Сутність стратегії. Еволюція підходів до визначення “стратегія підприємства”. Класифікація стратегій. Стратегічний набір. Стратегічна прогалина. Роль стратегії на сучасному етапі розвитку економіки України.
Сутність та значення місії підприємства. Стратегічні цілі та завдання. Класифікація цілей. Вимоги до цілей. Різновиди цілей: Загальні цілі; Специфічні цілі.“Дерево цілей” підприємства.
2.
Елементи організаційного середовища підприємства. Стратегічний аналіз макросередовища. Аналіз конкурентних сил у галузі. Конкурентний аналіз. Завдання аналізу факторів зовнішнього середовища підприємства. Багатофакторний системний аналіз (PEST – аналіз).
Стратегічний аналіз внутрішнього середовища. SWOT – аналіз:
- Сильні та слабкі сторони підприємства
- Можливості та загрози
- Складання стратегічного балансу
Оцінка поточної стратегії фірми за допомогою Спейс- матриці.
3.
Поняття диверсифікації. Різновиди стратегії диверсифікації: споріднена, неспоріднена, конгломератна. Переваги та бар’єри порідненої диверсифікації. Етапи та правила розробки стратегії диверсифікації.
Поняття зростання та розвитку. Різновиди зовнішнього розвитку підприємства: поглинання, злиття, приєднання. Особливості розробки стратегії зовнішнього розвитку підприємства.
Сутність та різновиди корпоративної (базової) стратегії підприємства. Стратегія зростання. Стратегія стабілізації. Стратегія скорочення. Стратегія ліквідації. Комбінована стратегія.
Матриця Бостонської консалтингової групи (БКГ). Матриця “Дженерал Електрик” – “МакКінсі”. Матриця А.Д. Літтла.
Формування портфеля стратегій на основі матричного підходу.
-
4.
Стратегічні альтернативи розвитку підприємства. Загальні принципи формування стратегії. Вибір стратегії.
Основні конкурентні стратегії. Стратегія лідерства у витратах. Стратегія фокусування. Стратегія диференціації. Функціональні стратегії. Ресурсні, виробничі та продуктово-товарні стратегії.
5.
Контроль знань
6.
Ділова гра “Стратег - інвест”
Розподіл матеріалу, що вивчається, може бути змінено залежно від наданих часів у розкладі занять.
4. Робоча програма дисципліни: "Стратегія підприємства"