуючи іграшку на висоті 40-50 см від очей дитини; 3) Викликаємо зосередження на предметі, пересуваючи його в правий та лівий бік до 20 см, а потім залишаємо предмет нерухомим на висоті 50-70 см від очей дитини. 4) По черзі до дитини підходять знайомі люди, говорять. Посміхаються впродовж 1,5-2 хв.

Можливі реакції дитини: дитина фіксує предмет поглядом 5-10 сек., рухи очей стрибкоподібні, іноді супроводжуються поворотом голови, загальні, супровідні рухи різними частинами тіла загальмовані; дитина фіксує предмет поглядом тільки 5-10 сек. після чого відволікається на щось інше, або погляд її стає байдужим до будь чого; дитина дивиться на іграшку, слідкує за нею з зацікавленням; пожвавлення, радість зацікавлення виникає у дитини при спілкуванні зі знайомими, а при появі незнайомця є настороженість, посмішка зникає, може заплакати.

Методика виявлення. Ситуація провокуюча. Дитина лежить на спині. У цей час їй пропонують реагувати на різні слухові подразники: 1) на відстані 25-40 см плескаємо в долоні 2-3 рази з лівого та з правого боку від дитини поза її полем зору; 2) якщо дитина не спокійна, то брязкаємо брязкальцем, або лагідно щось промовляємо поза її полем зору; 3) якщо дитина спокійна, брязкаємо брязкальцем впродовж 10-15 хв на відстані 40-50 см поза полем зору дитини, або лагідно розмовляємо з нею впродовж хвилини; 4) розмовляємо з дитиною то лагідно, то строго, звертаючись до неї з паузами по 5-10 сек.

Можливі реакції дитини: дитина при звуках здригається та кліпає очима; через 10-15 сек дитина знаходить очима дорослого і заспокоюється; повертає голову на звук брязкальця, або в сторону голосу, шукаючи очима джерело звуку; на лагідну інтонацію посміхається, оживлюється, а на строгу зосереджується, хмуриться, може заплакати.

Враховую рівень розвитку емоційно-виразних рухів та засобів, а також рівень спілкування дитини з оточуючими. При обстеженні психічного розвитку дитини відмічали особливості її діяльності: активність пізнавальних процесів, особливості уваги, пам'яті. Відмічали також такі явища як стереотипії, розгальмованість та інші особливості поведінки дитини. Так, наприклад, дізнаємося як дитина реагує на іграшки: чи виявляє до них інтерес; чи намагається взяти, роздивитися; чи проявляє незадоволення, коли іграшку, яка сподобалася, забирають; чи дитина в'яла, не проявляє інтерес до оточуючого, байдужа до іграшок. Якщо ж дитина брала іграшку, то фіксуємо як вона нею маніпулює: роздивляється, обмацує чи стереотипно стукає, тягне до рота.

 

 


Читайте також:

  1. Гетерогенні реакції.
  2. Гомогенні реакції.
  3. Загальні (групові) та індивідуальні (специфічні) аналітичні реакції.
  4. Компесаторно - пристосувальні реакції.
  5. Модифікаційна мінливість. Норма реакції. (на самоопрацювання).
  6. НОРМА РЕАКЦІЇ.
  7. ОРІЄНТОВНІ ДИДАКТИЧНІ СТРУКТУРИ УРОКІВ РІДНОЇ МОВИ НАВЧАННЯ ГРАМОТИ
  8. ОРІЄНТОВНІ КРИТЕРІЇ ЕФЕКТИВНОСТІ РОБОТИ ПСИХОЛОГІЧНОГО КАБІНЕТУ СИСТЕМИ ОСВІТИ
  9. Орієнтовні питання до екзамену
  10. Орієнтовні питання до екзамену
  11. Орієнтовні рефлекси




Переглядів: 737

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методи вивчення психомоторного розвитку дітей першого року життя | Завдання корекційно-педагогічної роботи з дітьми на різних рівнях розвитку.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.